Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streaming - begynder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jbdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at slutte min bærbare til mit stereoanlæg. Jeg har en almindelig Rotel forstærker. Den bærbare har kun en minijack stereo udgang til lyd. Jeg havde tænkt mig at forbinde stereoudgagen fra den bærbare til AUX IN på forstærkeren. Den bærbare står i et andet rum, så jeg skal bruge et ca. 5m langt kabel. Hvilke andre muligheder er der?

Er FLAC det bedste format at konvertere CD'ere til?

Jeg har Windows Media Player og iTunes installeret på maskinen, men hvilke alternativer er der - og hvad er bedst? Umiddelbart hælder jeg mest til Windows Media Player, men jeg er åben overfor argumenter for/imod.

Mit mål er at få en løsning, der i lydkvalitet kan matche min Rotel RCD-06 CD afspiller. Jeg vil ikke ofre uanede ressourcer på projektet, men gerne 1000-2000kr.
Til top Vis jbdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbdk

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Du kan begynde med at læse artiklen om streaming her på sitet:

http://www.hifi4all.dk/content/anmviewer.asp?a=2300&z=2

/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz

Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Marts 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Du kan købe en Apple Airport Express. Den koster omkring 700 kroner.

Den smidder du i en stikkontakt omme bag ved anlægget og bruger (i dit tilfælde) det kabel som du selv snakker om mellem Airport og din
forstærker. Så kan du streame al den musik du har i iTunes over til anlægget via det trådløse netværk.
Med denne metode får du dog ikke samme lydkvalitet som i din cd-afspiller, da du bruger den DAC (Digital to Analog Converter) som er indbygget
i Airport Expressen. Den er ikke så god, MEN:

Du kan købe en ekstern DAC såsom Cambridge Dac Magic (der er to til salg på dba.dk til 1500 kroner). Og så kan du putte et optisk kabel mellem
Airporten og DAC'en og på den måde undgår du at bruge den dårlige DAC i Airporten. Fra Cambridge'en skal der så et helt normalt signalkabel
ned bag i din forstærker.

Det er meget lettere end det lyder og det fungerer rigtig godt! Jeg har selv gjort det det sidste års tid, men jeg er så heldig at jeg kan bruge min
cd-afspiller som DAC til Airporten. Det tror jeg desværre ikke at din Rotel kan.

Held og lykke med det!
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk

jbdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
Du kan begynde med at læse artiklen om streaming her på sitet:

http://www.hifi4all.dk/content/anmviewer.asp?a=2300&z=2

/dreamz

Den har jeg selvfølgelig læst, men tak alligevel.

jbdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Dennisk skrev:
Du kan købe en Apple Airport Express. Den koster omkring 700 kroner.

Den smidder du i en stikkontakt omme bag ved anlægget og bruger (i dit tilfælde) det kabel som du selv snakker om mellem Airport og din
forstærker. Så kan du streame al den musik du har i iTunes over til anlægget via det trådløse netværk.
Med denne metode får du dog ikke samme lydkvalitet som i din cd-afspiller, da du bruger den DAC (Digital to Analog Converter) som er indbygget
i Airport Expressen. Den er ikke så god, MEN:

Du kan købe en ekstern DAC såsom Cambridge Dac Magic (der er to til salg på dba.dk til 1500 kroner). Og så kan du putte et optisk kabel mellem
Airporten og DAC'en og på den måde undgår du at bruge den dårlige DAC i Airporten. Fra Cambridge'en skal der så et helt normalt signalkabel
ned bag i din forstærker.

Det er meget lettere end det lyder og det fungerer rigtig godt! Jeg har selv gjort det det sidste års tid, men jeg er så heldig at jeg kan bruge min
cd-afspiller som DAC til Airporten. Det tror jeg desværre ikke at din Rotel kan.

Held og lykke med det!

Tusind tak for de gode tips! Apple Airport havde jeg slet ikke overvejet. Nice

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes