| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer dette sæt http://www.sony.dk/product/hcs-surround-kit---dvd-player/htp -718dw#pageType=Overview som jegkan få til 1999kr (selv om alene forstærkeren burde koste 1999kr eller mere), sættet kan spille meget højt omkring 30-40 på volumen (ud af 60) for sættet til at spille højt, selve lyden fra satelitteren er ok den er ikke agressiv i diskanten,mellemtonen har jeg ikke rigtig noget at udsætte på, men bassen synes jeg hurtig kommer til at virke upræcis og havde i bilka en fornemmelse at den ikke kan tåle så meget effekt som fronthøjtalerne, i det subben hurtigere kommer til at lyden, lidt antrengt(som om den er en lille bitte underdimensioneret).
Sættet koster kun 1999kr trods det der også er en dvd med og 5.1 sæt højtaler.Jeg vil derfor ikke kigge efter andre højtaler (5.1) som er dyre, jeg forestiller mig 2000kr, når jeg kigger på nettet kan jeg nemt finde 5.1 sæt fra jamo som koster 2000kr (halv pris eller under havl pris), jeg vil foretrække 4 gulvhøjtaler pga så slipper jeg for at lave huller i væggen til optimal højde,placering.
Jeg vil gerne have et sæt som har en rigtig godt gengivelse af de høje toner(sådan en metallisk,skrigende og meget høj gengivelse af de høje toner,ved høje lydtyk, har jeg haft i min musikalske karriere, det er jeg ikke interesseret i at få igen) og en meget kraftig bas og dyb bas, har pt igen subwoofer og bryder mig bestemt ikke om halv slasket subwoofer der hverken kan spille højt eller dyb bas.
Jeg har prøvet at kigge lidt på hvad der findes af brugt 5.1 sæt men jeg synes det er svært at finde nogen til 2000kr, jeg er ikke interesseret i at bruge forskellige højtaler fra forskellige mærker.
Der er heller ikke så mange nye 5.1 sæt der har en god subwoofer,synes heller ikke i Odense at der er mange der har et sæt 5.1 til ca 2000kr som jeg evt kan lytte på,(men ved de findes f.eks fra xtz,yamaha og jamo) den dag jeg skal købe andre højtaler til sony sættet, som jeg regner med at købe, da jeg synes det er et godt køb(alene forstærkeren er 1999kr værd, min mening)
Hvad vil i anbefale ?
|