Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 13:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Udmåling af højtalere/delefilter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 April 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Halløj på forum.

Jeg får om 2 dage et sæt Audiovector 5, som jeg vil modificere med følgende enheder:

Scanspeak D2904/98000 - diskanter

Scanspeak 21w-8554-00 - basser.

mellemtoner venter jeg lidt med, men overvejer et sæt fra Audio Technology, kan ikke huske modelnr.

Mit spørgsmål er så hvem der i hovedstadsområdet, eller Sjælland kan finde ud af at måle højtalerne og beregne delefilter-ændringer.

Jeg er bekendt med Troels Gravesen, men det er for langt at køre. DAT kender jeg også, men kan fra andre forstå, at de ikke rider den dag de sadler, så hvem kan mon så hjælpe med dette?

Jeg vil selvfølgelig gerne betale for arbejdet, men er ikke en rig mand :-)

Det skal lige siges, at de valgte enheder er nogen jeg kan få fingre i til en fornuftig pris, og jeg kan godt lide lyden fra Scanspeaks enheder.

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

Finn V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 April 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

hej

Jeg har selv haft et sæt, og efter at have kigget ind i dem blev jeg godt nok skuffet, så forstår godt du vil forbedre dem, men vil nu mene at mellemtonen er den vigtigste at forbedre, det er en meget billig peerles enhed i et kabinet med bagvæggen meget tæt på, måske for at lave mere rum på lyden, delefilteret er også lavet lidt mærkeligt, måske for at rette op på lidt dårlige enheder, så nyt delefilter og audiotecknology som du foreslår, vil gøre underværker, jeg har målegrej og bygger selv højtalere, men bor desværre ved Århus

Finn

Til top Vis Finn V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn V

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes