Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Selvbyg forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vandmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 April 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke den største selvbygger i hifi  mit område er pc, hvor jeg er igang med et stort projekt, men hvis jeg nu skulle lave min forstærker selv, hvad ville jeg så få,,,lad og sige at jeg vil lave en forstærker som skal trække mindst mine dana 930, og hvor ydelse skulle være noget man kan mærke, hvis jeg smed 6000,kr hvad ville så en forstærker af samme type koste hvis jeg bare købte den i en butik, ville mene den ville være meget dyrer, ved godt det er svært af sammen ligne, men bare ca

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 April 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Du skal ikke bygge selv for at spare penge - det er en dårlig forretning. Kineserne er ret billige i drift 

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 April 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Der er bare et problem med at lave sin egen forstæker. Der findes næsten ingen designs online hvor der findes en fjernbetjening til. Så enten skal du hele tiden rejse dig eller bruge noget ala sonos som har volume kontrol

Hvis jeg var dig ville jeg købe en pre-amp brugt og så bygge en effektblok.

har hørt at Nads 162 pre-amp skulle være utrolig god value/money. Den er dog ikke den kønneste, men så sælger rotel også nogen pæne nogen

dertil bygge en hypex 400 effektblok
http://www.hypex.nl/
eller
købe en HFX micro icepower amp.
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ; ; ;menu=mediacenter&varenr=51153  
eller den dobbelte version
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ; ; ;menu=mediacenter&varenr=51123

nu siger du sikkert der ikke er noget selvbyg i de der icepower blokke. men du skal da smide nogen andre terminaler på

Uanset hvad så skulle hypex og icepower(til den pris) være noget af der som giver absolut bedst lyd til pengene! Både hypex og icepower bliver brugt i effektforstærkere til langt over 50.000kr.
Når de bliver anmeldt bliver der hele tiden sagt de at de har særdeles god lyd til pengene, så til ca 5000kr må de være fantastiske

For ca et halvt år siden købte jeg en Rotel rc-06(brugt) og en dobbelte icepower effekt til biwire. kostede 6500kr i alt og jeg er stadig ked af at jeg har købt en denon pma 1500 ae som koster 6000kr, for den anden kombo spiller bare meget bedre!

Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 April 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Jeg tillader mig at stille et lidt anderledes spørgsmål:

Leder du efter et byggesæt, hvor du får det hele - komponenter, print, kasse, stik; alt - eller vil du gerne selv være med til at vælge stumperne, kabinettet osv. ?

Og - er det kun effektforstærker eller skal der også være indgangsvælger og volumen??

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 April 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

CasperCU skrev:
Der er bare et problem med at lave sin egen forstæker. Der findes næsten ingen designs online hvor der findes en fjernbetjening til.

Så har du vidst ikke ledt ret længe... Du kan købe færdige print, byggesæt, eller finde konstruktioner med printlayout og kode.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Cesse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

http://www.lcaudio.dk/ skulle lave være et godt byggesæt.

Nakamichi og DIY
Til top Vis Cesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cesse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes