| Sendt: 05 April 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle :)
Dette er nok et forum, jeg kommer til at involvere mig i, men først har jeg bare et enkelt spørgsmål.
Da jeg var ung og dum, syntes jeg, det var smart at købe en Denon AVR-1906 7.1-kanaler surround-receiver (i Hi-Fi Klubben, ca. 2004-05). Nu har jeg imidlertid fundet ud af, at det eneste, der betyder noget for mig, er stereo-lyd i så høj kvalitet, som min økonomi tillader. Dvs. musik.
Mens jeg sparer op til en NAD C375BEE har jeg fået mulighed for at bytte min surround-receiver fra 2004 til en NAD forforstærker (1240) plus effektforstærker (2240PE) fra omkring 1987-89. Hvad er jeres mening om den ordning? Vil jeg få bedre lyd ud af den ældre NAD-kombi end ud af mit nyere anlæg med syv overflødige kanaler?
Mine højttalere er et par B&W DM602-S3 reolhøjttalere, som jeg har stående på fødder i et lille rum. Min plan er at supplere højttalerne med 10" subwooferen fra samme serie, da jeg synes, de mangler bund, og min musik ofte har en del materiale under 45 Hz - men manglen på bas, kan måske skyldes min nuværende forstærker?
Tak for hjælpen! :)
|