Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Lambchop (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

husk nu; det er i aften at der er Lambchop koncert i KBH!!

de plejer at levere særdeles gode live shows!! jeg har efterhånden været til nogle stykker...

for at hæve det over mit eget lille subjektive indtryk, så må de nu gøre et eller andet rigtigt; også i andres ører: de spiller på større og større spillesteder og deres udgivelser for mere og mere omtale.. hvilket er fortjent!(selvom det da også har sin charme at have et band "for sig selv")

dette var lige en reminder til de friske eller uindviede

mvh,

Mikkel

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hej willold

Vi ses på Vega ;o). Jeg glæder mig. Har læst at der skulle være strygere med i aften (strygerorkestret er vistnok også opvarmning).

Jeg har i øvrigt fået de to nye Lambchop skiver fra cd-wow (var det ikke dig der havde samme problem?) ;o)

mvh
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

hej Zaka,

lyder da sjovt nok med strygere, bare der ikke går fuldstændig Tindersticks i den ;-)

personligt kan jeg bedst lide dem i de mindre pompøse, afpillede øjeblikke, dog. men godt bliver det uden tvivl! nu må vi se om den gode Wagner er i det lunefulde hjørne, og om han skal have sig en sving-om på stolen...

personligt håber jeg meget på "I am a stranger here" fra Hank albummet... men det er nok ikke lige den der ligger for højrehånden.

og de kunne da også glæde med et Hazelwood-cover!

hehe, så du at Marie Frank skulle være opvarmning i Århus? godt "man" er københavner!!! det er da utroligt hvad lidt samarbejde med Howe Gelb kan bringe...

ja, jeg fik også fra cd-wow; men godt en måned forsinket

mvh,

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

willold skrev:

lyder da sjovt nok med strygere, bare der ikke går fuldstændig Tindersticks i den ;-)

personligt kan jeg bedst lide dem i de mindre pompøse, afpillede øjeblikke, dog. men godt bliver det uden tvivl! nu må vi se om den gode Wagner er i det lunefulde hjørne, og om han skal have sig en sving-om på stolen...

he he jeg husker tydeligt i Pumpehuset sidste gang - han havde siddet ned på en kontorstol det meste af koncerten, men til sidst kravlede han op på den under et heftigt ekstranummer - jeg var oprigtigt nervørs for at han ville skvatte ned ;o)

I Pumpehuset var der ikke strygere med, så jeg glæder mig til at se hvad aftenen bringer.

willold skrev:

....

og de kunne da også glæde med et Hazelwood-cover!

....

Uhhh ja det ville være lækkert - så du Hazelwood på Kulturbolaget i Malmö? Det var en super-koncert. Medlemmer fra The High Llamas var backing og Al Casey var med på guitar.

Ehm det eneste der manglede var Nancy (gerne i årgang 1966 udgaven - sllluurrrp )

willold skrev:

hehe, så du at Marie Frank skulle være opvarmning i Århus? godt "man" er københavner!!! det er da utroligt hvad lidt samarbejde med Howe Gelb kan bringe...

Kender ikke så meget til hende, men ville da ikke have noget i mod at hun var opvarmning . Howe Gelb er coool, især live....

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Hej...

..Var i der? Var det fedt?

Missede det selv..

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej Zaka

nej, jeg missede Hazelwood, desværre. og vi kan meget hurtigt enes om den gode mr. Gelb!

til (ex-)Schelde: jepper, willold was there!

det var en rigtig, rigtig god koncert.  men det havde jeg dog også ventet; med deres tidligere besøg in mente. at der var strygere med fungerede fint, det blev ikke alt for dominerende. det betød dog at Paul Niehaus(?) på pedal-steel måtte træde lidt i baggrunden. ellers var det et veloplagt band i godt humør osv...

hvis jeg skal hæve den kritiske røst:

jeg savnede lidt flere numre fra deres tidlige bagkatalog. det nye dobbeltalbum er jo ganske udemærket, men Lambchop har nogle særdeles stærke sange i bagkataloget der godt kunne tåle lidt mere opmærksomhed. jeg fik dog "Theõne" fra "how i quit smoking", hvilket er et af mine alltime favoritter med Lambchop. men det lader til at de sjældent spiller så meget fra både "thriller" og "what another..." pladerne. lidt ærgeligt... "the old fat robin" er pokkers god, og nogle af thriller-sangene er jo særdeles dansable, hvilket kunne have klædt både strygerne og de numre fra "nixon" der blev spillet.

..og så lader det til at den gode Wagner er gået helt bort fra den momentvise falset han benyttede (mest live) for 3-4 år siden?

jeg syntes også at "ekstra nummer-" materialet blev lidt blodfattigt leveret; i hvert fald i forhold til den bone-shaking(i mangel af bedre udtryk) version af "desperation" de spillede sidst i pumpehuset. i går var ekstrnumrene noget mindre indædt, om man så kan sige.

men alt i alt en pokkers god koncert - og et lille kip med hatten til Vega der leverede ok lyd, ikke mindst med en acceptabel (lav) lydstyrke.

så at du missede den, Schelde, det giver minus-point!

PS: det var også noget af et dilemma jeg blev stillet i igår: der var 3 koncerter jeg gerne ville se på samme dag: dick dale på Stengade, Lambchop i Vega og Deutsch Nepal/In Slaughter Natives/cold meat  club metropolis-arrangementet i Huset. især sidstnævnte ville jeg gerne have oplevet, men sådan noget kan jeg aldrig lokke kæresten med til!! men man kan jo ikke få alt, og Lambchop er for mig/os blevet lidt af et ritual, et imperativ, om man vil.....

mvh,

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hej willold...

Villle meget gerne havde været der - også til Dale i Sten 30...! Men sådan er det nogle gange, benhårdt..... der må sorteres. Har min. 10 ventende koncertbilleter hængene på køleskabet: Clapton, Metallica, Sting, AussieFloyd o.s.v....

Må hoppe på Lambchop næste gang de besøger os. Tak for anmeldelsen...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hej,

Ja det var fedt - dog ikke helt på højde med sidste gang i Pumpehuset.

Som willold skrev var lyden fin og publikum var meget stille og lydhøre.  Strygerne var klart et plus efter min mening

Der skete noget som jeg aldrig har set i Vega før. Da Lambchop forlod scenen første gang var der kun spredt bifald og mange forlod salen. Kurt måte endda ind og spørge om vi havde lyst til mere. Underligt da det under koncerten lød til at publikumerne var tilfredse med det de hørte.

Sluttede koncerten af med en Young's Double Chocolate Stout på Pegasus tæt på Enghave Plads. Uuuuuuhmn den smagte godt. Havde ikke smagt den før men det bliver min favorit øl. Blød og rund med en svag smag af mokka/bitter chokolade.

Dick Dale er super live - der er drøn på

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

schelde:det var så lidt; det var vel også kun knap og nap en regulær anmeldelse, et resume er vel mere nøjagtig

en lille tilføjelse: lidt ærgelig at bandet havde udeladt den sparsomme hornsektion de benytter på visse numre. men hva' pokker, så fik vi strygere i stedet!

Zaka: jeg tror publikums lidt tøvende holdning efter bandet forlod scenen skyldtes at wagner allerede havde bebudet at de ville komme tilbage efter en rygepause.. at det altså var en slags indlagt pause/2.set og den notoriske "klappen bandet tilbage på scenen" først skulle udføres efter de var kommet ind igen den første gang. en mindre misforståelse, altså.. 

mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes