Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic TX-P42G20E (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 April 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkik efter et nyt tv og er lidt i tvivel om det skal være den en el. den anden af de 2 her.

Panasonic TX-P37X20E eller TX-L37S20E plasma kontra LCD.

Fordel og ulemper, tv signalet er Boxer og så har jeg en Oppo 83SE NF, så måske går jeg op i en 42"? sider max 3 m. fra tvet.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Protoss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009
Sendt: 12 April 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Køb mindst 42" ellers vil du fortryde. Jeg har selv en 42" G10 og sidder ca 3 m fra den, den var stor da jeg fik den, men nu ville jeg ønske den var 46-50" ;)

Til top Vis Protoss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Protoss

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Plasma modellen er bestemt LCD modellen overlegen.

Du kan eventuelt læse en anmeldelse af X20 plasma-serien her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1269867762

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 April 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Du kan eventuelt læse en anmeldelse af X20 plasma-serien her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1269867762

I 37" er plasma nu ikke LCD "bestemt overlegen".
Tidligere var Panasonic LCD indrømmet ikke helt på niveau med de bedste - men der er nu i følge det højt respekterede website
HDTVtest.co.uk sket virkelig mærkbare forbedringer på Panasonics LCD' er. Især set i lyset af at X20 ikke ligefrem får den bedste
anmelselse rundt omkring kan man godt drage lidt i tvivl om plasma virkelig er bedst i denne størrelse.

Se review af Panasonic TX-L37S20 her .   
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-l37s20-tx-l37s20 b-20100407221.htm
Til top Vis WC Fields's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WC Fields

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 April 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

WC Fields skrev:
Rasmus Larsen skrev:

Du kan eventuelt læse en anmeldelse af X20 plasma-serien her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1269867762

I 37" er plasma nu ikke LCD "bestemt overlegen".
Tidligere var Panasonic LCD indrømmet ikke helt på niveau med de bedste - men der er nu i følge det højt respekterede website HDTVtest.co.uk
sket virkelig mærkbare forbedringer på Panasonics LCD' er. Især set i lyset af at X20 ikke ligefrem får den bedste anmelselse rundt omkring kan
man godt drage lidt i tvivl om plasma virkelig er bedst i denne størrelse.

Se review af Panasonic TX-L37S20 her .   
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-l37s20-tx-l37s20 b-20100407221.htm

Det kan jeg nu ikke se de siger nogen steder. De skriver:

Citér:
there are some rare instances where LCD can be a better choice than Plasma — for example, if the TV is to be installed in a light-filled environment such as a sunny conservatory room.

Highly sensitive hardcore gamers and users who like to watch TV in the dark are the only audiences who would be best advised to look into alternative display technologies, but for all other uses, the Panasonic TX-L37S20 produces great picture quality that’s surprisingly close to the company’s best

Derudover så har jeg nu fingeren rimelig godt på pulsen for Tv markedet. Jeg har også selv set Panasonics nye LCD-TV og jeg er stadig af den holdning, at de ikke er på højde med deres plasma-Tv.

HDTVtest.co.uk er en god side til anmeldelser, men de er lidt for inkonsekvente i deres konklusioner. Samtlige Tv de har testet med kun meget få undtagelser får jo en anbefaling.

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige, at det er første gang jeg erindrer, at Panasonic LCD har fået en anbefaling på HDTVTest.co.uk,
som jeg ser som et af de allerbedste steder for TV-anmeldelser. De gør klart rede for de store fremskridt
Panasonic gør på LCD området i forhold til tidligere. De forhold, som gjorde at Panasonic LCD ikke blev anbefalet
på HDTVtest.co.uk er nu ændret i en meget tilfredsstillende retning. Det er det indtryk jeg får, når jeg læser
anmeldelsen. Panasonic TH-P37X20 taber terræn og mister "stjerner" i forskellige reviews rundt omkring. Der er
stadigvæk panoreringsslør og et lidt dunkelt billede i forhold til de bedste plasma i dag. Derfor er plasma i 37" vel
ikke et overlegent oplagt valg i forhold til Panasonics 37" LCD.
Jeg anerkender fuldt ud Rasmus Larsens, (fra Flatpanels.dk) viden på området - men derfor må emnet vel godt stå
til faglig diskussion? - eller sagt på en anden måde, jeg vil gerne overbevises, for så klart synes jeg ikke at valget
måtte være?
Desuden så har Panasonic LCD en vigtig force, - de er nemlig udstyret med Alpha IPS paneler, som gør at betragtningsvinklen
er langt bedre end på selv mange af de tv, der rundt omkring får "topanbefalinger" eller "Higly Recommeded"
Bare min personlige mening. Men ellers er jeg overvejende mest plasma tilhænger. Glæder mig bare over, at Panasonic også er
kommet godt med på LCD-fronten.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Var ude at kikke lidt, og endte op med en Pana 42G20E skærm, sammenlignede med 37" X20 og 42" S20, SD kanalerne stod bedst på G20, købte hos P&P radio i århus, god service og til en god pris, nu var vi så også 2 der købt samtidig, det gav self. lidt extra rabat, kan anbefales (både skærm og forhandler)

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:
Var ude at kikke lidt, og endte op med en Pana 42G20E skærm, sammenlignede med 37" X20 og 42" S20, SD kanalerne stod
bedst på G20, købte hos P&P radio i århus, god service og til en god pris, nu var vi så også 2 der købt samtidig, det gav self. lidt extra rabat, kan
anbefales (både skærm og forhandler)

Og denne G20 var en LCD eller var det en plasma? Men jeg går ud fra at det var en LCD ud fra trådens hidtidige debat. Bare for at være sikker :)
(TX-L = LCD      TX-P = Plasma)

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

DEt er nu godt nok en Plasma TX-P42G20E

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes