Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 22:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Forslag til ny PU til Rega P3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 April 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Min Denon 103 er begyndt at forvrænge mere end den plejer på de inderste riller på plader. Derfor tænker jeg lidt på at udskifte min PU med en ny. Jeg er ret lun på DV 10x5, men findes der andre PUer jeg bør kigge på?
De må nemlig gerne koste lidt mindre end de 2.800; kr. den koster. Den nye PU skal selvfølgelig IKKE have problemer med de inderste riller på LP'en og jeg vil gerne hvis det var en MC PU. 

anse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2010 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt fra flere, at Ortofons rondo red som ligger i samme prisleje som omt. Dynavector skulle være rigtig god.

Nærmest umuligt at finde noget kritisk på google.

Held og lykke.

vh.
Anders
Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 April 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Du kunne spare nogle penge og prøve en Denon dl 160 high output MC (kr. 999) og spille med den uden plast huset på - der anbefales mange steder - du kan bruge Thomas Schicks vejledning til at pille huset af - samme fremgangsmåde som når man stripper en dl 103

P. M. Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2010
Sendt: 12 April 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej Raskolnikov

Jeg har fornylig læst tråden om DL-103 igennem. Det lader til, at du egentlig aldrig har været helt tilfreds med 103'eren? Jeg
har selv en gl. Planar 3 med RB300 arm og er også på udkig efter ny PU, dog ikke i dit prisleje. Havde egentlig set mig lun på
103'eren, men det lader til, at det tilbagevendende problem er, at armen er for let? Det kunne være, at man skulle følge r-l-b's
råd?

Iøvrigt. Har du kigget på DL-304? Du er jo næsten deroppe, prismæssigt.

P. M. Hedegaard
Til top Vis P. M. Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. M. Hedegaard

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Måske man skulle kigge på en DL 160....frygter bare den er lidt for "lys" i lyden uden rigtig bas.
P.M. Hedegaard jeg vil nu ikke sige at jeg aldrig har været tilfreds, det er blot på nogle plader at det er ret træls at lyden bliver så skinger. DL-304 har jeg ikke kigget på, endnu.

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 April 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Jeg er ret lun på DV 10x5, men findes der andre PUer jeg bør kigge på?
De må nemlig gerne koste lidt mindre end de 2.800; kr. den koster. 

Rent armresonansmæsigt passer en Dyna 10x5 perfekt til en RB300 (har selv haft kombinationen), og lyden kan sagtens hænge med dyrere kombinationer. Synergi er ordet! .

En DL160 skal vel egentlig have en tungere arm (for ikke at tale om en DL-103), men hvor godt det virker i praksis, må andre udtale sig om. Har aldrig prøvet det.

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Jeg tror faktisk at en DL 160 passer fint til en RB 300 arm. Det er i hvert fald hvad jeg kan læse mig frem til...

P. M. Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hej Ras

Jeg har bestemt mig for at prøve 160'eren. Køber den indenfor den næste uges tid. Iflg "Klubbens" HP skulle den netop have
en god bas.

For et par måneder siden fik jeg Regaen sat til igen. Den har været on/off i mange år pga. flytninger og diverse. Ligeså med
interessen/tiden til hifi.

Hustru var også begejstret, hun er til vinyl-lyden....

Så startede "problemerne":

Vi begyndte at spille forskelligt musik, men fandt hurtigt ud af, at vi syntes der manglede noget bas. Vi spillede på en nyere
Denon receiver med en fin stor strømforsyning. Ergo ledte jeg så efter et effektrin med nogle flere muskler. Efter et stykke
tid fandt jeg en i Kolding. Jeg skulle alligevel til Odense, så jeg lagde vejen forbi og købte. Samtidig havde jeg fat i lillebror,
som jeg for år tilbage havde foræret en forstærker. Den måtte jeg låne igen for at bruge forforstærker-delen.

Strøm til, og nu var der meget bedre bas.

Samtidig var lyden i toppen til tider meget skinger. På den igen. Det måtte jo være forforstærkeren.

Nu fandt jeg en fin forforstærker og det hjalp. Der blev spillet musik og vi fik efterhånden fundet alt vinylen frem, som havde
været gemt væk.

Men ak. Nu var vi kommet nogle ekstra trin op af kvalitets-stigen. Fint grej, efterhånden..... Bare lige den hage, at en del af
det musik som vi kan lide, rent ud sagt lyder ad H til...

Jeg har hele tiden forsøgt at sige til mig selv, at jeg skulle huske, at det var musikken, som kom i første række. Det er ikke
lykkedes hele tiden. Tror jeg har det som mange andre, at der hurtigt kan gå legetøjs-tog i den. Altså at grejet tager
overhånd.

Men hvad nytter det, at man har et superanlæg, hvis det eneste man hører er et fransk-kursus, blot fordi det er indspillet i
en fabelagtig kvalitet?

Ikke desto mindre, i stedet for at gå ud at købe ny musik på LP, både nyt og gammelt (lidt er det dog blevet til) så har jeg
allerede indkøbt både yderligere forforstærker og pladespiller..... (og kigger stadig i brugt-annoncer hver dag).

Nå, men som sagt, så springer jeg på DL-160'eren Jeg synes nemlig ikke, at den nyværende PU er helt nok

NB: Så iøvrigt en rigtig flot gammel integreret forstærker til salg. Desværre synes jeg, at Esbjerg er for langt væk....    

P. M. Hedegaard
Til top Vis P. M. Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. M. Hedegaard

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Ok. Glæder mig til at høre din feedback her. 

olet
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Hej
Har i et par omgange haft omtalte DL-160 - det er dog en hel del år siden og på en andet set-up, så erindringen kan spille mig et puds. Fin pu med
detaljer og drive til prisen, men så heller ikke mere....Det med sporeegenskaberne bliver som regel kun bedre ved merbetaling. Jeg har haft de
fleste regaer, K´ere, nogle goldringer, bentz, og så DL-160 og så enkelte zyx. Goldring Eroica H sporede rimeligt selv i en gammel Thorens arm og
det siger ikke så lidt, Bentz micro ligeså uden dog at være fremragende(med rigtig god), regaerne uffff   undtagen Exact, der dog er for meget
farvet iøvrigt til mig. Zyx er bare toppen her. Men jo bedre arm, jo bedre sporing - har hørt en Rega P9 med både Exact og K3 uden
inderrilleproblemer Bruger også selv en testplade til at finindstille antiskate og pu-tryk, da skalaerne på en Rega ofte fungerer som håret på en
svensker - der er en del at hente her i forhold til dine problemer. Af de billige ville jeg dog vælge en Bentz Micro silver eller gold - de er nærmest
bygget til en regaarm. De kan i hvert fald fåes i Ljudprodukter AB i sverige, hvis de ikke er til at få herhjemme i dag. Dynavector roses ofte for sin
regasynergi - har ikke hørt den, men den kan altså fåes billiger end de 2800,- lidt forhandling her og der, så bør du kunne få den en del billigere.
Venligst
Til top Vis olet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olet

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet tilbudt en Goldring Eroica H. Er den noget ved? Hvordan er den anderledes end Denon'en? 

olet
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 April 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hej Igen
Jeg husker denon´en som mere rytmisk og farvet end Eroicaen, der i mit daværende set-up oplevedes mere korrekt og glat på den fine måde -
overblik og god livefornemmelse selv på store orkesterudladninger. Måske en lille smule slank som jeg husker det og ikke egnet til systemer med
hidsig top og uden varme - smag og behag - jeg havde den dog i to omgange, så den var ikke en skidt oplevelse første gang Den har et
forholdsvist lavt out-put, så man skal have en god forstærkning.
Hvorledes den fungere på en Rega, vil jeg lade andre om at kommentere, da jeg kun har prøvet den på Thorens.
Håber det er brugbart

Venligst
Til top Vis olet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olet

P. M. Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Ras, har du tjekket Rega-forum på Vinyl-engine?

P. M. Hedegaard

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Ikke for nyligt. Flere siger 110/160 eller DV 10x5 til Rega sidste gang jeg tjekkede. 

P. M. Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hej Ras

Jeg er ked af at meddele dig, at jeg har valgt Rega's Elys2 i stedet for DL-160. Baggrunden herfor, er en direkte
sammenligning fra Vinyl Engine foretaget af en græker

I første omgang havde han faktisk Denon som vinder indtil han fandt ud af, at hans P3 ikke var ordentlig afkoblet. Det
vendte hele billedet med, ifølge ham, storsejr til Elys.

Man kan så altid undre sig over, hvorfor manden ikke er klar over, at der er en grund til, at Rega har fremstillet et
vægbeslag til pladespilleren.

P. M. Hedegaard

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Ok. Jeg har lidt nyt på vej. I hører mere. Det bliver nok ikke en DL 160.....
Jeg har kun hørt Exact og den lyder ganske udmærket i hvert fald.

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Sendt: 17 April 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hej Ras

Nu er der faktisk en forhandler i DK der på 5 stk P3-24 har monteret 5 forskellige pick upper, hvoraf nogle af dem er de der ofte dukker op i tråde som denne. Der kan man så, i ro og mag, høre de faktiske forskelle på pick upperne. Nå, ja det er Lydstuen i Silkeborg. At han så også har noget af det bedste hifi, at demonstere det på, gør sådan en session til en fornøjelse.

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 April 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Denon PU'er kan da ikke spore. DL160 har været på markedet siden midten af 80'erne og har den ringeste slibning der findes. Jeg ville aldrig vælge en pickup med elliptisk slibning. Så forvrænger det nemlig klart hørbart i de inderste riller. Hvis det skulle være en Ortofon f.eks. ville jeg vælge en Rondo Bronze som har en mere avanceeret slibning hvilket gir en mere ren og detaljeret diskantgengivelse. Den koster jo så noget mere, men er vist set på tilbud nogle gange. Det blir dyrt at købe for billigt ;-). De ærgelser du har over at have brugt for mange penge går hurtigere over iforhold til de ærgelser over at have købe det forkerte.
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Ras

Nu er der faktisk en forhandler i DK der på 5 stk P3-24 har monteret 5 forskellige pick upper, hvoraf nogle af dem er de der ofte dukker op i tråde som denne. Der kan man så, i ro og mag, høre de faktiske forskelle på pick upperne. Nå, ja det er Lydstuen i Silkeborg. At han så også har noget af det bedste hifi, at demonstere det på, gør sådan en session til en fornøjelse.

Det må jeg besøge en gang.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
Denon PU'er kan da ikke spore. DL160 har været på markedet siden midten af 80'erne og har den ringeste slibning der findes. Jeg ville aldrig vælge en pickup med elliptisk slibning. Så forvrænger det nemlig klart hørbart i de inderste riller. Hvis det skulle være en Ortofon f.eks. ville jeg vælge en Rondo Bronze som har en mere avanceeret slibning hvilket gir en mere ren og detaljeret diskantgengivelse. Den koster jo så noget mere, men er vist set på tilbud nogle gange. Det blir dyrt at købe for billigt ;-). De ærgelser du har over at have brugt for mange penge går hurtigere over iforhold til de ærgelser over at have købe det forkerte.

Min Denon har en konisk nål og jeg troede det var der var problemet samt at min arm er for let. Jeg kan ikke finde nogle der klager over forvrængning på DV 10x5 eller DL 160 med Eliptisk nål.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes