| Forfatter |
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et hurtigt spørgsmål. Når der er "Line out" på en efektforstærker, går den så udenom forstærkerdelen?
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker du ikke på en integreret forstærker??for såvidt jeg ved er der kun line in på en effekt forstærker.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
m@dsen skrev:
|
Lige et hurtigt spørgsmål. Når der er "Line out" på en efektforstærker, går den så udenom forstærkerdelen?
m@dsen
|
|
|
Hvis Line-out bøsninger forefindes bør der anstændigvis også være en buffer så signalet ikke blot er en parallel-kobling af Line-in signalet. Men det beror på aktuel forstærker som du ikke nævner navn på.
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Almindeligvis plejer Line Out "bare" at være en udgang der ganske rigtigt går uden om forstærkerdelen, men også volumen. Det er er altså IKKE LineOut du skal forbinde en ekstern effektforstærker til.
Men jeg kan tage fejl 
/Stefan
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er line ud på en effektforstærker det jo netop til at forbinde endnu en effektforstærker, så man kan køre bi-amp, ellers kan jeg ikke se logikeren i at havde en line ud på en effektforstærker  For der skal jo netop ikke være en volumen kontrol mellem to effektforstærker, med det er vel så vigtig at det er de samme effektforstærker mærke og type der blive kopplet samme på denne måde.
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek:
My bad. Havde ikke læst ordenligt efter. Så ikke det var line out fra en effektforstærker. Med dét på plads, så er jeg enig i hvad du skriver.
Det vil hjælpe meget hvis m@dsen lige kan skrive hvilken forstærker der er tale om.
/Stefan
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er tale om en Xindak XA8550 hvor der er 2 sæt RCA stik. et til "line in" og et hvor der står Line out. Grunden til at jeg spørger er, at jeg vil gerne bruge disse "Line out" til et sæt aktive højtalere, og den almenelige "line in" til noget pasiv bas. Jeg har selvfølgelig min forforstærker til volumekontrolen.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
m@dsen skrev:
|
Der er tale om en Xindak XA8550 hvor der er 2 sæt RCA stik. et til "line in" og et hvor der står Line out. Grunden til at jeg spørger er, at jeg vil gerne bruge disse "Line out" til et sæt aktive højtalere, og den almenelige "line in" til noget pasiv bas. Jeg har selvfølgelig min forforstærker til volumekontrolen.
m@dsen
|
|
|
Jeg er ret sikker på der er en buffer indkoblet mellem Line-in og Line out så Line-in's indgangsimpedans ikke belastes af udstyr tilkoblet Line-out.
Så det er bare at koble endnu en udgangsforstærker, Sub eller andet grej på da signalet styres fra din Preamp. Det svarer blot til en extra Line-out på din Preamp.
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
m@dsen skrev:
|
m@dsen
|
|
|
Jeg er ret sikker på der er en buffer indkoblet mellem Line-in og Line out så Line-in's indgangsimpedans ikke belastes af udstyr tilkoblet Line-out.
Så det er bare at koble endnu en udgangsforstærker, Sub eller andet grej på da signalet styres fra din Preamp. Det svarer blot til en extra Line-out på din Preamp.
|
|
|
Det var også det jeg regnede med. Jeg ville bare gerne høre andres mening inden jeg gik igang.
|
| Til top |
|
| |