Forfatter |
|
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bare købt Jo-elèn på stedet som impulshandel,og aner intet om evt links - beklager.
Men støjsvag er den og indeholder et fuldfedt print med rigtig mange komponenter..(Kina
|
Til top |
|
|
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan denne bruges den er dog noget billigere
Omformer
|
Til top |
|
|
Rubennn Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker lidt på om man ikke bare kan bruge en gammel strømforsyning til nogle Logitech computerhøjttalere? Der sidder jo allerede en omformer på. Output på den jeg sidder med i hånden er 12V 2,9A - så her mangler der vel lidt strømstyrke?
|
Til top |
|
|
Torbenc Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man få disse forstærker som monoblok (til sub) eller er det muligt at brokoble dem?
__________________ - Torben
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg: stikket er anderledes Rubenn: den kan sagtens bruges - hør om lyden er tilfredsstillende. Lidt mere strømstyrke er ideelt.
Generelt: www.brinck.dk har anvendbare strømforsyninger fra ca 350 kr - men kan nok findes billigere andetsteds
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

|
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der vil købe min 250krs S.M.S.I med psu?
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det forkerte sted til køb og salg ifølge reglerne.  __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

|
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må du sørme undskylde...skrev indlægget som en slags provokation,da jeg ikke kan holde lyden ud længere.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis I skal anbefale nogle gulvhøjttalere, som kan spille i større rum og er samtidig letdrevne nok til at kunne spille med disse Class T amps, hvilke kan I så anbefale?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Hvis I skal anbefale nogle gulvhøjttalere, som kan spille i større rum og er samtidig letdrevne nok til at kunne spille med disse Class T amps, hvilke kan I så anbefale?
|
|
|
Hvilken rumstørrelse og prisleje er vi i?
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Hvilken rumstørrelse og prisleje er vi i?
|
|
|
10k max, gerne brugt. Stue på 60 m^2, men der skal ikke spilles op til bal. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
|
|
|
Mine XTZ 89 Front plejer at være meget nemme at trække - og jeg kan da lige prøve at sætte min Tripath TA2020 forstærker til og se, om den også kan trække dem fornuftigt...
*edit* Det er nu prøvet - og det kan spille overraskende højt og godt! Det er faktisk tæt på at være festniveau. Men de højttalere er selvfølgelig en hel del under dit budget
XTZ 89 Front er opgivet til en følsomhed på 90dB __________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Hvis I skal anbefale nogle gulvhøjttalere, som kan spille i større rum og er samtidig letdrevne nok til at kunne spille med disse Class T amps, hvilke kan I så anbefale? |
|
|
jeg har hørt fra en del brugere, at klipsch skulle være ret følsomme. jeg har ikke selv prøvet dem, men tror de er værd at kigge efter.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdatering: Michael fra Jumon Audio var så flink at låne mig en Virtue Audio One (den mindste, MKI) med 30/90 PSU. Må sige at jeg mildest talt er overrasket over, hvor godt de kan sparke liv i et sæt JBL 4410. Ved meget højt lytteniveau begynder bassen (10") at blive en smule ukontrolleret, men stuen er altså også 60m^2, så der blev skruet meget højt op. Forstærkeren fulgte dog rigtig fint med, og der bliver aldrig spillet så højt alligevel til dagligt. Vi skulle bare lige se, hvor meget den kunne trække (uden at beskadige forstærkeren selvfølgelig!). Vi vil lige se, hvordan de nyere Virtue Audio One.2 og Two.2 lyder i forhold til den gamle model, som vi har lånt. Muligvis med en kraftigere PSU. Vi skal bare lige først have afsat et sæt Denon PRA 1500, POA 2800 og muligvis Denon DCD1450. Tak til Jumon Audio for låneeksemplaret - super service.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Rubennn Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.. Jeg tænkte folk måske var interesseret i at vide hvor lang tid det tog for en forstærker fra et firma som "Indeed HiFi Lab" i Hong Kong om at nå Danmark. :) - Jeg bestilte den via eBay d. 4. Maj. Betaler med PayPal - Paypal transaktionen går ind på min netbank d. 7. Maj.- Screenshot nedenfor er fra Post Danmarks hjemmeside skudt her til aften...  Jeg har ikke før bestilt pakker fra udlandet, men jeg har tidligere arbejdet i Post Danmark som omdeler. Jeg mener vist at de plejer at sende et brev ud til modtagere af udlandspakker som man skal fremvise sammen med ID for at kunne modtage pakken. Og nu kan jeg se at den har været forbi tolden så jeg bliver nok nødt til at betale et gebyr. Men alt i alt er det stadig billigt for en lille og effektiv forstærker.  Jeg regner med at kunne hente pakken på fredag senest. Håber bare ikke jeg skal betale alt for meget  Hyg jer
|
Til top |
|
|
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 19 Maj 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rubennn skrev:
Hej igen.. Jeg tænkte folk måske var interesseret i at vide hvor lang tid det tog for en forstærker fra et firma som "Indeed HiFi Lab" i Hong Kong om at nå Danmark. :)
-

|
|
|
I know the feeling. Har bestilt 2 12V/6A PSU'er i Hong Kong. De tog 2 dage fra Hong Kong til Cph (ankommet den 15 maj) og har ligget hos tolden lige siden...
Mage
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 19 Maj 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mage: Tænk på weekenden, hvor du formentlig HAR modtaget PSU'erne. God musik og plusgrader udenfor. Kold øl eller andet. Enjoy  PS: Jeg er stadig glad for min SMSI. Overvejer dog klipsch-højttalere
|
Til top |
|
|
Rubennn Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ganske rigtigt fik jeg her til morgen et brev fra Post Danmark. Men der er mere eller mindre dårlige nyheder....  Jeg er dog af den opfattelse at prisen for sådan en forstærker stadig er rimelig lav. Så jeg er glad og tilfreds. Nu venter jeg bare til jeg får mulighed for at hente den. Poster lige et billede når jeg har pakket dyret ud :)
|
Til top |
|
|
Rubennn Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
AAARGH.. Jeg er irriteret nu. Jeg havde ikke rigtig skænket strømforsyningen en tanke indtil nu hvor jeg sidder med forstærkeren i hånden. Mit problem er at finde en strømforsyning med følgende specs: - 12V - 5A (eller mindre evt.) - 5,5mm x 2,5mm DC plug (jeg har rigtig mange strømforsyninger liggende rundt omkring i huset men ingen passer  ) Jeg orker næsten ikke at vente på en strømforsyning fra USA eller hvor det link fra Toronto kom fra. Tænkte på måske at bruge en transformer som denne og så tilkoble den noget lignende det her. Men problemet er bare at finde de rigtige specs. Nogen der kan hjælpe? Ville være så taknemmelig!
|
Til top |
|
|
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rubennn skrev:
AAARGH.. Jeg er irriteret nu. Jeg havde ikke rigtig skænket strømforsyningen en tanke indtil nu hvor jeg sidder med forstærkeren i hånden. Mit problem er at finde en strømforsyning med følgende specs: - 12V - 5A (eller mindre evt.) - 5,5mm x 2,5mm DC plug (jeg har rigtig mange strømforsyninger liggende rundt omkring i huset men ingen passer )
Jeg orker næsten ikke at vente på en strømforsyning fra USA eller hvor det link fra Toronto kom fra. Tænkte på måske at bruge en transformer som denne og så tilkoble den noget lignende det her. Men problemet er bare at finde de rigtige specs.
Nogen der kan hjælpe? Ville være så taknemmelig!
|
|
|
du siger du har brug for omkring 5 ampere, men dimsen du linker til kan kun levere 800 miliampere (0,8 ampere). men kig forbi brinck.dk, de har med sikkerhed en strømforsyning du kan bruge.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
Til top |
|
|