| Forfatter |
|
DJ Green Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 19 April 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey der ude..
Jeg vil bygge mig en stor og vild foldet horn bass - som er meget effektiv, altså mindre watt = høj SPL.
Dertil har jeg fundet frem til et spænende kabinet fra Selenium.
Her ses kabinettet:
Hvor vildt - lige i det jeg har skrevet dette emne her, har Selenium slettet deres side og rykket hele domænet til et nyt sted, samt helt ny side (Derfor linket ikke har virket før). Jeg har så ikke kunne finde pdf´en på deres nye side, så det var sørme godt jeg gemte pdf filen på min computer - så nu kan den ses her: http://www.disco-greenlight.dk/HB1805C1_i.pdf
Enheden jeg ville benytte er:
http://www.precision-devices.com/showdetails.asp?id=15
Jeg kunne godt tænke mig en der kunne stille en graf op på hvordan denne kasse vil yde med den enhed - se hvor god frekvenskurven vil komme til at se ud, og hvor den kan spille til og fra, med hvor høj SPL osv.
Da jeg ikke er en hej til at indtaste det i et program - har jeg brug for hjælp til en som kan gøre det for mig, eller lære mig hvordan jeg gør det i WINISD. :-D (fx. ved at sende mig en færdig fil fra WINISD hvor det hele er indtastet korrekt, så kan jeg selv lege med at se om en anden enhed er mere tilpas til kassen, ved bare at skifte data´erne ud for enheden, i programmet.)
Håber nogle kan hjælpe.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 19 April 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
WinISD er ikke gearet til at regne på horn, såvidt jeg véd. Der findes programmer derude, der kan (jeg husker ikke URL på dem). Du burde tjekke, om Selenium ikke har nogle nøgledata på enheder, der er egnet til deres horn - det kunne du så sammenligne med Presicion Devices enhedens data. For øvrigt, så skal du ikke satse på, at et sådant horn går super dybt - til gengæld vil det spille meget højt fra 40-50 Hz og opefter.
|
| Til top |
|
| |
DJ Green Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| WinISD er ikke gearet til at regne på horn, såvidt jeg véd. Der findes programmer derude, der kan (jeg husker ikke URL på dem). Du burde tjekke, om Selenium ikke har nogle nøgledata på enheder, der er egnet til deres horn - det kunne du så sammenligne med Presicion Devices enhedens data. For øvrigt, så skal du ikke satse på, at et sådant horn går super dybt - til gengæld vil det spille meget højt fra 40-50 Hz og opefter. |
|
|
Præcis - er godt klar over det ikke bliver en sub, men ønsker bass der virkelig mærkes :-D - selvfølgelig ville det da være at fortrække at få den til at spille så langt ned som muligt,, og ikke kræver flere 1000W. Men når man som sådan ser på foldet horn ligger de typisk til at dø ved 50Hz, så 40Hz ved denne her kasse, er da bestemt ikke dårligt. (blandt andet derfor denne kasse viste mig interresse)
Men som sagt ønsker jeg mig en som har programmet til det, og kan stille en graf op så jeg kan se hvor langt den vil nå ned til i hz, før den dør med denne enhed i - for havde godt på fornemmelsen at WINISD ikke kan.
Nåå ja det med at kigge på enheden som kassen er bygget til - havde jeg da ikke lige tænkt over :-D. Jamen jeg har så fundet enheden, og den ses her:
http://www.pam-pro.se/files/dbfiles/shopdoc_wooferwpu05_wpu1 805_wpu1805-slf_2.pdf
Men nu er jeg ikke en hej til at vide tekniske ting om det her nok til jeg lige med sikkerhed kan sige om pd.1850, vil kunne gå, eller ikke - måske en der kan hjælpe?
Måske denne enhed her passer bedre: (den kræver halvt så mange watt som pd.1850 og levere 1.3db mere endda - men har halvt så meget Xmas, ved ikke om det betyder det store?) http://www.faneinternational.com/prod_details.aspx?pid=186
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 20 April 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge Hornsrep for at simulere hornet
|
| Til top |
|
| |
DJ Green Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
| Du skal bruge Hornsrep for at simulere hornet |
|
|
Ja den kan downloadeds her:
http://www.dmcbean.bigblog.com.au/index.do
- Men kan da slet ikke se mig ud af hvor jeg indtaster det rigtig, og hvad.
Måske en der kan sende mig en fil fra programmet med det rigtige indtastede?
|
| Til top |
|
| |
DJ Green Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor vildt - lige i det jeg har skrevet dette emne her, har Selenium slettet deres side og rykket hele domænet til et nyt sted, samt helt ny side (Derfor linket ikke har virket før). Jeg har så ikke kunne finde pdf´en på deres nye side, så det var sørme godt jeg gemte pdf filen på min computer - så nu kan kabinettet ses her: http://www.disco-greenlight.dk/HB1805C1_i.pdf
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan læse følgende i PDF-filen: "18SW1P or 18SW2P subwoofer or WPU1805 or WPU1807 woofer (2 pieces)".
Find T/S dataene på disse Selenium woofere, og sammenlign med de for dig tilgængelige basenheder. Afviger data ikke for meget, er de brugbare.
|
| Til top |
|
| |
DJ Green Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Du kan læse følgende i PDF-filen: "18SW1P or 18SW2P subwoofer or WPU1805 or WPU1807 woofer (2 pieces)".
Find T/S dataene på disse Selenium woofere, og sammenlign med de for dig tilgængelige basenheder. Afviger data ikke for meget, er de brugbare.
|
|
|
Jeps super - det er jeg igang med nu :-D
|
| Til top |
|
| |
per jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2009 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DJ Green..Har du stadig den PDF fil over kabinettet..?
Hvis ja vil jeg meget gerne have en kopi..
Mvh. Per
|
| Til top |
|
| |