Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: VA BBG vs. Mozart Grand (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 22 April 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Kort og godt.

Til dem som kender begge disse højttalere.

Vil I komme med Jeres kommentarer omkring hvor de væsentligste forskelle ligger lydmæssigt?

Jeg har selv ejet Beethoven Baby Grand. Mozart Grand derimod har jeg ikke hørt.

Vil I hjælpe?

Og til Startrek og andre som bare ikke kan fordrage Vienna Acoustics. Vil I ikke nok være søde at holde Jer væk?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 April 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Man kan jo ikke være 100% sikker 

Men jo større højtale fra Vienna Acoustics jo større rum, hvis man ikke skal slås med bas problemer, har hørt om et tip, hvor man sætte en sub. basse ind, med den ene formål at få styr på basse og ikke for at give mere bas men mindre bas, ved at regulere fasen i samme område som Vienna Acoustics spiller i.

Når man se på hvilken størrelse bas højtale som Vienna Acoustics bruge i deres større højtaler, så er det næsten en sub. bas enhed man har smide i, og med den rigtig kraftige forstærker, ja så kan de næste spille sub. bas.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Men jo større højtale fra Vienna Acoustics jo større rum, hvis man ikke skal slås med bas problemer, har hørt om et tip, hvor man sætte en sub. basse ind, med den ene formål at få styr på basse og ikke for at give mere bas men mindre bas, ved at regulere fasen i samme område som Vienna Acoustics spiller i.

Tak for et sagligt svar, som dog ikke var på det spørgsmål jeg stillede.

Brian7500

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 22 April 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

StarTrek skrev:

Tak for et sagligt svar, som dog ikke var på det spørgsmål jeg stillede.

Det kan der god værre noget om

Skulle bare lige vise at jeg god kan skrive sagligt om Vienna Acoustics (hvis du ville havde at vide hvorfor jeg er negativ om Vienna Acoustics, den tage vi en PB og ikke denne tråd)

Nu til svaret: Mozart Grand er en lillebror til Beethoven Baby Grand.

http://www.avguide.com/review/vienna-acoustics-beethoven-bab y-grand-loudspeaker

Så når du har en Beethoven Baby Grand og er tilfreds med den, er denne ingen grund til at skifte til en Mozart Grand, ved mindre at man har bas problemer, som man ikke kan få styr på,

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

(hvis du ville havde at vide hvorfor jeg er negativ om Vienna Acoustics, den tage vi en PB og ikke denne tråd)

Så når du har en Beethoven Baby Grand og er tilfreds med den, er denne ingen grund til at skifte til en Mozart Grand, ved mindre at man har bas problemer, som man ikke kan få styr på,

Det behøves ikke. Jeg er egentlig ligeglad

Jeg har ikke mine BBG længere. Men basproblemer havde jeg til gengæld. Så derfor overvejer jeg Mozart.

Men hvad med klangen. Kan man godt at høre at de to er i familie?

Iøvrigt virker dit link ikke...

Brian7500

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 22 April 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
StarTrek skrev:

(hvis du ville havde at vide hvorfor jeg er negativ om Vienna Acoustics, den tage vi en PB og ikke denne tråd)

Det behøves ikke. Jeg er egentlig ligeglad

Jeg har ikke mine BBG længere. Men basproblemer havde jeg til gengæld. Så derfor overvejer jeg Mozart.

Men hvad med klangen. Kan man godt at høre at de to er i familie?

Iøvrigt virker dit link ikke...

De bruge samme diskant og mellemtone (X3P Cone og Hand-Coated VA Silk Dome), men en forskelig basenhed, så de skulle gerne lyde som de er i familie, og Mozart Grand (er en 2 en halvs vejs) skulle være lidt lette af drive en Beethoven Baby Grand (er en 3 vejs).

Det beste du kan gøre, er at låne en Mozart Grand hjem på prøve, da du så har begge højtale på samme tid i samme rum.

Vedr. linket, prøve at kopi det ind i din web browser, og så fjern mellem rumme, da der er problem med at sætte link ind fra Mac.

Andre må også komme med nogle input, og ikke boykotte denne tråd, bare fordi at jeg har svare i denne tråd

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 April 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Kort og godt.

Til dem som kender begge disse højttalere.

Vil I komme med Jeres kommentarer omkring hvor de væsentligste forskelle ligger lydmæssigt?

Har hørt begge modeller. Og også BCG.

Man kan tydeligt høre de er i familie og at de spiller med samme lydfilosofi.

Jeg har dog ikke hørt begge højttalere i direkte A/B test i samme rum, men den måde jeg har opfattet forskellene på er at:
Beethoven Baby Grand virker ikke til at spille dybere, men den har mere punch og spiller lidt mere kontrolleret i basområdet. Mozart lider en smule under at den er tunet til at spille en tand for dybt ift. det relativt lille membranområdet den har at gøre med.

Klangmæssigt har jeg ikke rigtigt opfattet de store forskelle. De spiller begge typisk "Vienna´sk"

Ovenstående kan måske lyde lidt som om at BBG er Mozart langt overlegen. Og det er også en bedre højttaler, hvis man har rummet til den ! Men langt overlegen synes jeg ikke. De gør det begge ret godt i deres prisklasse imo.

Jeg har et rum på 18 kvm (5 x 3,6 m) og der er Mozart rigeligt til mit behov, og BBG ville måske være for meget.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes