| Forfatter |
|
Blankensteiner Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som overskriften antyder leder jeg efter nogle højttalere der kan spille alt fra de fine detaljer i klassisk musik til den kraftige dynamik i elektronisk musik - så fra beethoven (klassisk), johnny cash (country) og AC/DC (rock) til RZA (hip hop/rap), Lulu Rouge (dub/dubstep/elektronisk) og Trespasserz (hardstyle/darkcore/hardcore/j-core/osv. osv.) - så stort set alt  . Noget tip/link/hjælp til mærker/modeller/byggesæt jeg skulle gå efter vil blive varmt modtaget. Mit nuværende anlæg består af en sansui AU-X901 (som ikke virker lige pt.  ), en sansui TU-X701 og noget Cerwin Vega CLSC 15 og andet der ikke er værd at nævne. Jeg har allerede set lidt på: http://www.frequence.dk/sider/pca-625i.htm - (måske kørt med elektronisk delefilter) http://www.humblehomemadehifi.com/Serious-Sub.html - det skal lige siges at jeg er en kraftig dynamik "junkie" (mellemtone og diskant såvel som bas) og jeg er studerende så 50000 pr styk højttalere og så videre er desværre ikke en mulighed, men kunne stadig være interessant  . Jeg håber i kan hjælpe  - er lidt på bar bund...
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Selv System Audio højtalere, som jeg bruger til lidt af hvert, men tror at du ville mangle noget bas når du nu kommer fra Cerwin Vega. Bortset fra det er det nogle gode højtalere.
Hvis jeg var dig ville jeg gå efter noget Dali lector eller Ikon - det er jo til at lytte sig frem i nærmeste HIFI klub :)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spring på noget XTZ. Dynamik langt over prisskiltet med en megasprød mellemtone. XTZ 99.36 er mit bud, samt en XTZ Class
A 100. XTZ får rigtig fine anmeldelser med på vejen
|
| Til top |
|
| |
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVAD MED ET PAR ÆDLRE JBL 3000TI ELLER STOREBROR 5000TI.
|
| Til top |
|
| |
JAV. Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mod på det, så lav dem selv dem.
Som jeg nævnte i en anden tråd, så får du 2x sb25adc, 4x sb5" og 4x sb8" for knap 6k.
Eller du kan finde andet interessant på brugtmarkedet. Ved http://forum.speakerbuilder.dk/ kan du sikkert få hjælp til filter.
|
| Til top |
|
| |
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find dig et par brugte KEF 104.2 - De kan spille lidt af hvert og kan til tider fåes til en rigtig god pris 
M.v.h.
MrForce 
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blankensteiner: Hvad er dit budget, og hvor meget plads har du? Har du mod på at købe brugt? Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kef 104.2 er ikke et dårligt valg, men når du kommer til penge, så overvej et par ATC SCM40, der er drøn på dynamikken...
__________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene  - evt link til butik/hør inden køb(XTZ, KEF, ATC osv.) - Brok jeg tænker omkring 10000 per side højest. Jeg er ikke fantastisk meget for brugt, men er de i en god stand kan det gå. Jeg har plads til et sæt Cerwin Vega CLSC 15 der står ca. 20 cm fra vægen bagved, så der skulle være rigeligt med plads(har et ca. 12 kvm værelse) - har på ingen måde noget mod store højttalere, det er næsten den andet vej rundt  . DIY er jeg næsten, næsten, mere interesseret i end færdige produkter, men har selv langt fra nok viden til at lave delefilter osv helt fra bunden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
1966 min far har et sæt jbl ti5000, hmm syntes ikke rigtig de passer til mig - men der er skam god knald på.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
note: de må godt kunne give et kraftigt lydtryk fra sig  - det kunne godt være at jeg ville udvide med en subwoofer senere.
|
| Til top |
|
| |
asger Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du nu har Cerwin Vega vil jeg tro at højtalere med små fesne 6,5 tommer basser, kun vil skuffe dig. Kig evt. her http://speakerbuilder.dk/ under "Højtaler projekter"/"Henrik Høeg"/"opgraderinger"/"UTH1212mkII". hans UTH1212 er lavet til at spille mega højt men også godt. Du skal selv lave kabinet og samle delefilter, men tegninger og diagrammer ligger også på siden, altsammen helt gratis. Den er måske for stor til dit værelse, men er man til mega kraftig lyd, er der ikke nogen anden udvej end store højtalere eller store subs.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh de ville sikkert passe fint ind, de er i samme størrelses orden som mine CLSC 15, men som sagt har jeg tænkt på at udvide med noget subwoofer: http://www.humblehomemadehifi.com/Serious-Sub.html, så selvom det er 6,5" basser i højttalerne gør det ikke så meget - det skulle vel være nok bas med et sæt 21" subwoofere som assistance  - og pga. denne subwoofer assistance er ikke såå interesseret et sæt festhøjttalere til.
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med 12kvm værelse får du kun bulder ud af at benytte så store højttalere som du gør. Glem gulvhøjttalere, men brug i stedet standerhøjttalere og en god sub. Det ville give dig væsentlig bedre lyd og den såkaldte "dynamik". Jeg tror ikke på der er meget dynamik i et sæt CV på et 12 kvm værelse - ligeledes forholder det sig med 2x21" subs - det eneste du får ud af det er en gang tinitus.
Jeg hører selv utrolig varieret musik, i stil med det du gør, og jeg er ovenud tilfreds med Vienna Acoustics Haydn Grand stander-højttalere (kan købes brugt for ca. 5k for et sæt), med en god Velodyne DD10 sub. Subben ligger lidt over dit budget, men du kan købe en af de billige velodyne. Det ville jeg råde dig til. Alternativt kan du få fat i et væsentligt større rum, hvis du absolut vil have en 21" sub  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|