Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 22:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ørstrøms stereo. Med billeder! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 05:25 | IP-adresse registreret  

Nu er det efterhånden længe siden jeg første gang postede mit anlæg herinde, og der er jo sket en del siden, på godt og ondt.

Jeg er i øjeblikket i gang med en større omskiftning i mit anlæg, så jeg lever med nogle midlertidige komponenter. Men for at komme til sagen, ser det sådan ud:

For-forstærker: Exposure XVII, med MM RIAA.

Længe ventet opgradering fra min gamle Marantz integrerede. Elegant stykke britisk hifi med en meget involverende og musikalsk lyd  Det er virkelig et af mine bedste køb indtil videre.

Effektforstærker: Aiwa() P80.

Ja, det er så her filmen knækker. Jeg fandt den til et par hundrede kroner nede i en brugt-hifi butik, og da jeg ikke havde nogen ande effektforstærker og allerede havde solgt Marantzen, kom den altså med hjem. Jeg gjorde mig klar på at krumme tæer og afsky dens væmmelige lyd, men hvor blev jeg overrasket! Bevares, den er langt fra high-end og er kun yderst midlertidig, men den er overraskende musikalsk.  Så til jeg får opgraderet er jeg sku ikke ked af at have den stående. Jeg har taget låget af den, fordi ellers var den sku for grim

Pladespiller: Pro-Ject Rpm4 m. Ortofon 510MkII

a, her er der ikke sket nogen ændring. Stadig samme plov smuglet med fra Skotland for halvandet års tid siden.  Jeg er og har altid været yderst tilfreds med den, den er virkelig en fryd på alle måder. Jeg glæder mig til at få opgraderet pickuppen og så se hvad der sker.

CD-afspiller: Denon DCD-1500II

Sidste gang jeg skrev havde jeg fornøjelsen af at bruge den som drev, koblet sammen med min Audio Note DAC 1 D/A-konverter, men den tid er desværre forbi. I min pengenød blev jeg nødsaget til at sælge Dac'en, og det har jeg fortrudt bittert lige siden. Men heldigvis spiller Denon'en rigtigt dejligt på trods af sin alder. Masser af detaljer og liv, men den savner nu den skønne varme Dac'en bidrog med... Oh well.

Højttalere: B&W DM602 S3

Igen ingen ændring her, og det kommer der nok ikke i laaang tid. Jeg er meget meget tilfreds med dem, de spiller lige som jeg vil have det, og så synes jeg de er pæne

Kabler: Mellem for- og effektforstærker og igen mellem Exposuren bruger jeg Tara Labs RSC Axiom, mellem CD-afspilleren og forforstærkeren sidder et Chord Calypso. Kablet til tuneren er et Fonakabel  Højttalerkablerne er et sæt Tara Labs Nexa til toppen og Tara Labs Phase 3 til bunden.

Her et par billeder af det hele:

Pladespilleren står på min egen konstruktion som jeg er meget glad for. Helt lyddød, og hvis i kigger nærmere efter kan i se at foden er et sæt B&O højttalere!!  Meget passende hvis i spørger mig

Til sidst: Ønskelisten

Ja, der jo meget der kunne ændres på. Først og fremmest ville jeg gerne have den matchende effektforstærker, Exposure XVIII. Dernæst ville det være rigtig fedt med en ny pickup. Jeg har tænkt lidt på Tekni-Fi's K1. Og til sidst ville jeg rigtig gerne skaffe mig min Audio Note DAC 1 igen, den savner jeg fanme

Hvis vi er lidt længere henne i drømmeland ville jeg gerne opgradere mine højttalere til et sæt ProAc Response D15, og det ville da være rart med enten en Van den Hul DDT-II, en Koetsu New Black, eller en Kiseki Purple Heart pickup. Og når man alligevel er i byen kunne man jo lige hente en Gryphon Encore med...

Nå, hvad synes i? Jeg vil meget gerne have kommentarer, forslag til forbedringer og lignende. Hvad synes i ville være et fornuftigt næste skridt?

P.S.: Jeg lover at have nogle mindre forfærdelige billeder klar til næste gang

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Slet ikke nogen??

Hmm... Det kan da ikke være rigtigt, hvad siger i til det?

Rocco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hehe, fedt grej, grimt møblement

Smid da de leca/funda-blokke af H til og lav noget ordenligt i stål og hærdet glas

Til top Vis Rocco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rocco Besøg Rocco's Websted

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Sygt nok effekttrin alligevel!

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Meget spændende. Fedt det med effekten!

Enig med Rocco med møblementet..

Og skæg kommentar det med B&O højtalerne!

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Hi Mr. Musicman! Få en seriøs kæreste nu (hvis du ikke har) - kan hun lide dit rack får du aldrig hifi problemer i dit liv.

Hørte du Kibri's setup i weekenden? Jeg blev bl.a. imponeret af den Dynavector pick up - som sælges til lækker skummel pris på markedspladsen, overvejer seriøst selv. Skulle du låne ikke et sæt Caelum også? En overvejselse værd.

men det oser af music man, så held og lykke med næste træk.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

OK troede aldrig det skulle ske - men dit møblement er grimmere ne Bojers

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Haha, i er sandelig søde hva?

Og kæresten kan faktisk sagtens overskue mit rack, hun har sagt at det til pladespilleren er fedt! Jeg håber sku i har ret mht. fremtidige hifiproblemer, hun har aldrig brokket sig indtil nu, så nu må vi se

Grunden til jeg ikke har lavet noget andet er at det koster. Når man er på det prisniveau jeg er, så står valget står f.eks. mellem et flottere rack, eller en ny pickup. Og der kan i jo godt følge mig håber jeg?!

Og til SES, ja jeg var inde og se Kibri, og jeg måtte også hen og spørge hvilken pickup det var . Den var faktisk rigtig fed. Men det med Musicman må du sku nok præcisere, jeg er sku ikke helt med... 

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg måtte desværre fjerne nogle af billederne, da de var ALT for store. Du må redigere dem til max 500 px brede og lægge dem ind igen. Husk, at de ikke må være over 35 Kb / stk
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Bare i orden.

Men det skal lige siges at jeg har linket til dem alle istedet for at uploade dem, da det er meget svært at få et pænt billede ned på 35kb.

Jeg retter det asap!

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

dit anlæg oser af musikglæde. Jeg fik engang et råd om min herlige hifi wifi - gift dig med hende igen og igen - rådhus - kirke, mindst en gang om dagen. Hermed videregivet - do it. 
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Ørstrøm skrev:

Bare i orden.

Men det skal lige siges at jeg har linket til dem alle istedet for at uploade dem, da det er meget svært at få et pænt billede ned på 35kb.

Jeg retter det asap!

Nåda - det så jeg ikke - så kan de faktisk bare skaleres i selve indlægget....

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
 dit anlæg oser af musikglæde. Jeg fik engang et råd om min herlige hifi wifi - gift dig med hende igen og igen - rådhus - kirke, mindst en gang om dagen. Hermed videregivet - do it. 

Det vil jeg tage til efterretning og samtidig som et stort kompliment!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes