| Forfatter |
|
Raakjaer Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften
Jeg har fået foræret en gammel B&O pladespiller, men har absolut
intet forstand på, hvordan man sætter sådan en fætter til, så derfor
søger jeg jeres hjælp.
Der skal selvfølgelig en eller anden forstærker til, for at få noget
lyd. Kan jeg evt. bare bruge min DVD-afspiller og surround sound?
Kablet der går fra pladeafspilleren og som nok skal ind i forstærkeren,
er rund, og der er 5 "små pinde" inden i. Kan tage et billede senere.
Jeg har intet den kan gå ind i, så skal jeg købe et eller andet kabel,
som konverterer den?
Og læste noget med at det skal køre på en speciel frekvens eller noget,
og noget med RIAA? Eller?
Så ja, søger sgu noget hjælp, gutter
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Ole N 84 Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raakjaer Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak.
Sådan et kabel kan jo altid købes.
Nu har jeg kun en dvd-afspiller til surround sound. Kan jeg godt bare købe det kabel du linker til, og sætte det ind i min dvd-afspiller. Altså det hvide og røde. Hvad er det sidste til?
Eller skal jeg ud og have en riaa forstærker som skal sidde imellem pladeafspilleren og dvd-afspilleren?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der indbygget forstærker i din DVD? (Har den højttalerudgange). Hvis ikke, så er alle stikkene på din DVD nok UDgange og kan under ingen omstændigheder sættes til en pladespiller. Pladespilleren er jo en signalkilde lige som din DVD. Hvor har du sluttet din DVD til? Lidt mærker og navne på dine produkter ville hjælpe rigtigt meget. Det der med pladespillere kan være lidt svært - kig evt. ind her og få svar på nogle af de mest stillede begynderspørgsmål: http://www.pladespilleren.dk/Begynder/Hvor%20skal%20jeg%20be gynde.htm
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Raakjaer Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså min dvd-afspiller er surround sound anlæg. Jeg bruger den tit til min computer, altså sætter jackstick i min com, de almindelige små der, og så i dvd-afspilleren sidder der det røde og hvide stik som her: http://www.av-connection.dk/?PGr=2126&ML=421 dog uden den sidste. Og så er der 5 højttalere samt en subwoofer sat til. Mærket er Philips HTS3100/12
Så vidt jeg kan se er B&O afspilleren en der hedder GR1700, kan det passe? Den er ret gammel. Type 5731 står der også.
Kan det hjælpe på noget? Hvad jeg skal anskaffe mig?
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raakjaer Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, mange tak for det!! :)
Jeg vil ud og anskaffe mig de ting så. Og mht. plader, så har jeg lidt over 100 stk, så der er noget at starte med.
Og bare lige for at være sikker, tror du at mit surround sound anlæg/dvd-afspiller, hvis model jeg nævner i en tidligere post, kan afspille det? Altså så jeg ikke køber de forskellige ting, og det så er dvd-afspilleren/surround sound anlægget, som ikke fungerer som det skal.
Kan I sige det?
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raakjaer skrev:
Okay, mange tak for det!! :)
Jeg vil ud og anskaffe mig de ting så. Og mht. plader, så har jeg lidt over 100 stk, så der er noget at starte med.
Og bare lige for at være sikker, tror du at mit surround sound anlæg/dvd-afspiller, hvis model jeg nævner i en tidligere post, kan afspille det? Altså så jeg ikke køber de forskellige ting, og det så er dvd-afspilleren/surround sound anlægget, som ikke fungerer som det skal.
Kan I sige det?
|
|
|
Ifølge http://download.p4c.philips.com/files/h/hts3100_12/hts3100_1 2_pss_dan.pdf skulle der være en lydindgang på tingesten der kan bruges __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Raakjaer Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super :)
Jeg siger tusind tak for god og hurtig hjælp.
Fortsat god aften.
|
| Til top |
|
| |
P. M. Hedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sidste er "jord" som skal forbindes til skruen mærket "Ground" bagpå forforstærkeren.
__________________ Venlig hilsen
P. M. Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Raakjaer Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
I riaa-forstærkeren? Og hvad hvis der ingen "ground" er? Sker der noget ved det?
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så løsner du bare en skrue på riaaens kasse, og skruer ledning fast der. Det giver det samme. Det du gør via den ekstra
ledning, er at du reducerer brum fra de metaldele, der sidder omkring pickuppen og dens ledningsføring.
|
| Til top |
|
| |
Raakjaer Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay :)
Men fandt ud af, at der er en der hedder ground, så det super.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan få RIAA-forstærkere med DIN indgang og DIN/phono udgang, så der ikke skal adapterkabler til. Hvor gode de er ved jeg ikke, men de er billige (under 200 kr.).
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |