Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 00:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: zyx 4d (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bimx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 24 April 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

der der kender forskeller på spolerne i kobber,sølv eller guld

hvad lyder bedst på en rigtig god rørforstærker

udstyr

wilson benesch act turntable
wb act 2 arm
audio research ph 7 riia

kom gerne med input
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx
 
hifido
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 237
Sendt: 24 April 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

 

Jeg har selv lige købt en 4D guld. Jeg har ikke haft mulighed for at lytte på dem alle, men har læst mig frem til, at lyden på guld versionen, skulle være lidt mere varm i det. Men hvis du bruger rør, så har du jo nok varm lyd i forvejen. Den mest solgte og udbredte, er kobber versionen. Om det er fordi den lyder bedst, eller fordi der i nogle lande er en markant prisforskel, på de forskellige versioner, det ved jeg ikke.

Håber du kunne bruge svaret til noget...

Mvh.

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido
 
bimx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 24 April 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

ja jeg har rør,men det er ikke varm ,men det er så sindsyg højt oplødt at jeg skal passe på det ikke bliver skarpt,de anbefaler sølv til rør
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx
 
olet
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har haft ZYX Fuji s og 4D-s/b2 og kan kun sige, at magen til ren lyd skal man lede længe efter...de skjuler ikke noget og er(i min bog) ikke
egnet til meget lystklingende lydkilder, hvis man søger en neutral eller varm lyd - rør er perfekt. Der er harmoni over hele spektret og spilleglæde,
som jeg ikke har hørt fra andre MC´er før - ikke noget der stikker af her De er ikke boostet eller farvet i en grad som mange andre for at
kompensere for ringe evner eller for at farvorisere bestemte genre - de spiller det hele med overbevisning og neutralitet. De er dyre ja, men
sporingsevnerne er i top og renheden ligeså...har så kun hørt dem med sølvspoler, og kan ikke kommentere på de andre...Kan kun anbefale dem,
hvis man vil undgå lyttetræthed i et ellers kompetent anlæg. De kræver en selvfølgelig tilspilningstid - mindst 40-50 timer inden de viser deres
sande ansigt...
Venligst
Til top Vis olet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olet
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes