| Forfatter |
|
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg er ved at skifte min NAD integrerede forstærker ud med noget seriøst high-end grej, mister jeg i den forbindelse mulighed for at tilslutte hovedtelefoner på anlægget. Jeg er derfor så småt gået i gang med at overveje hvordan jeg igen kan bruge mine AKG'er - det kræver en dedikeret hovedtelefonforstærker, tænker jeg. Jeg aner intet om hvad der er godt og hvad der evt. passer godt til mine AKG'er. Jeg ønsker en lyd der er præcis, stram, luftig og meget åben - derudover må lyden gerne være en smule til den varme side, så jeg kan holde lyden ud i lang tid. Jeg har før overvejet at sætte et nyt kabel på mine AKG'er og gøre dem balancerede i samme omgang, men jeg ved ik hvorvidt det kan betale sig. Jeg vil derfor nok være tilfreds med en ikke-balanceret konstruktion. Jeg foretrækker solid-state, da jeg kan have enheden tændt i lang tid (måske endda 24/7) uden at bekymre mig om slid på rørene. Jeg er dog åben over for lidt af hvert, men jeg ønsker ikke "rørlyd" - eller "transistorlyd" - jeg ønsker "korrekt" lyd. Dvs. hvis der er en røramp som bare er lige i skabet lydmæssigt, så vil det stadig være en mulighed. Jeg tænker at rørforstærkere er ret udbredt inden for headamp-markedet? Prismæssigt vil jeg helst ikke over 2k, men som sagt ved jeg ikke hvad man får for pengene når vi snakker headamps. Absolut maxpris er vel omkring de 4-5k, men så skal det også være rigtig godt. Jeg vil nok være tilbøjelig til at starte ud med en billigere amp, hvis jeg kan få noget godt i den prisklasse. Jeg håber at head-fi folket her i forummet kan komme med nogle gode bud
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at søge herinde, mener at der netop er talt nogen gange om netop forstærker til k701. Men ellers søg lidt på heed Canamp
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heed Canamp er det eneste rigtige!  har selv kombinationen, og det spiller bare.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det vel ikke dig der er Kasper  Men jo v3 og v8 er også gode forstærkere, men de er jo så med rør
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en Sugden Headmaster til mine K701.. det er fandme en dejlig kombi
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Nu er det vel ikke dig der er Kasper
Men jo v3 og v8 er også gode forstærkere, men de er jo så med rør
|
|
|
Nej, jeg er ikke Kasper  . Jeg har selv haft kombi´en, så jeg ved den er god. V8´eren er en hybrid med rør i forforstærkerdelen (holder længe - 10000 t), og transistorer i udgangen.
|
| Til top |
|
| |
Mingo Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har foruden AKG K701 en CanAmp, som er god og også en Audio-GD Compass, som er mindst lige så god. Desuden er den særdeles alsidig, da den har massevis af muligheder for indstilling af lyd og har indbygget DAC. Den er nu udgået og er erstattet af FUN, som kan lige så meget og har lidt bedre lyd. På HeadFi Meet i Esbjerg udtalte mange sig positivt om Compass'en.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=82186&P N=1
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslagene. Umiddelbart ser det jo ud til at det er en Canamp jeg skal have - især hvis det ikke skal være alt for dyrt. Bliver den solgt af en dansk importør/forhandler eller skal den købes direkte fra udlandet? Evt. links til professionelle anmeldelser ville også være dejligt. Jeg siger mange tak indtil videre
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heed Canamp kan købes hos Amforamusik´s hjemmeside.
Importen har www.kosow.dk så vidt jeg ved.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par reviews http://www.head-fi.org/forums/f5/heed-canamp-192190/ http://www.head-fi.org/forums/f5/six-way-review-square-wave- gs-1-canamp-ec-ss-gilmore-lite-black-cube-linear-278691/ Ja man skal ikke sige at jeg yder public service
|
| Til top |
|
| |