Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: BenQ W1000 vs. Optoma HD20 vs. andre...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Nu lavede jeg tidligere et indlæg hvor jeg spurgte til BenQ W600, men efter at have været i Hifiklubben og set en BenQ W1000 har jeg besluttet at hoppe på Full HD-vognen...

Men er der nogen der kan sige hvilken projektor man skal gå efter? Hælder selv ret meget til en W1000, MEN hvad med fx Optoma HD20, er den bedre? Eller SKAL man op og have en W6000? Synes ærlig talt at det er mange penge at bruge på en projektor når jeg lige går fra en Sanyo Z3 (som jeg faktisk er ganske tilfreds med billedet på)... Nogle eksperter der kan hjælpe?

Jeg går efter en økonomisk projektor som kan holde nogle år frem i tiden... Mit billedet er i øjeblikket 80" MEN vil gerne have en projektor der kan "klare" 100" hvis jeg får plads til det i den næste lejlighed... Skal siges at jeg ikke kunne se regnbuer på W1000'eren og ikke kunne høre blæserstøjen....

Grunden til at jeg rådfører mig her er for at undgå "sælger-taler", og i stedet få et par ærlige svar... 

På forhånd tak

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Budgettet stiger i takt med fremvisningerne  Men så vil jeg da sige du skal ha en DLP. De holder i lang lang tid, og en ny pære, så har du en ny maskine, så godt som da. Jeg vil tro W6000 kommer ned i pris indenfor det næste stykke tid. Den har været nede i 14500,- i klubben, og mon ikke den kommer ned i 12-13k indenfor rimelig tid.

I en W6000 har du nok lys til et 100", selv efter 500 timer.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Ja, hehe... budgettet stiger... Men ville have håbet på at det ikke oversteg de 10000,- da det allerede er mange penge at smide efter en projektor der kun skyder op på et normalt lissau rullelærred... Synes bare en W6000 er meget fysisk stor... MEN en W1000 er intet værd sammenlignet med den? Man vil jo altid have det bedste....og helst gratis  Bliver DLP hurtig mørkere i billedet ved slid af pære i forhold til LCD? Har også kigget lidt på Sanyo Z700, men har på fornemmelsen at fx W1000 giver flottere farver og pænere billede? OG den bliver ikke slidt på panelet... Grunden til jeg ikke kan vente så længe er at min Z3 vist kører på lånt tid, da dens samlede "tændt tid" oversteg de 3000 her en anden aften...

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har set en et par film ved en kammerat der har en optoma HD80.... Her synes jeg billedet står RIGTIG godt... Nogen der kan sige om fx W1000 giver samme billede når den er kalibreret...?

The Elite: Ved godt det lyder som om jeg ikke vil følge dine råd, men det er ikke tilfældet... Synes du giver nogle yderst kvalificerede svar... MEN jeg er bare ikke ude på at smide så mange penge efter billedet, da jeg også skal have nye baghøjtalere nu her.... OG med mit budget kan jeg få både en W1000 og baghøjtalere eller KUN W6000... og synes nye højtalere er tiltrængt.... VE-serien fra Cerwin-Vega! harmonere ikke så godt med B&W CM-serien

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 25 April 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Men jeg har ikke set W1000, så jeg kan ikke tale for/imod den. Nogle siger den er uskarp, men mon ikke det bare er pga. focus..?? DLP´erne bliver ikke mørke i billedet på den måde som LCD gør. Det er en stor kvalitet i at vælge DLP. Tjek evt. brugtmarkedet det næste stykke tid? Z700´eren får gode anmeldelser rundt omkring, men det er stadig LCD. Men der er jo også fordele ved LCD vs DLP.

Jeg ved ikke om W1000 har korrekte farver, men den benytter hvertald kun DC2 imod DC3 i W6000.

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Men jeg har ikke set W1000, så jeg kan ikke tale for/imod den. Nogle siger den er uskarp, men mon ikke det bare er pga. focus..?? DLP´erne bliver ikke mørke i billedet på den måde som LCD gør. Det er en stor kvalitet i at vælge DLP. Tjek evt. brugtmarkedet det næste stykke tid? Z700´eren får gode anmeldelser rundt omkring, men det er stadig LCD. Men der er jo også fordele ved LCD vs DLP.

Jeg ved ikke om W1000 har korrekte farver, men den benytter hvertald kun DC2 imod DC3 i W6000.

Og hvad er forskellen så lige på DC2 og DC3? Har ladet mig fortælle at W1000 preformer på samme niveau som W5000? Kan det passe, eller er det egentlig ringere? At købe hifi er en skrue uden ende... Man kunne jo købe en projektor til 50.000 og så ville der stadig være andre der ville være bedre...

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 25 April 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Nej du kan købe en projektor til 50k, som DU synes er den bedste nu, men som er den næstbedste/tredjebedste et halvt år senere måske. Sådan er det jo. Det bliver jo forældet hurtigt. Jeg valgte selv at købe en lidt billigere projektor sidste gang (W6000), fordi jeg tror 3D projektorer "snart" er på vej ind, og så falder priserne på 2D projektorer lidt hurtigere. W6000 vil aldrig ha et særligt stort tab. Der går nogle år før den kun er 5k værd.

Jeg tror ikke W1000 er helt på højde med W5000, men jeg har ikke set 1000´eren, så kan ikke svare på det.

Ved ikke hvad forskellen er på DC2 & DC3, men går da ud fra DC3 er bedre.

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Nej du kan købe en projektor til 50k, som DU synes er den bedste nu, men som er den næstbedste/tredjebedste et halvt år senere måske. Sådan er det jo. Det bliver jo forældet hurtigt. Jeg valgte selv at købe en lidt billigere projektor sidste gang (W6000), fordi jeg tror 3D projektorer "snart" er på vej ind, og så falder priserne på 2D projektorer lidt hurtigere. W6000 vil aldrig ha et særligt stort tab. Der går nogle år før den kun er 5k værd.

Jeg tror ikke W1000 er helt på højde med W5000, men jeg har ikke set 1000´eren, så kan ikke svare på det.

Ved ikke hvad forskellen er på DC2 & DC3, men går da ud fra DC3 er bedre.

Tror du har ret i at en W6000 vil holde prisen nogenlunde, men en brugt projektor er aldrig så meget værd.... Det er nok det Hifi der falder hurtigst i gensalgs-pris... Har du billeder af dit setup herinde ?

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 27 April 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Projektorer falder endnu hurtigere end hifi. Det er kun fordi W6000 er billig, at den ikke kommer til at lide så stort et tab

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59752&P N=3

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg fat i en Benq W1000... De havde en liggende på lager i den lokale Hifiklubben, og så slog jeg til.... Skal have sat den op i morgen, samt justeret billedet Glæder mig som et lille barn

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 August 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved hvor man i midt/nordjylland kan se en W1000 live?

Jeg har stadig ikke helt fattet hvordan man monterer den i loftet hvis den ikke har lens-shift? Er man så henvist til keystone?

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
Nogen der ved hvor man i midt/nordjylland kan se en W1000 live?

Jeg har stadig ikke helt fattet hvordan man monterer den i loftet hvis den ikke har lens-shift? Er man så henvist til keystone?

Det eneste sted jeg kender til er Hifiklubben i Odense... Og der er den ikke særlig flot indstillet... Billedet ligner mildest talt noget der er løgn! Jamen når den ikke har lensshift betyder det jo netop man må gå lidt på kompromis mht. placering. Min hænger fx lidt længere nede fodi billedet er placeret ret lavt (se evt. billeder af min bio -   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83634&K W=Jonas47). Du kan selvfølgelig også bruge noget keystone, men dette er ikke den optimale løsning, da det jo manipulerer billedet kunstigt 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes