| Forfatter |
|
Casper_W Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 02 Maj 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg oplevede igår hvor jeg holdt fest, at computeren frøs 5 gange. Det virkede som om det skete, hvis jeg skruede meget op
for musiken. Kan nogen forklare dette?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 02 Maj 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_W skrev:
Hej!
Jeg oplevede igår hvor jeg holdt fest, at computeren frøs 5 gange. Det virkede som om det skete, hvis jeg skruede meget op
for musiken. Kan nogen forklare dette? |
|
|
Umiddelbart bør, det at skrue op for lydniveauet ikke give problemer for computeren - men måske for tilsluttede forstærker og højttalerer.
Jeg kunne forestille mig, at computeren har fået det for varmt. Hvis den har kørt længe og spillet festmusik, og i et lokale som sikkert også er blevet varmet godt op i løbet af aftenen.
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 02 Maj 2010 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere detaljer tak! Det virkede som om det skete, hvis jeg skruede meget op
for musikken.<---- På PCen eller på forstærkeren? Hvilket hardware har du i PCen? Er det overhovedet en PC? Mac? Hvilket styresystem bruger du? Hvilken afspiller bruger du? Hvordan forbinder du PCen og anlægget? Hvad består dit anlæg af? Hvordan er det sat op? Hvordan er systemet placeret? I en hylde, "under en dyne"? ------------------------------------------------------------ ------------------------- He he, ja noget af informationen havde vi jo så fået.  Hjemmesetup i mit lile 27 kvm rækkehus:
NAD 1300
NAD 2700 THX x 2
NAD 4020A
Argon CDP3245
PC med Audiotrak Prodigy HD 2 lydkort
Cerwin Vega HP-215 x 2
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
Flere detaljer tak! <span style="font-style: italic;">Det virkede som om det skete, hvis jeg skruede meget op
</span><br style="font-style: italic;"><span style="font-style: italic;">for musikken.</span><---- På PCen eller på
forstærkeren?Hvilket hardware har du i PCen?Er det overhovedet en PC? Mac?Hvilket styresystem bruger du?Hvilken
afspiller bruger du?Hvordan forbinder du PCen og anlægget?Hvad består dit anlæg af?Hvordan er det sat op?Hvordan er
systemet placeret? I en hylde, "under en dyne"? ------------------------------------------------------------ -------------------------
He he, ja noget af informationen havde vi jo så fået. Hjemmesetup i mit lile 27 kvm rækkehus:
NAD 1300
NAD 2700 THX x 2
NAD 4020A
Argon CDP3245
PC med Audiotrak Prodigy HD 2 lydkort
Cerwin Vega HP-215 x 2
|
|
|
Det skete da jeg skruede op på forstærkeren :)
Hvilket hardware har du i PCen? - Det er e standard zitech 2,6 ghz med et audiotrak HD2 lydkort
Er det overhovedet en PC? Mac? - Det er en PC, ja :)
Hvilket styresystem bruger du? - Windows XP
Hvilken afspiller bruger du? - "Jukebox'er"
Hvordan forbinder du PCen og anlægget? - Med et argon RCA signalkabel
Hvad består dit anlæg af? - :)
Hvordan er det sat op? - Står sepereret på 3 forskellige hylder :)
Hvordan er systemet placeret? I en hylde, "under en dyne"? Computeren står oven på den ene højttaler. Overvejer om
bassen er en faktor?
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_W skrev:
Hej!
Jeg oplevede igår hvor jeg holdt fest, at computeren frøs 5 gange. Det virkede som om det skete, hvis jeg skruede meget op for musiken. Kan nogen forklare dette? |
|
|
Måske et dumt spørgsmål - men der er vel ikke downloaded for meget musik på pc'en så den ikke har nok "freespace" til egentligt at spille musikken, et andet bud kunne være at folk ikke har lukket en afspilning men bare lukket op for en ny, tilsidst den simpleste forklaring nemlig at folk havde fået formeget snabelvand og måske ikke helt betjente pc'en korrekt( det sidste ud fra erfaring - haha).
Hvis du på den anden side er sikker på at skyldes at du skruede op kan en skilletrafo måske være en løsning, den gjorde ihvertfald underværker her.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyd og vibrationer, påvirker faktisk harddiskens søgetider og tracking. Men det burde ikke få den til at crashe.... Med mindre din harddisk måske har problemer i forvejen?
Kontroller din eventviewer for Disk hændelsr.
Og en omgang memtest86, til at teste rammen, er også altid godt. Især hvis det er bambus ram, så kan fejle lige pludseligt.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
At du skruer op på forstærkeren, belaster ikke PC'en.
Så når PC'en "fryser", så skyldes det mest sandsynligt en HW fejl. Er det ikke noget du oplever til daglig, skyldes det uden tvivl den ekstra belastning, som maskinen har været udsat for i fest situationen. Det kan være HDD, RAM eller CPU som strejker. Ovennævnte RAM test er en god ide.
Hvis du ikke nu kan få den til at fejle ved test eller dagligbrug, vil jeg tilskrive det - som jeg også nævnte ovenfor - at den blev for varm i løbet af festen.
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tusind tak for svarerne :D Tror jeg finder en anden placering til computeren og prøver et andet afspilningsprogram til at
starte med :)
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 08 Maj 2010 kl. 03:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt sent svar, men der tyder KRAFTIGT på løs ram forbindelse. Der er skal ikke engang et splitsekunds løs forbindelse til, før den er gal. Bassen vibrerede sandsynligvis kabinettet, til et punkt hvor rammene ikke kunne holde forbindelsen.
Ellers er det harddisken der har fået for mange vibrationer. Nogle låser endda i det samme splitsekund G-påvirkningen er for høj.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror mere på manglende køling på processor og ram blokke især nordbroen skal køles.
god ide at montere en lille blæser til at køle harddisken også 
|
| Til top |
|
| |