Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 06:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp med Højtalerekabinet renovering! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MK1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig her;

Jeg var så heldig at blive tilbudt et par DALI Evidence 370 sammen med et DENON F107 system til 800,-

Højtalerne spiller fantastisk, men ser forfærdelige ud, da manden har haft hele sit reolsystem væltet. Glasset på toppen er i stykker + kabinettet
fyldt med ridser og hjørner der blvet trykket. derudover har den gode sælger efterfølgende gaffa-tapet hele molevitten sammen, som har
efterladt træet ugenkendeligt og med klister over det hele.

Enhederne er fejlfrie og lyden er som den skal være!

Kort sagt så trænger højtalerkabinetterne til en ordentlig omgang, og glasset på toppen skal i al fald udskiftes, desuden så vil konen også gerne
have der kommer et gitter/stof foran ( det havde han heller ikke)

Hvad gør jeg? jeg vil gerne få dem shinet op og gjort super lækre igen, så de kan stå fremme i stuen.

Håber der er nogen der har nogle gode råd eller kan anbefale nogen der kan fixe sådan noget mod betaling?

På forhånd tak.

MK

Til top Vis MK1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MK1982

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Er det en joke eller mener du det der .Dette er nok et af de sjoveste inlæg jeg har læst herinde,især det med gaffa tapen og reolsystemet der vælter. 

Ok.for at være seriøs tror jeg at du skal kigge på nogle nye kabinetter.

venlig hilsen

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

MK1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hej Carsten,

tak for beskeden.

Det sgu helt seriøst det var det jeg fik at vide fra manden der solgte mig ovenstående.
men hey - du må give mig, at det billigt sluppet for de højtalere plus denon systemet.

Nye kabinetter siger du. Hvor finder jeg sådan nogle henne, som matcher den konfiguration DALI oprindelig har i de originale? Det jo både
dæmpning, volumen og alt andet der skal matche enhederne? jeg har slet ikke styr på sådan noget til at turde bevæge mig ud i det.

Jeg ved ikke om man "bare" kan prøve at kontakte en møbelsnedker, og bede ham "rette" de eksisterende kabinetter op? nadre steder har jeg hørt
at jeg kan forsøge at fuge hullerne og efterfølgende trække folie ( ligesom på Taxa'er) hen over???

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

MK1982

Fint nok at det er seriøst,det var bare det med reol systemet der væltede der var for griner.Jo det er et udemærket køb og jeg syntes du skulle få lavet nogle nye kabinetter,enten selv eller hos en snedker.Disse skal selvfølgeligt være samme mål som de originale.

carsten

gurup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

hej kender du ikke en, der kender en autolakerer han kan sagtens lave prof finish på dem, du skal så tømme dem for enheder først, men få en pris først ! farven er så næsten valgfri. mvh
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup

MK1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2010 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hey Gurup,

innovativ ide med Autolakereren jeg tror jeg vil prøve at ringe rundt til et par stykker, og høre hvad de kan. jeg tror jeg er lidt kylling hvad
angår, at skille enheder fra - mega bange for jeg ødelægger et eller andet, så kunne være fedt at betale een for at fixe det hele

Carsten - kender du umiddelbart nogle du ville kunne anbefale hvis jeg gerne vil have lavet nogle nye kabinetter? eller evt. en møbelsnedker?

jeg er virkelig glad for jeres gode råd indtil videre!

MK

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Jeg ville helt sikkert også anbefale brugen af en autolakerer. Har set mange selvbyggere herinde der har benyttet dette med et
smukt smukt resultat..
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

MK1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

rskriver : tak for info. kan du anbefale nogen specifikt? eller skal jeg bare starte fra en ende af på DGS.dk :-) ?

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Stop nu lige en halv. Snedkerfremstillede kabinetter kommer hurtigt over 10 kkr. En kvalitetslakering koster 2kkr. Alternativt kan man finde et par identiske modeller, hvor enhederne er brændt af - det er det letteste, men man kommer til at vente!

Hvis de MDF plader, højttalerne er bygget af, hænger sammen endnu, er det da let:

1. Tag enhederne ud, sæt tapemærker på alle kabler så du ved hvor de skal hen igen.
2. Fjern klisteret med benzin
3. Slib kabinetter med grov+fint sandpapir
4. Spartel med ikke-synkende terpentinbaseret spartel på tube, hjørner kan oprettes med evt. Araldit e.l.
5. Slib igen - forsigtigt!
6. Pak kabinetterne ind i plastfolie fra farvehandleren, enten "finer-look" eller ensfarvet.
7. Glaspladen behøves ikke, den er kun til pynt, men kan bestilles hos glarmester, hvis det skal være.

6a: laker dem selv. Hvis du grunder og sliber et par gange, og så lægger højtalerne sådan at du altid kun lakerer vandrette flader og lader dem tørre, inden du vender dem, flyder alkydemalje flot ud uden penselstrøg.

nogle lakfirmaer, fx Capricorn i Hadsten, vil selv spartle før de lakerer. Så skal du bare lave trin 1+2, og betale dig fra resten.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

MK

Har du fået flådet gaffa'en af

MK1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

JAZZMAN! tusind tak for de gode råd. har idag kontaktet både autolakere og møbelsnedker, som jeg skal forbi og vise højtalerne frem til, så de kan
vurdere hvor meget arbejde der skal ligge
imellem tiden snublede jeg lige over den her tråd : http://forum.recorder.dk/forum_posts.asp?TID=72213&PID=80174 2&title=folie-p-hjtalere
det ser sgu ok cool ud... hvad synes I?

vh
MK

MK1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

CARS10 - jeg har fået det meste gaffa af... men nøj hvor bliver man ked af at se en mand der har mishandlet højtalerne så gevaldigt. men de spiller
seriøst godt! har sat dem til en DENON AVR 1610, mangler bare en DALI sub der passer til nu.

MK1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

hvis I har lyst til lidt info:

dagen efter sidste indlæg er jeg ude at kører.
Jeg har været ovre hos en møbelsnedker der ville have 3000 for at shine dem helt op!!!! så lidt bedrøvet sætter jeg mig i bilen og rammer
Roskildevej. Mens jeg sidder i mine tanker, går det op for mig at jeg kører bag en varevogn hvorpå der står "... din træmand..." efterfulgt af et
mobilnummer. jeg fatter strakt min mobil og forsøger at ringe op til nummeret uden held, hvorefter jeg beslutter mig for at følge efter bilen.....
helen vejen hjem til ham:-)
her stiger vi begge ud i hans indkørsel, og han kigger meget spørgende og en anelse skræmt på mig, og jeg beklager min nød over mine
højtalere.
Manden får så ondt af mig at han for 600,- har fået lavet nye glasplader til toppen og shinet kabinettet helt op for mig!!!!! der findes stadig super
fede mennesker i denne verden :-)

nu mangler jeg bare frontstof/gitteret - så har ringet til Hifi Klubben for at spørge hvad et nyt koster.

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Tillykke.
Nu vil det være ret fedt at se nogle billeder før/ efter.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

MK1982 skrev:
rskriver : tak for info. kan du anbefale nogen specifikt? eller skal jeg bare starte fra en ende af på DGS.dk
:-) ?

Synes du skulle søge lidt på forummet under selvbyg her på siden. Der er en del eksempler med billeder.. der skal nok være
nogle gode pointers et sted (har ikke lige nogen specifikke links)

Håber der kommer billeder når du er færdig engang og hvilken løsning du endte med at bruge :)

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

MK1982 skrev:

Jeg har været ovre hos en møbelsnedker der ville have 3000 for at shine dem helt op!!!! så lidt bedrøvet sætter jeg mig i
bilen og rammer
Roskildevej. Mens jeg sidder i mine tanker, går det op for mig at jeg kører bag en varevogn hvorpå der står "... din
træmand..." efterfulgt af et
mobilnummer. jeg fatter strakt min mobil og forsøger at ringe op til nummeret uden held, hvorefter jeg beslutter mig for at
følge efter bilen.....
her stiger vi begge ud i hans indkørsel, og han kigger meget spørgende og en anelse skræmt på mig, og jeg beklager min
nød over mine
højtalere.
Manden får så ondt af mig at han for 600,- har fået lavet nye glasplader til toppen og shinet kabinettet helt op for mig!!!!! der
findes stadig super

nu mangler jeg bare frontstof/gitteret - så har ringet til Hifi Klubben for at spørge hvad et nyt koster.

Læste først dette indlæg nu.. Det lyder jo bare kanon!!.. Får vi evt nogle billeder af det færdige arbejde og evt et firmanavn?
:)

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Super god ende på den historie  men kan .du fortælle hvad og hvordan han har shinet dem op

carsten

Ceecar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

MK1982 skrev:

Jeg har været ovre hos en møbelsnedker der ville have 3000 for at shine dem helt op!!!! så lidt bedrøvet sætter jeg mig i
bilen og rammer
Roskildevej. Mens jeg sidder i mine tanker, går det op for mig at jeg kører bag en varevogn hvorpå der står "... din
træmand..." efterfulgt af et
mobilnummer. jeg fatter strakt min mobil og forsøger at ringe op til nummeret uden held, hvorefter jeg beslutter mig for at
følge efter bilen.....
her stiger vi begge ud i hans indkørsel, og han kigger meget spørgende og en anelse skræmt på mig, og jeg beklager min
nød over mine
højtalere.
Manden får så ondt af mig at han for 600,- har fået lavet nye glasplader til toppen og shinet kabinettet helt op for mig!!!!! der
findes stadig super

Vi vil have billeder af dem nu :D
Til top Vis Ceecar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ceecar

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes