Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 19:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: God begynder/entry level forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens.

Jeg har længe haft surround anlæg, men har nu besluttet mig for at prøve stereo i stedet. Problemet er så bare, at jeg absolut ingenting ved om stereo forstærkere - og det er her i kommer ind i billedet

Forstærkeren vil skulle trække et sæt Dali Evidence 470 højtalere.
På sigt skal den muligvis trække et sæt Dali Mentor 2 højtalere, eller noget i samme stil. Jeg har pt ikke planer om at udskifte højtalerne, men hvis jeg falder over det rigtige tilbud en dag, vil jeg slå til. Så på den måde må der gerne være lidt fremtid i forstærkeren, da den på et senere tidspunkt måske skal trække endnu bedre højtalere end hvad jeg har nu. Det skal dog ikke være overkill, og et sæt Dali Mentor 2 er måske i virkeligheden "det ypperste" jeg kunne forstille mig at købe det næste lange stykke tid.

Jeg tænker at jeg max vil give omkring 5000 kroner for en forstærker, og jeg har ingen problemer med at købe brugt.

I virkeligheden er der reelt ikke nogen krav til forstærkeren, men det er ret vigtigt for mig at man kan købe enten en CD-afspiller eller Blu-ray afspiller i samme serie som forstærkeren, da jeg pt kun har min PS3 som CD/musik-afspiller, og den finder jeg ikke værdig til en rigtig stereo forstærker.

Jeg håber på nogle gode forslag!

På forhånd tak

Til top Vis NesraL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NesraL

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Vil absolut anbefale dig sådanne noget som dette her; http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=153759

Du får rigtigt meget for pengene, samt en altid rar og behagelig lyd.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Sådan en her spiller super lækkert med et varmt touch som vil passe rigtig godt til Mentor 2: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=153668
Om du kan/vil finde en matchende designet cd-spiller er så nok en anden sag.

NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Tak for buddene! Jeg ved som sagt ikke noget om stereo forstærkere, men de ser rigtig spændende ud dem i har fundet!

Jeg kan næsten fornemme ud fra jeres forslag, at det næsten kun kan betale sig at købe brugt, hvis jeg har et max budget på ca 5000 kroner?

Sådan en som denne her, synes jeg har et vildt lækkert design, men hvordan den lyder er jo så en helt anden sag: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/cambri dge_azur_740a_forstaerker_sort.htm

Nogen der kender noget til den?

Til top Vis NesraL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NesraL

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

For ca 5000 bør du brugt kunne få noget, som jeg vil betegne som langt over entrylevel i kvalitet.

Jeg vil forslå en Primare A30.1, som jeg mener tidligere at have set til salg her på sitet for ca. 5000. Den vil du i hvert fald være fremtidssikret med, og den lyder supergodt (Det er forgængeren for deres I30). Jeg synes også det er et meget smukt design, og så kan du få CD afspiller og andet, der matcher designet. Se mere på f.eks. www.primare.net .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes