| Forfatter |
|
nkbitsch Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen.
Lige fortiden ejer jeg et sæt Genelec 8040, som jeg har været utroligt glad for, men som jeg tænker snart skal skiftes ud, da musikproduktionen er gået lidt i stå.
Jeg fortrækker aktive højtalere.
Jeg har kigget på et sæt B&O 8000, som man kan få for ca. 13000kr /sæt brugt, da jeg gere vi have at højtalerne gerne må se lidt godt ud, og for den sags skyld ikke tabe for meget i værdi, så de kan sælges igen, til sin tid.
Det er vigtigt for mig at højtalerne har en crisp i toppen og en fyldig bund, da jeg primært lytter til elektronisk musik (lounge, minimal).
Når jeg en sjældent gang i mellem har holdt fest, har mine genelecs haft lidt svært ved at følge med, og faktisk simpelthen stået af (af sikkerhedsmæssige årsager), ved en specifik volume.
Hvad vil i anbefale at jeg sætter mine penge i? mit budget er som sagt 13.000kr, og jeg vil gerne, faktisk helst, købe brugt.
vh Niels
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan bringe et sæt Genelec i knæ, har de enten været små nærfeltsmonitorer eller du har virkeligt givet den gas. I så fald er Beolab 8000 et dårligt valg.
Jeg er ikke uptodate med aktive i den prisklasse, men det skulle kunne lade sig gøre at finde noget, der kan tåle mosten til den pris. Tjek aage.dk e.l.
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med de der Tube halløj fra TPradio...? De er da aktive og har sikerhedskredsløb m.m., og så ligner de noget der ligger forholdsvis tæt på B&O...
__________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
nkbitsch Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har faktisk kigget lidt på TPtube, men de er bare lidt for dyre.. de ligger på 15.000 stykket, og er ikke til at støve op brugt.. hvis de kunne give mig 50% rabat var jeg på :)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du vil blive meget skuffet over lyden og dynamikken fra Beolab 8000 ifht dine tidligere Genelec..
Beolab 8000 bliver meget hurtig trættende at høre på når man når nogenlunde fornuftige lydtryk.
Kig evt. på ADAM eller JBL's LSR serie af aktive HT og Subwoofer.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne, har du nogen sinde ejet noget B&O ? Jeg tror det ikke, og hvad skal nkbitsch så købe i stedet til prisen ?. Du er jo kun til voodoo produkter. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Sjoenne, har du nogen sinde ejet noget B&O ?Jeg tror det ikke, og hvad skal nkbitsch så købe i stedet til prisen ?. Du er jo kun til voodoo produkter.  |
|
|
Jeg har ikke ejet B&O grej udover noget af det helt gamle. Men før i tiden har jeg arbejdet på værksted der udelukkende havde med B&O grej at gøre, og har lavet masser af komplette masterlink installationer også.
Så jeg kender ganske meget til deres produkter.
Jeg har lyttet til Beolab8000 ved MANGE lejligheder, og mit indtryk har altid været manglende effekt/dynamikformåen, manglende fundament/bas, manglende luft i toppen, og generelt en flad og presset lyd.
Om det er voodoo produkter jeg er til, ved jeg ved jeg ikke helt hvad jeg skal svare til. I det mindste har jeg en holdning til produkternes opbygning/udformning i stedet for blot at se på om det er designet i Struer eller ej.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
| Jeg har lyttet til Beolab8000 ved MANGE lejligheder, og mit indtryk har altid været manglende effekt/dynamikformåen, manglende fundament/bas, manglende luft i toppen, og generelt en flad og presset lyd. |
|
|
Derfor mener jeg også at Beolab 8000 skal supleres med en subwoofer, så klare de sig fint.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror såmænd Sjoenne og Peter Pan er enige (med mig): Beolab 8000 er IKKE en high-power højttaler.
Og når trådstarter kan få et par Genelec til at tabe pusten, er det, som jeg skrev, nok ikke sagen at vælge
netop dem. Hvis det er et spørgsmål om at aflaste med en sub, kunne han jo lige så godt bruge subben med
de nuværende Genelec´s.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman
Ja vi enige, men en subwoofer skal ses som et suppleant, ikke som en aflastning. Beolab 8000 har sit eget sikerhedskredsløb som forhindre afbræding. Om det så slår fra for tidligt, set i forhold til nkbitsch's højt spillende tindenser, ved jeg ikke. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sub kan både være supplering og aflastning. Jeg synes BL8000 er en OK højttaler, men den kan
absolut ikke spille højt uden at lyde presset, så langt er jeg enig med sjoenne. Så der er sub´ens funktion
som aflastning regelret påkrævet hvis man vil spille udover "forsigtigt party"-level.
|
| Til top |
|
| |