Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Minijack i Sennheiser HD555 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zvinx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg overvejer kraftigt at investere i et Sennheiser HD555, men en enkelt ting afholder mig fra at trykke "Køb". Jeg kan ikke
bruge alm. jack til noget som helst og skal derfor have en adapter på. Dette vil jeg dog meget gerne undgå, da jeg skal
bruge hovedtelefonerne sammen med en Ipod i lommen, hvilket i længden ikke vil være sundt for stikket i Ipoden.
Derfor vil jeg meget gerne have et minijack stik istedet for. Jeg har set man "forholdvis" nemt kan skifte kablet i HD555 og
endda fundet en officiel tutorial fra Sennheiser
(her).
Jeg har hørt/læst at der skulle findes et Sennheiser 1.5m minijack kabel - gør der det? Hvis det er tilfældet, hvor køber jeg
det?
Hvis ikke, kan man så bruge et andet kabel? I så fald, hvilket?

Derudover synes jeg også 3m er alt for langt til mit brug, så det er endnu en årsag til at skifte kablet.

Håber i kan hjælpe mig derude! :)
Til top Vis zvinx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zvinx

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Prøv at tjekke Thomann.de. Mener de plejer at have sådan nogle kabler...

zvinx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget derinde, og kan også finde et kabel til HD555 - det er desværre bare standardkablet med almindeligt jackstik :(

http://www.thomann.de/dk/sennheiser_510626_ersatzk
abel.htm

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

zvinx skrev:
Hejsa!

Jeg overvejer kraftigt at investere i et Sennheiser HD555, men en enkelt ting afholder mig fra at trykke "Køb". Jeg kan ikke
bruge alm. jack til noget som helst og skal derfor have en adapter på. Dette vil jeg dog meget gerne undgå, da jeg skal
bruge hovedtelefonerne sammen med en Ipod i lommen, hvilket i længden ikke vil være sundt for stikket i Ipoden.
Derfor vil jeg meget gerne have et minijack stik istedet for. Jeg har set man "forholdvis" nemt kan skifte kablet i HD555 og
endda fundet en officiel tutorial fra Sennheiser
(her).
Jeg har hørt/læst at der skulle findes et Sennheiser 1.5m minijack kabel - gør der det? Hvis det er tilfældet, hvor køber jeg
det?
Hvis ikke, kan man så bruge et andet kabel? I så fald, hvilket?

Derudover synes jeg også 3m er alt for langt til mit brug, så det er endnu en årsag til at skifte kablet.

Håber i kan hjælpe mig derude! :)

Hvorfor i det hele taget HD555 ? Personligt ser jeg ikke noget ekstraordinært i dem udover at de er komfortable. At de så oven i købet er monteret med et 6.3mm jack er nærmest tåbeligt til 90% af brugerne. Angiveligtvis signalerer et stort jack "hifi", men praktisk er det godt nok ikke.

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

zvinx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

zvinx skrev:
Hejsa! Jeg overvejer kraftigt at investere i et Sennheiser HD555, men en enkelt ting
afholder mig fra at trykke "Køb". Jeg kan ikke bruge alm. jack til noget som helst og skal derfor have en adapter på. Dette
vil jeg dog meget gerne undgå, da jeg skal bruge hovedtelefonerne sammen med en Ipod i lommen, hvilket i længden ikke
vil være sundt for stikket i Ipoden. Derfor vil jeg meget gerne have et minijack stik istedet for. Jeg har set man "forholdvis"
nemt kan skifte kablet i HD555 og endda fundet en officiel tutorial fra Sennheiser
(her). Jeg har hørt/læst at der
skulle findes et Sennheiser 1.5m minijack kabel - gør der det? Hvis det er tilfældet, hvor køber jeg det? Hvis ikke, kan man
så bruge et andet kabel? I så fald, hvilket? Derudover synes jeg også 3m er alt for langt til mit brug, så det er endnu en
årsag til at skifte kablet. Håber i kan hjælpe mig derude! :)

Hvorfor i det hele taget HD555 ? Personligt ser jeg ikke noget ekstraordinært i dem udover at de er komfortable. At de så
oven i købet er monteret med et 6.3mm jack er nærmest tåbeligt til 90% af brugerne. Angiveligtvis signalerer et stort jack
"hifi", men praktisk er det godt nok ikke.

Du er meget velkommen til at anbefale et andet sæt hovedtelefoner, gerne i samme prisklasse :)

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Det er forholdsvis simpelt at klippe ledningen over og udskifte stikket selv.. Med mindre du snakker med Poul, så er det umuligt

555 er en udmærket bøf, med mindre man går op i headfi, men til transportabel lyde er de fine, mange skøre kugler her og mange andre steder (mig selv incl.) kan jo ikke leve hvis det, at den fjerde violinist fra højre er lidt snottet, ikke kan høres.....

Jeg aner ikke hvad 555 koster, men der er mange gode bøffer derude mellem 500-1000 også mange gode som er endnu billigere, men jo længere du går ned i pris des længere er der mellem "snapsne"..

Et mærke som f.eks. Superlux laver rigtig gode økonomi bøffer

Skal de bruges til transportabelt brug, bør du nok ikke gå ret meget højere end 32 ohm, alt efter hvad de skal trækkes af.

Sæt et par timer af og læs løs, der er mange tråde om lige netop valg af hovedtelefoner, humblen ved det er så at vi alle har forskellig smag og at den måske ikke stemmer overens med din

Da jeg i sin tid begyndte på min rejse ud i headfi verdenen, brændte jeg en hulens masse penge af på anbefalinger fra forskellige medlemmer og fandt stille og roligt ud af hvem jeg delte smag med og endnu vigtigere hvem jeg IKKE delte smag med.

På et andet forum er jeg ved at få flikket en guide sammen i forskellige prisklasser, det går ikke vildt hurtigt, så det er en smule tyndt endnu, men det skal nok blive bedre, lige så snart der kommer 36 timer i døgnet altså

Her er et link

Det er også nemmere at hjælpe dig til det rigtige valg, hvis du kan præcisere hvilken lyd du søger og lidt om hvad slags musik de skal bruges til..

Velkommen til galehuset, pas på pengene

zvinx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

God pointe med antal ohm, for jeg skal bruge den med min Ipod, så 32 er nok en god idé at holde sig til.

Har kigget på din spændende tråd om Superlux-modellerne, men jeg vil desværre gerne have lukkede kopper (hedder det det?
:P)

Musikken der skal spilles er meget varierende, men hovedsageligt med meget bas - altså meget elektronisk. Derudover skal
det også fungerer som headset til computeren, så gaming er også en del af formålet. Prisen er op til de ca. 800, men kan dog
presses :)

Kender du et sæt hovedtelefoner der ca. matcher de krav? Eller kan du lige huske en tråd hvor lignende krav stilles? :)

(Du lyder som manden der har styr på det, så derfor jeg tager den frihed at spørge dig :)

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

zvinx skrev:
kolind skrev:

zvinx skrev:
Hejsa! Jeg overvejer kraftigt at investere i et Sennheiser HD555, men en enkelt ting
afholder mig fra at trykke "Køb". Jeg kan ikke bruge alm. jack til noget som helst og skal derfor have en adapter på. Dette
vil jeg dog meget gerne undgå, da jeg skal bruge hovedtelefonerne sammen med en Ipod i lommen, hvilket i længden ikke
vil være sundt for stikket i Ipoden. Derfor vil jeg meget gerne have et minijack stik istedet for. Jeg har set man "forholdvis"
nemt kan skifte kablet i HD555 og endda fundet en officiel tutorial fra Sennheiser
(her). Jeg har hørt/læst at der
skulle findes et Sennheiser 1.5m minijack kabel - gør der det? Hvis det er tilfældet, hvor køber jeg det? Hvis ikke, kan man
så bruge et andet kabel? I så fald, hvilket? Derudover synes jeg også 3m er alt for langt til mit brug, så det er endnu en
årsag til at skifte kablet. Håber i kan hjælpe mig derude! :)

Hvorfor i det hele taget HD555 ? Personligt ser jeg ikke noget ekstraordinært i dem udover at de er komfortable. At de så
oven i købet er monteret med et 6.3mm jack er nærmest tåbeligt til 90% af brugerne. Angiveligtvis signalerer et stort jack
"hifi", men praktisk er det godt nok ikke.

Du er meget velkommen til at anbefale et andet sæt hovedtelefoner, gerne i samme prisklasse :)

Som claus siger, har emnet vist været oppe og vende nogle gange allerede. Som claus også siger, er der ret mange meninger om hvad god lyd er. Hvad er god lyd for dig ? Hvad sætter du mest fokus på ? Detaljering ? bas ? diskant ? klarhed? lydbillede?

Yderligere er der også det store spørgsmål om hvad du reelt skal bruge dem til. Hvis det er bærbart i offentligheden, bør du gå efter noget lukket (så du ikke forstyrrer folk rundt om dig, og så du ikke forstyrres af dem) Problemet ved dét, er at lukkede ofte koster mere, hvis de skal give samme lydkvalitet. Det er en jungle

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

zvinx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hvis det ikke allerede er gået op for jer, er jeg altså ny på headfi området :P

De skal bruges udenfor og især når jeg cykler, derfor jeg gerne vil have et lukket par.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Hmm udenfor og til at cykle med, så skal du ikke kigge på superlux eller 5xx serien. Hvis det bare er udenfor så skulle du tage et par akg k518, men når de skal bruges på cyklen er isolation ikke en så god ide samt at du skal have noget med så lidt vindstøj som muligt.

Jeg ville tage et par yuin pk2 hvis jeg var dig, IEMs osv er ikke en god ide, clipons har det med at have meget vindstøj og fullsize er slet ikke egnet.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke for vane at cykle, men jeg synes ikke vindstøjen er noget der genere mig på nogen måde når jeg lufter køteren i blæsvejr, på 660 modellen, 681 larmer noget mere i blæsvejr..

men et par PK2 er også et godt valg, de lyder ganske godt, men de skal sidde ordentligt for at bassen ikke render ud i sandet og mine ører passer ikke til yuin..

Jeg forstår ikke helt hvad  der er galt  med fullsize til cykling ?? andet end at man sæføllig risikerer at smadre hovedet uden hjelm, min svoger væltede på cyklen for et par år siden og mistede hørelsen på det ene øre, så det er ikke helt ufarligt..

Om man har isolation med lavt musik eller et par earbuds spillede lidt højere kan vel komme ud på et og jeg har selv en tendens til at skru op når isolationen er væk..

Tilbage til emnet..
til Pcen er komforten meget vigtig, så måske ville to par i det lange løb være en bedre løsning for dig ??
HD 660 kan jeg efterhånden modde så de lyder som jeg vil have det, send mig en PM hvis du har brug for hjælp med sådan noget..

Min favorit til at spille PCen er mine HP1000 fra philips, de lever så i dag inde i en Superlux 681, men det er en anden helt historie..
Ellers bruger jeg mest mine Superlux 660..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Det er ikke så sjovt at cykle med dem i eks. regnvejr, plus man ser tåbelig ud, dernæst er de bøvlede at opbevare. Så noget mere kompakt der er beregnet til udendørs bru ger normalt at foretrække.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

zvinx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Tak for inputene drenge, men valget faldt på AKG K 172 HD.

Grundene hertil:

Minijackstik
Forholdsvis lav modstand
Kopper der dækker ørene
Mit prisleje
Mange siger de spiller godt, med go' bas, hvilket stemmer godt overens med min elektroniske musiksmag :)
Lækkert design jeg synes om

Kan så være jeg køber nogle InEar senere, hvis de ikke fungerer på farten :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes