Hej alle sammen..
Ved ikke om det altid har været der, men for et par dage siden lagde jeg øre til en af mine fronter og hørte en lille summen specielt fra diskanten, men også fra mellemtone og bassen.
Selvom jeg har skruet HELT ned for min Denon, så er der stadigvæk en summen i begge fronter + subben! skruer jeg op i mere og mere grad bliver den summen self. i takt højere! Alle 4 bag-ht`er lyder ikke til at have samme problem, da de selvom der er skruet helt ned el. skruet helt op ingen summen giver fra sig i mit øre i hvert fald.
Synes alle kabler jeg har, er med fornuftig afskærmning og da bag-ht`erne ikke summer, går jeg ikke ud fra det er det der er problemet?
Så skal det jo siges at begge fronter kører med hver deres effekt-trin (NAD c-272), som er sat til at køre "fixet" og ikke variabel, derved burde der jo heller ikke være fuld brøl på når min Denon er skruet helt ned vel?
Subben kører jo også med egen effekt og noget siger mig at der må være en sammenhæng med summen fra begge fronter og fra subben, da alle "3" højttalere kører "på egen kraft"!?
Som sådan er det ikke noget der genere, kun når jeg er ca 20cm fra sub el. fronter kan jeg altid høre den der hvislen/summen/brummen.
Er det virkelig normalt at det skal lyde sådan når der er skruet helt ned også? Hmm.. Det gælder på ALLE indgange på Denon`en og det skal siges der er spændt: PS3, x360, Wii, Video, DVD, Blu-ray-afspiller, 2 stk. effekter, tv? og en sub til den, hvis det skulle have nogen indflydelse på summeriet.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig med summe-problemet.
Mvh. Chromosome