Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 18:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Diy mobil boomblaster (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rubennn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Jeg er simpelthen så glad for at have fundet vej til dette forum, da jeg nu står og skal bygge mit eget festival anlæg. Jeg er klar over, at der er mange tråde om lige netop dette emne, så hvis noget er set eller hørt før så bær over med mig - jeg ved det er et trættende emne for nogle.

Jeg har undersøgt sagen lidt da jeg er helt og aldeles nybegynder og har brugt denne tråd meget (oprettet af MortenJ), som jeg også regner med bliver min hovedinspiration. Jeg opretter nu denne tråd for at få andre inputs - Mortens var meget lang og måske uoverskuelig for nogle.
Man kan se det lidt som en opsummering måske. :)

Mit DIY-projekt skal være:
- Let mobilt, lav vægt
- Have udmærket lyd
- Være nemt at bygge for sådan en som mig
- Skal holde strøm et godt stykke tid uden at skulle skifte batteri
- Holde vand mere eller mindre ude

Indtil videre har jeg læst på andre tråde, at systemet bland andet skal køre på 4 ohm, højtalere skal have høj følsomhed (er der andet jeg skal tænke på for mindst mulig tabt effekt), jeg skal have dækket hele frekvensspektret.
Jeg har tyvstjålet Mortens ideer til enheder, men her er de ting jeg har tænkt mig at bruge:
- Basenheder (de er lidt dyre men de har alle de egenskaber som mit anlæg burde bestå af)
- Piezodiskanter (skal sættes i serie med en modstand så de lyder bedre og ikke så metalliske)