| Forfatter |
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg er meget fristet af ekspert i vardes tilbud på SA 1280 mk 2 til 6K/sæt.
Men jeg er lidt i tvivl om hvor tung/"leth" sådan et sæt HT'er er at trække ?
jeg har tidligere haft Dali 909 som var meget tunge at trække (ihvertfald skulle der mange W til før bassen holdt op med at mudre)
Nu har jeg solgt alle mine effektblokke og vil gerne have noget som min Denon AVR-2802 kan trække (jeg kan godt lide at spille højtt, og her er det et must at det stadig lyder godt)
Så vil min AVR ubesværet kunne trække sådan et sæt ? (for SA lyder jo skønt/fløjelsblød/afrundet/helstøbt)     
Jeg har en 15" Jamo D6 til at supplere SA'erne i bunden.
Jeg er igang med selv byg til bagkanalerne, der blive middeltunge at trække.
Center....tja det bliver vel noget SA, men indtil videre er det en dali C og B&W CC jeg har stående.
Lad mig høre, bruger i effektblokke til at trække jeres SA-er ? og hvad i ellers synes om dem.
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Kedde...
Generelt vil jeg ikke mene at SA's højtalere er svære at trække. Dog skal man være opmærksom på at højtalerne blot vokser med opgaven; lyden bliver bedre jo bedre lydudstyr du spænder for dem!!
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kedde
kan kun tilslutte mig oceanman. SA er "svære" at trække. men det kan da sagtens lykkedes. sa ht har bare bedre af en stor forstærker.
har selv haft en lille reciever til at trække et par 1230 og dt meget godt. så hvofor ikke!!!
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
schrez skrev:
|
Hej Kedde
kan kun tilslutte mig oceanman. SA er "svære" at trække. men det kan da sagtens lykkedes. sa ht har bare bedre af en stor forstærker.
har selv haft en lille reciever til at trække et par 1230 og dt meget godt. så hvofor ikke!!!
|
|
|
TJo jeg ved da ikke om en AVR 2802 er en "lille" reciver, den er da på 90W i 8 Ohm.
Jo Lydkvaliteten på mine 909 steg da helt sikkert da jeg gik fra en POA-2200 til et sæt POA-6600, men det tror jeg nu nok skyldes at det bare var en meget bedre forstærker og ikke fordi nogen af dem mangle muskler. Så jo, jo bedre forstærker man spænder for jo bedre lyd skulle der jo også gerne komme ud af HT'erne.
Men når man kigger lidt rundt ser det ud som om mange af dem som har SA gulv HT'er bruger reccivere til at trække HT'erne, men "holder" det ???
Vi er helt sikkert enige om at en effektblok i en vis prisklasse lyder bedre end en integreret, Hvis man udnytter styrken fuldt ud.
Jeg havde et sæt Jamo 507, der turde jeg ikke at skrue højere op end til -20Db på min amp, da det så begyndte at lyde "mærkeligt" fra HT'er, så i det tilfælde var det totalt overkill med en effektblok, der havde en recciver været rigeligt.
Og så er det jo jeg tænker mig at: SA bruger ikke kæmpe-enheder, heller ikke særligt mange enheder, så derfor må det da være begrænset hvad der skal til at trække dem !?! eller tager jeg fejl ?
Æ MANN
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige indskyde at dette "tilbud" fra Varde også fås i samtlige andre Expert forrentninger i det ganske land. Så det er bare ned og købe et sæt før din nabo  __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 
Jeg havde nu heller ikke tænkt mig at køre til Varde efter et sæt, mon ikke top-sound på Ø-brogade vil matche prisen hvis jeg printer annoncen ud og tager den med ned til ham ?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det skulle der være en god chance for. Det ser ud til at det er et landsdækkende tilbud 
Du går ikke galt i byen med dem, og din AVR-2802 skulle sagtens kunne klare dem. Med supplement af en 15" kommer der nok alligevel ikke til at mangle meget!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder sq godt gutter, så vil jeg for første gang i lang tid ud og købe nyt Hi-Fi.
|
| Til top |
|
| |
kbdk Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv investeret i et par SA1280mk2. Måtte selv erkende at min gamle JVC stereo forstærker ikke kunne klare opgaven! (Det havde jeg nu heller ikke regnet med...) Regner snart med at anskaffe mig en Harman Kardon AVR 430. Andre der kører med dette setup????
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kbdk skrev:
|
Har selv investeret i et par SA1280mk2. Måtte selv erkende at min gamle JVC stereo forstærker ikke kunne klare opgaven! (Det havde jeg nu heller ikke regnet med...) Regner snart med at anskaffe mig en Harman Kardon AVR 430. Andre der kører med dette setup????
|
|
|
Nej jeg kører ikke selv det setup, men H/K og SA passer lydmæssigt rigtigt godt sammen! __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
TJo jeg ved da ikke om en AVR 2802 er en "lille" reciver, den er da på 90W i 8 Ohm.
Jo Lydkvaliteten på mine 909 steg da helt sikkert da jeg gik fra en POA-2200 til et sæt POA-6600, men det tror jeg nu nok skyldes at det bare var en meget bedre forstærker og ikke fordi nogen af dem mangle muskler. Så jo, jo bedre forstærker man spænder for jo bedre lyd skulle der jo også gerne komme ud af HT'erne.
Men når man kigger lidt rundt ser det ud som om mange af dem som har SA gulv HT'er bruger reccivere til at trække HT'erne, men "holder" det ???
Vi er helt sikkert enige om at en effektblok i en vis prisklasse lyder bedre end en integreret, Hvis man udnytter styrken fuldt ud.
[/QUOTE]
Da ikke for at nedgøre din forstærker. nærmere for at give et eksempel på at en lille forstærker/reciever kan trække sa ht.
er selv af forhandler blevet anbefalet HK surround reciever til at trække ht'erne. så jo jeg tror din denon kan klare jobbet
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jepper, jeg misforstod dit svar, sorry
Ja hvis en AVR-430 kan give nok saft til SA'er så kan min denon ihvertfald også
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok!
glæder mig til at høre resultatet. står selv for udskiftning. og overvejer både denon og HK
|
| Til top |
|
| |