| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lang historie gjort kort: Jeg har fisket en ældre JVC tuner "FX-333L" op af en container, den skal i første omgang levere lidt lyd på mit kontor og nok senere i garagen..men nok om det. Tuneren virker fint, men der er ikke lys i displayet og det gør den lidt upraktisk i brug. Jeg er ikke den store elektronikmekaniker, men åbnede kalorius, bag i LCD displayet sidder der 2 pære (dioder?  ) fast med nogle gummi manchetter - de sidder fast på bundprintet i et lille stik. Jeg har ikke noget måleudstyr til rådighed, men jeg vil næsten tro at de er brændt af for lyser jeg ind bag i displayet med en lommelygte virker det ganske glimrende. Spørgsmålet er så bare hvad sådan et par fætre hedder, hvor de købes osv. Jeg kan ikke se nogen skrift på dem men har vedhæftet et par billeder. Begge havde den der grøn/blå film på, men jeg klippede den af den ene for at se om jeg havde overset noget skrift neden under  Det er sikkert noget gammelt l**t, men det er gammelt gratis l**t  så lidt hjælp vil blive værdsat. Intet lys i disse! Her er de tilsluttet
|