| Forfatter |
|
Kim B Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 20 Maj 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, vil anskaffe mig et Sonos anlæg og streame al musik fra en NAS samt høre internetradio. Det vil være mit primær setup i stuen som er aflang og ca. 20 kvm. Som højtaler havde jeg forestillet mig at finde et sæt brugte Sonus Faber Concerto, Jamo Concert 8/D830 eller lign. elegante højtaler på fod. Er ikke entusiast men vil godt have god lyd, og kan forestille mig at en Sonos med indbygget forstærker ikke er optimalt. Spørgsmålet er så hvad jeg bør gøre, findes der et effektrin som er lidt diskret og gerne kan tændes via Sonos'en eller kan jeg bare bruge en Sonos enhed med indbygget forstærker ZP120. Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ZP120 kan sagtens få fin lyd ud af et højttalere som dem du nævner,
men du kan få noget mere ud af dem ved at investere i en decideret
forstærker som er kraftigere.
En digitalforstærker såsom Acoustic Reality eAR 202 kunne være fin. Fylder intet, bliver kun lun, bruger ikke så meget strøm. Kan sagtens stå tændt døgnet rundt. Er desuden til at komme til brugt for menneskepenge. Regn med ca. 2 K.
Andre højttalerkandidater kunne være Dali Grand Coupe og Vienna Haydn Grand som begge er flotte med superb finish og med hver deres spillemåde og charme.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil give thuekay ret. En decideret forstærker er nok at foretrække på et "primær setup". Hellere ofre lidt "ekstra" på forstærkeren også "nedgradere" til en ZP80/90 (evt. brugt). Så kan man evt. udvide med en DAC senere hen
Velkommen i "klubben"
Mage
|
| Til top |
|
| |
Kim B Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarerne ang. forstærkere. De højtalere som er nævnt har jeg også i paletten af højtaler som jeg kigger efter. vil nemlig godt have nogle pæne og elegante, men samtidig så god lyd som muligt. Nu har jeg noget at gå efter i første omgang. Hilsen Kim
|
| Til top |
|
| |
Schrald Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kim B Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået samlet anlægget sammen. Tak for råd og det gode forum som jeg har pløjet igennem. Det blev et Sonos Bundle BU250 og et par brugte Dali Grand Coupe på stander. Har så både en zp90 og 120. Lige nu er det 120'eren som højtaler er tilsluttet direkte til og det lyder helt OK, men er da noget nysgerrig efter at vide om jeg kan opleve hørbar forskel med ekstern forstærker. Savner nok lige det ekstra overskud som alligevel ikke bruges :-) Der er tidligere blevet anbefalet Acoustic Reality eAR 202 samt en NAD C245BEE som tændes v/ signal (vil jeg tro). Er der andre modeller som kan anbefales, er ikke interesseret i at have noget som står og sluger meget strøm ved at være tændt hele tiden og jeg vil ikke være afhængig af at tænde hver gang. Regner med at købe brugt hvis muligt, så gerne ældre modeller. Hilsen Kim
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det. Grand Coupe er nu lidt en klassiker.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Kim B Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
| Tillykke med det. Grand Coupe er nu lidt en klassiker. |
|
|
Forhåbentligt positivt ment, er ihvertfald ganske tilfreds med dem, og så ser de ikke skidt ud 
Kim
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim B skrev:
thuekay skrev:
| Tillykke med det. Grand Coupe er nu lidt en klassiker. |
|
|
Forhåbentligt positivt ment, er ihvertfald ganske tilfreds med dem, og så ser de ikke skidt ud 
Kim |
|
|
Det ER skam positivt. Jeg anbefalede dem jo før i tråden  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim B skrev:
|
Så har jeg fået samlet anlægget sammen. Tak for råd og det gode forum som jeg har pløjet igennem. Det blev et Sonos Bundle BU250 og et par brugte Dali Grand Coupe på stander. Har så både en zp90 og 120. Lige nu er det 120'eren som højtaler er tilsluttet direkte til og det lyder helt OK, men er da noget nysgerrig efter at vide om jeg kan opleve hørbar forskel med ekstern forstærker. Savner nok lige det ekstra overskud som alligevel ikke bruges :-) Der er tidligere blevet anbefalet Acoustic Reality eAR 202 samt en NAD C245BEE som tændes v/ signal (vil jeg tro). Er der andre modeller som kan anbefales, er ikke interesseret i at have noget som står og sluger meget strøm ved at være tændt hele tiden og jeg vil ikke være afhængig af at tænde hver gang. Regner med at købe brugt hvis muligt, så gerne ældre modeller. Hilsen Kim
|
|
|
jeg har en zp90 som er koblet på effekt forsterk med B&O icepower 250 modul og så videre til viena BCG .. og der lyder hel fin og bruger næsten ingen strom... lyden er OK men heler ikke bedere... når jeg kobler zp90 på min primare forsterker så er der en hel anden verden der lyder super godt.. med sjel og varme ...
så god lyd koster i strøm men der er komer også and på hvor hysterisk du er... __________________
|
| Til top |
|
| |