| Forfatter |
|
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må altså bare ud med min glæde for Shubidua's musik og tekster.
Det er jo så genialt på alle måder, og især deres "leg" med teksterne. I dag hørte jeg "Askepot" på vej til arbejde - og for faen hvor er den da bare skruet genialt sammen. Man kan sgu ikke lade være med at side med et lille smil på læben bagefter
Hvilken en af deres mange tekster finder du sjovest?
Stor respekt til Shubidua - og må de blive ved i mange år!
"...Det er en lille og krukket dille en modegrøn mani som sidder lige der hvor hjertet banker den kan fås i large og lille er dyr at krybe i men har du den på er himlen aldrig grå.
På vej til toilettet tænker Askepot la trinet ta den ene sko så får jeg nok et slot og prinsen finder skoen men synes hun mangler noget så derfor giver han hende dette råd."
GENIALT!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, absolut genialt.
Bemærk ordspillet "La trinet" og "Latrinet" - dobbeltydigheden.
Det samme finder man i deres julesang, hvor de behændigt laver det om til "en resdyrsspand" i stedet for "et rensdyrsspand". En eller Et foran ordet gør en stor forskel.
Jeg prøvede engang at forklare nogle af Shubidas tekster for en amerikansk ven, der ellers snakker glimrende dansk. Det meste gik lige hen over hovedet på ham.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Ja, absolut genialt.
|
|
|
Ja, lige nøjagtigt...det du selv lige hiver frem der - er så simpelt, men hylende morsomt :)
Men det er jo total umuligt at forklare andre end danskere?
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hrm, ku være man sku smide ldit af boxsættet på når man kommer hjem, er altså nogle perler indimellem.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Ja, absolut genialt.
Det samme finder man i deres julesang, hvor de behændigt laver det om til "en resdyrsspand" i stedet for "et rensdyrsspand". En eller Et foran ordet gør en stor forskel.
Jeg prøvede engang at forklare nogle af Shubidas tekster for en amerikansk ven, der ellers snakker glimrende dansk. Det meste gik lige hen over hovedet på ham.
|
|
|
Ja mon ikke et lille ord kan gøre forskel, forleden var jeg ved bageren for at købe en grovbolle og da det bliver min tur spørger den søde smukke unge ekspedient hvad det skulle være og jeg svarede "jeg kunne godt tænke mig at grovbolle" hmmmm __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
På Shu-bi-dua 2 er der "Sagnet om regnormen Kurt og Arken i Parken", dette er et fedt nummer med gode ordspil, lige til at blive i godt humør af .
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shubidua er og bliver godt sammen skruget musik med fede tekster. Det er simpelt musik, men så alligevel ik 
Men er der egenligt nogen som kan fortælle mig hvorfor de kun har udgivet de 9 første albums. Mig bekendt har de da lavet min. 13  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
|
På Shu-bi-dua 2 er der "Sagnet om regnormen Kurt og Arken i Parken", dette er et fedt nummer med gode ordspil, lige til at blive i godt humør af .
|
|
|
Også min favorit fra en iøvrigt sorgløs tid . .
Der er også et eller andet sted i en anden sang hvor de synger : ". . .se Ruth hun er en lang cigar . . "
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
<snip>Der er også et eller andet sted i en anden sang hvor de synger : ". . .se Ruth hun er en lang cigar . . " |
|
|
Jeg mener det er "i østen stiger Olsen op", hvor også linjen "...jeg går af trapper, af stiger agurker med mer'...." indgår  Ellers er linjen "...Når han kommer ind, går blomsterne ud..." også ret simpel, men ganske morsom  (mener det er fra et nummer, der hedder noget i retning af "En kedelig Knud")
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Shubidua er og bliver godt sammen skruget musik med fede tekster. Det er simpelt musik, men så alligevel ik 
Men er der egenligt nogen som kan fortælle mig hvorfor de kun har udgivet de 9 første albums. Mig bekendt har de da lavet min. 13  |
|
|
Nu er kvaliteten nok kraftigt dalende på den sidste halvdel, de er ihvertfald nået til nr. 18. Alle de kendte numre findes på 1 - 7. Men de er jo blevet genudgivet før. De oprindelige udgaver var på Polydor, og de blev genoptrykt på ELAP på både CD og vinyl. Derudover er der kommet diverse opsamlingsplader. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
pinkhenrik Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er totalt pjattet med sangen, Den himmelblå, hvor de i den grad leger med sproget:
Familien er samlet fra nær og fjern synet er pyntet med watt og udenfor lyser den ledestjerne i en smuk julenat.
Ja det er selvfølgelig før fladskærmens kom ind i vores liv... og så det at stave vat med w, giver den lige det sidste tvist.
Men den sang der slår alle andre må være Krig og fred !
En sang der handler om det vi alle har tænkt på, men nok aldrig får gjort...
Det' ikke alle og enhver, der ka' blive funktionær, men Madsen sidder i banken han er første kasserer, hva' vil man egentlig mer' ovenpå pengetanken.
"Madsen, Madsen stjæl af kassen ellers bli'r du aldrig fri, glid fra konen, glem pensionen, lav et simpelt tyveri".
Det kogte inde i hans hjerne hans øjne blev blanke og hans tanke fjern Krig og fred, kærlighed, kokosnødder og kildevand tropesol, liggestol, lumumba i det varme sand.
Da næste morgen kom var Madsens kasse tom han havde skudt papegøjen og nu var han rig og fløj med DC 10 han var blevet forfløjen.
"Madsen, Madsen gi' den gassen Interpol er efter dig pas på ryggen, lev i skyggen selvom du bli'r meget bleg".
Men han var bare ligeglad for der var masser af sjusser og masser af mad og Krig og fred, kærlighed, kokosnødder og kildevand tropesol, liggestol, lumumba i det varme sand.
Ved det krystalblå vand, sidder der en mand med tropehjelm og gamacher, så kommer politiet, tre sorte og en hvid forklædt med falske moustacher
Madsen, Madsen stjal af kassen hjemme i sin fødeby, her er en vitation fra Assens og fra Villa Gitterly.
Nu sidder Madsen i Assens og tænker, for tanker kan ikke lægges i lænker Krig og fred, kærlighed, kokosnødder og kildevand tropesol, liggestol, lumumba i det varme sand.
Krig og fred, kærlighed, kokosnødder og kildevand tropesol, liggestol, lumumba i det varme sand.

__________________ If you can't laugh at yourself...Dont't worry, sombody else will.
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
et af mine nummer er: i østen stiger Olsen op
har lige lånt den nye boks Shu-bi-dua 1-9, det lyder til at de har lavet et godt stykke arbejde her ,
men men en ting de godt kunne have gjordt var at lægge alle bonusnummer på et par andre cd´er 
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen100 skrev:
|
har lige lånt den nye boks Shu-bi-dua 1-9, det lyder til at de har lavet et godt stykke arbejde her ,
men men en ting de godt kunne have gjordt var at lægge alle bonusnummer på et par andre cd´er 
|
|
|
Er lyden ramt af den velkendte lydvirus "loudness war"?
Og ja, bonusnumre ødelægger som regel helhedsindtrykket af en plade, så væk med dem.
Har selv ELAP-versionerne, og er udemæket tilfreds med lyden.
__________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Jensen100 skrev:
|
|
|
|
Er lyden ramt af den velkendte lydvirus "loudness war"? det må jeg sige nej til sådan som jeg høret det er det en helt ok lyd, lyder som dengang man var ung der var der godt nok laudness på men det føler jeg ikke de har gjordt her, som jeg skriver syntes jeg den er ok i lyden 
Og ja, bonusnumre ødelægger som regel helhedsindtrykket af en plade, så væk med dem. ja, bare for at spare et par skiver 
Har selv ELAP-versionerne, og er udemæket tilfreds med lyden.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |