Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 3D TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lykkegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Så er det tid til et nyt TV, og jeg kigger primært på de nye 3D TV fra Samsung. Prisen er jo ikke rystende, så jeg kan vel lige så godt tage 3D teknologien med, selvom der jo ikke er meget udbudt til det endnu.

Hvad er Jeres holdning, og er Samsung i øvrigt det bedste valg ifht. 3D TV's...?

Mvh.

Jesper

Til top Vis Lykkegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lykkegaard

red_martians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Panasonics VT20 er generelt det mest roste 3D-tv pt.
Husk at LCD-tv grundet deres lave responstid kan have tendens til at lave dobbeltbilleder i brillerne. Ellers er der jo også
Samsungs palsmaTV, hvilket jeg ikke kender så meget til.
Til top Vis red_martians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af red_martians Besøg red_martians's Websted

Lykkegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Jeps, Panasonics har fået ros, men tror jeg går efter en LED. Jeg syntes ikke Panasonic har gjort meget ud af designet på deres VT20, og så irriterer det mig, at de kun har en 50" og 65". De er lige voldsomme nok til der hvor jeg skal bruge min.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Jeg så panasonic i Munchen. Det var super godt!
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Lykkegaard skrev:
Jeps, Panasonics har fået ros, men tror jeg går efter en LED. Jeg syntes ikke Panasonic har gjort meget ud af designet på deres VT20, og så irriterer det mig, at de kun har en 50" og 65". De er lige voldsomme nok til der hvor jeg skal bruge min.
Der vil selvsagt være individuelle grunde til at vælge TV i forskellige størrelser - og forskellig smag om hvor stort et billede man i det hele taget ønsker.

Men når det kommer til 3D, så er det min oplevelse at billedet skal/bør være større end "almindeligt" 2D tv, for at effekten rigtig kommer til sin ret - og hvis den ikke gør det, så er der i min verden ikke nogen grund til at overveje 3D i det hele taget.

Det kan godt være det bare er mig, men hvis "verden" uden for billedet fylder for meget i synsfeltet, så virker det distraherende på mig, og jeg trækkes ud af oplevelsen. Ser jeg 3D film i biografen foretrækker jeg at sidde så langt fremme som muligt - hvis jeg kan se kanten af billedet inden for brillerammen uden at skulle bevæge hovedet, så ødelægger det oplevelsen for mig.

Jeg er rigtig glad for min 50" skærm fra sidste år, men når/hvis den på et tidspunkt skal skiftes ud med en 3D skærm, så tror jeg ikke engang 65" vil være nok for mig.

Leise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Synes det virker aldeles fjollet at sidde med 3D-briller på derhjemme. Og ganske enig med Rogue mht oplevelsen af 3D...

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Lykkegaard skrev:

SÅ designet er vigtigere end billedet?

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hmmm... - Jeg har - Med lidt held - Lige solgt min Pioneer 6090H - Heldet er vel "l**tet er solgt, når man står med pengene i hånden og kigger på mandens ryg...". Så kommer der en 65VT20 op istedet, synd de ikke findes større...

Jeg har i øvreigt set både Pana og Samsung' i 3D. Pana'en er klart den bedste - osse på amlindeligt billede...

JBLfan

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper

Jeg er som udgangspunkt enig med Rouge og Leise, 3D-skærme skal være større end tilsvarende 2D-skærme. Men om skærmen er stor nok afhænger mest af alt, hvor langt du sidder fra skærmen, når 3D skal nydes... en 42" skærm på 2 meter afstand, er jo væsentligt bedre end en 65" på 4 meters afstand.

Jeg ville vente lidt, til der var fuldstændigt afklaring om formater/teknikker. Så hvis det overhovedet er muligt at udskyde dit indkøb 1-2 år, så ville jeg nok gøre dette.

Hvis ikke det er muligt ville jeg købe en rimelig 42" til 4-6.000 kr og vente med at investere dyrt til markedet er lidt mere afklaret.

Men hvis alle var lige så røvkedelige som mig - og ingen ønskede at betale dyrt for at have det nyeste lækre stående, så ville 3D aldrig få en chance...

Tak til alle jer andre  og undskyld jeg nasser...

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

Arete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt, at alle allerede har kåret Panasonics VT20 til det bedste tv i år, uden at have set hvad Samsung kan på plasmafronten endnu... Sidste år var det tæt løb, hvorfor skulle det ikke være det i år?

Og hvis I skal sammenligne Panasonic med Samsung, så gør det for gud skyld med deres plasma serie.
Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Der er lidt Andy Warhol stil over det når man vender sig rund i biografen og kigger rundt på en 100 mennesker med briller på. Dét har været min bedste 3D oplevelse .

Jeg vil nu også holde med på at Samsung kunne være interresant at holde øje med, men ud over det, så går man aldrig galt i byen med Panasonic. Det bliver spændene at se hvor langt 3D er nået om et par år.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Lykkegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Hvad i øvrigt mht. Sonys 3D TV - de er ikke kommet endnu vel? Og er Sonys måske et bedre valg end Samsungs? Det er noget med at Sonys kommer med Google TV/Android...

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Jeg så en demo af Sony's 3D TV i lufthavnen i London forrige uge, ved ikke om det var en tidlig udgave der ikke er røget på hylderne endnu, hvis det er tilfældet kan der ikke gå længe. Sony standen var sort af mennesker, jeg havde ikke videre mulighed for at få noget information på den. Udseende på den var som de seneste modeller de har lavet.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Prøv at finde et sted med Panasonic VT20    hvor de kan vise 3D demo

Jeg var meget overbevist så jeg købte hurtig................

3D ved 50'' skærm er en helt OK oplevelse
Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes