Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 16:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny reciever (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peterlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens.
Jeg står i den situation at jeg skal ud og have ny reciever, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge.
Da jeg er studerende har jeg ikke så mange penge, så prisen skal helst ligge på ca. 3000kr.
Jeg tænkte først at det skulle være en stereoreciever, men det ville jo være smart at købe en surroundreciever, så jeg kun behøver at skifte højttalere når jeg engang vil have surround.

Mine krav er følgende:
Den skal kunne yde en god effekt, altså den skal gerne kunne spille rimeligt højt.
Den skal have god lyd.
Den skal have optisk indgang.
Den skal helst koste omkring 3000kr.
Det ville være rart med surround sound.

Er det helt umuligt at skaffe til den pris, eller har i nogle gode forslag?
Til top Vis Peterlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peterlh

Peterlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2010 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Slet ingen?

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hifiklubben har en NAD surround receiver til lige under 3000 kr, samt en Denon til også omkring de 3000 kr., endelig har bla. Yamaha og Pioneer også receivere i den prisklasse, de fåes bla. ved Tapeconnection.

Men du får mere og bedre lyd får pengene ved at satse på stereo istedet for surround, endelig er der også muligheden at købe brugt, her kan du få en masse for dine penge.

Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

Peterlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk været inde i hifiklubben, men han sagde at den NAD reciever har en gammel surround teknologi, som derfor ikke er optimalt, er det bare sælgersnak eller der noget om det?
Jeg har kigget lidt på Pioneer, men jeg synes at man skal op i en lidt højere prisklasse før de begynder at være lige så gode som de andre mærker.
Jeg har aldrig hørt en Yamaha reciever, men jeg har engang hørt at de har dårlig lydkvalitet og bare kan spille højt, er det rigtigt eller hvordan er lydkvaliteten?

Tak.

Peterlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

Ikke andre svar?

neumann.8700
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Som en allerede har skrevet, så køb en stereo receiver. Her er der masser af gode bud.

Yamaha er bestemt en rigtig god løsning, har selv en surround forsærker, som har super lyd!

Når du er færdig med studierne kan du købe et godt surround system. På det tidspunkt er der sket en masse med teknologien. Lige nu er der fx. ved at ske et skifte til HDMI 1.4 (3D). Desuden er alt andet en HD lyd forældet, det er sikkert det den fornuftige sælger i Hifiklubben har forsøgt at fortælle dig - godt med en seriøs forretning.

Desuden, hvad skal du med optisk indgang? Her har man normalt den dårligste lyd. Brug alm. linie indgang til din afspiller, hvad det så end er (sikkert en iPOD )

Til top Vis neumann.8700's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af neumann.8700

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Peterlh; du skal være indstillet på at en receiver til kr. 3000 er en kompromissernes receiver - alternativt skal du gradbøde begrebet "god lyd".

Umiddelbart - uden at kende receiveren - lyder den vejledning du har fået i HFK såmænd ærlig/rigtig nok; kan sagtens forestille mig at stereodelen på nad'en er bedre end gennemsnittet i kr. 3000-klassen - og at surruonddelen er det modsatte.

Overordnet set tror jeg ikke at der er den helt store forskel på de receivere du nævner - og personligt ville jeg gå efter brugt til den pris.

Iøvrigt er det du har hørt om Yamaha skrup forkert, tværtimod har de - sædvanligvis - en super god stereo-del og er meget vellydende, omend de lyder lidt "mørke" ( hvilket jeg personligt godt kan lide)

MVH

Jesper

Peterlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

#neumann, jeg ville da ellers mene at der er mindre tab, og der er mindre risiko for forstyrrelser når man bruger et digitalt kabel.
Og det er ikke en iPOD, jeg kan ikke fordrage mp3 lyd, så jeg hører det fra cd'er og en god cd-afspiller, eller min computer, hvor jeg har musik i FLAC-filer og desuden har brugt mange penge på et godt lydkort

#Jesper, efter det du har skrevet, har jeg overvejet at vente et par måneder, og så i stedet for gå efter en Yamaha RX-V765, som man kan få for lidt over 4000,- jeg kan nemlig også godt lide en lidt mørkere lyd.

Mener du at det også ville være lidt et kompromis, eller tror/ved du om den kan lave både god stereo og surround?

Mvh. Peter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes