| Forfatter |
|
DoubleJ Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt mig at købe højtaler + forstærker
HØJTALER:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/cerw in-vega_ve-15f_hoejttaler_sort.htm
FORSTÆRKER:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/cambri dge_azur_740a_forstaerker_sort.htm
Mit spørgsmål er så bare:
Får jeg så de kabler med man nu skal bruge med i prisen? Eller skal jeg selv til at finde dem under "Kabler" på deres
hjemmeside og ligge i kurven?
Jeg skal også have kabel til at slutte den til Bærbar.
Tak På Forhånd
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kabler skal du naturligvis selv købe ved siden af ;-)
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de ikke giver andet afslag, bør de da kunne give manden et par kabler med i prisen!
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
| Hvis de ikke giver andet afslag, bør de da kunne give manden et par kabler med i prisen! |
|
|
Der er HFK ikke til at stikke i, de giver ikke ved døren... Jeg skulle til at købe et tv + højtalere til en værdi af næsten 50K, de ville ikke give så meget som et sæt signalkabler!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så havde jeg sgu fundet et andet sted at handle 
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
|
Så havde jeg sgu fundet et andet sted at handle  |
|
|
Og det gjorde jeg spå også...  De har måske haft en dårlig dag, og der kan sikker være forskel fra butik til butik. Men jeg har dog hørt og læst meget om "problemet"... De giver ikke rabat, og de giver sjældent noget gratis kabel-værk med... __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Westergaard skrev:
| Hvis de ikke giver andet afslag, bør de da kunne give manden et par kabler med i prisen! |
|
|
Der er HFK ikke til at stikke i, de giver ikke ved døren... Jeg skulle til at købe et tv + højtalere til en værdi af næsten 50K, de ville ikke give så meget som et sæt signalkabler!  |
|
|
Syntes Hifi-klubbens politik på det område er meget fair, i modsætning til mange andre i den branche som kalkulere med store rabatter/gaver givet på baggrund af kunstige før/liste priser.
I Hifi-klubben ved du gennerelt den vare du køber reelt har den værdi du betaler.
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
|
Asklepios skrev:
Westergaard skrev:
|
|
Der er HFK ikke til at stikke i, de giver ikke ved døren... Jeg skulle til at købe et tv + højtalere til en værdi af næsten 50K, de ville ikke give så meget som et sæt signalkabler!  |
|
|
Syntes Hifi-klubbens politik på det område er meget fair, i modsætning til mange andre i den branche som kalkulere med store rabatter/gaver givet på baggrund af kunstige før/liste priser.
I Hifi-klubben ved du gennerelt den vare du køber reelt har den værdi du betaler.
|
|
|
Det er vi helt enige om...! Det er dejligt der er en konsistent prispolitik, så nogle ikke bliver snydt. Dog kender jeg ikke til deres avancer, hvilket sikkert også varrierer fra produkt til produkt, så det kan være svært at gennemskue om "du får fuld valuta for pengene". Dog vil jeg tro avancerne er store nok til at give lidt rabat ved store køb, eller smide lidt kabel med  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
DoubleJ Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så.. Hvis jeg selv skal til at købe kabler, så er jeg 100% lost
Jeg har ikke det mindste forstand på hvad for nogle kabler jeg skal have.
Jeg skal have kabler fra højtalere til forstærkeren, og så jeg kan slutte den til min PC. Køber dog også en meget billig
skilletrafo. Ikke for at forbedre lyden, men mere for sikkerhedens skyld så de ikk går i stykker.
Så hvad for nogle kabler skal jeg have med? :) MEGET gerne også fra Hifiklubben.dk
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DoubleJ Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan finder jeg ud af hvilket lydkort jeg har? >_> :)
|
| Til top |
|
| |
DoubleJ Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en Acer TravelMate 7730G med en Intel Core 2 Duo P8400 processer, 4 GB RAM og er 32-bit system.
Det er alt hvad jeg ved. Men lydkort?
Der er jeg lidt lost
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 29 Maj 2010 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 29 Maj 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DoubleJ skrev:
Jeg har tænkt mig at købe højtaler + forstærker HØJTALER: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/cerw in-vega_ve-15f_hoejttaler_sort.htm FORSTÆRKER: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/cambri dge_azur_740a_forstaerker_sort.htm Mit spørgsmål er så bare: Får jeg så de kabler med man nu skal bruge med i prisen? Eller skal jeg selv til at finde dem under "Kabler" på deres hjemmeside og ligge i kurven? Jeg skal også have kabel til at slutte den til Bærbar.
Tak På Forhånd  |
|
|
Jeg kender ikke den specifikke computer, men det er ikke unormalt at lydkvaliten er begrænset, når der sendes analogt. Yderligere er det heller ikke unormalt med støj.
Hvis du vil kunne slutte computeren til anlægget uden det store tab af lydkvalitet og undgå støj skal du benytte digital udgang fra computeren. Hvis ikke computeren har digital udgang kan du finde et usb lydkort til ca. 500 kr med digital coax udgang.
Den valgte forstærker ser ikke ud til at have en digital indgang. Det har denne fra XTZ derimod, deres fragt er billig og du har returret husk at priserne er svenske, så træk 20% fra. Alternativt har alle nyere surroundforstærkere digital indgang, men en forstærker optimeret til stereo vil alt andet end lige spille stereo bedre end en surround forstærker.
Her er et eksempel på digitalt coax kabel i fin kvalitet. Her er et eksempel på højtaler kabel, find ud af hvor mange meter du skal bruge har du 2 m fra forstærker til hver højtaler skal du f.eks. bruge 4 m.
|
| Til top |
|
| |
DoubleJ Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Creative Soundblaster X-Fi som er et usb lydkort til 449 kr. Kan den bruges?
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
DoubleJ skrev:
Okay så.. Hvis jeg selv skal til at købe kabler, så er jeg 100% lost Jeg har ikke det mindste forstand på hvad for nogle kabler jeg skal have. Jeg skal have kabler fra højtalere til forstærkeren, og så jeg kan slutte den til min PC. Køber dog også en meget billig skilletrafo. Ikke for at forbedre lyden, men mere for sikkerhedens skyld så de ikk går i stykker. Så hvad for nogle kabler skal jeg have med? :) MEGET gerne også fra Hifiklubben.dk  |
|
|
Brug butikkerne. Folkene er der for at du kan spørge til råds, hvad enten det drejer sig om HFK eller om andre butikker.
|
| Til top |
|
| |