Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum
Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 20 Juni 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad koster kablet?
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger
Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 20 Juni 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enu et sølv/palladium kabel, så er der jo mindst tre der bruger denne legering, Yter og VDH har også et, så er det cryo behandlet, fy da det må lyde godt . Syntes nu ikke der er meget reol anlæg over dit systen, den inpol 2 er bare for fed __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger
Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
Sendt: 20 Juni 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger
|
Sendt: 20 Juni 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Enu et sølv/palladium kabel, så er der jo mindst tre der bruger denne legering, Yter og VDH har også et, så er det cryo behandlet, fy da det må lyde godt. Syntes nu ikke der er meget reol anlæg over dit systen, den inpol 2 er bare for fed |
|
|
Ja, jeg er overordentlig tilfreds med Pure Note kablerne, om end de ikke er særligt udbredte. Tilgengæld købes de direkte hos producenten, og det er ikke indpakningen pengene er gået til
Tja, anlægget står da i en reol...
Inpol 2'eren er jeg meget tilfreds med. Den spiller lige så godt som den ser ud. Det bliver dyrt at opgradere forstærker næste gang... Den er absolut sidst i køen når trangen til noget nyt blive for stor.
__________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger
|
Sendt: 06 Juli 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har rykket rund DAC 10'erens placering for at få selve få DAC'en længere væk fra strømforsyningen samt Duet Receiveren. Når jeg nu alligevel skulle igang med at rode rundt, anskaffede jeg et par granit plader som afkobling til reolen. Under granitten anvendes kork til selve DAC'en p.gr.a af den begrænsede højde, mens strømforsyningerne har sorbothane fødder.
Resultatet ses her:
Kan det så høres? Yeps, og underfundigt nok ganske tydeligt, da bassen er blevet en andeles kraftigere, noget som iøvrigt klæder lyden, da balancen var lige en anelse til den lyse side. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
beam Udelukket fra forum
Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
Sendt: 06 Juli 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger
|
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
beam skrev:
Super fede højttalere....
|
|
|
Mange tak, de lyder heldigvis også godt! __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger
|
Sendt: 02 August 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her dims kom med posten idag:
Aha, en Duet Receiver, men sådan en har jeg jo allerede... ikke helt, denne er en Audiocom modificeret receiver
Bemærk digitaludgangsstikket, et WBT NextGen, og så er der skiftet kondensatorer rundt omkring og så den helt afgørende mod for at anskaffe den: Bybee purifiers både på den digitale udgang og DC indgangen! Disse er jo ret hypede rundt omkring på nettet, så jeg tænkte at nu skal de prøves. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
Strandvaskeren Forum Bruger
Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
Sendt: 02 August 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en tunet Squeezebox?
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 02 August 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
Aha, en Duet Receiver, men sådan en har jeg jo allerede... ikke helt, denne er en Audiocom modificeret receiver
Bemærk digitaludgangsstikket, et WBT NextGen, og så er der skiftet kondensatorer rundt omkring og så den helt afgørende mod for at anskaffe den: Bybee purifiers både på den digitale udgang og DC indgangen! Disse er jo ret hypede rundt omkring på nettet, så jeg tænkte at nu skal de prøves.
|
|
|
fedt nok
Tuner de også Touch'en ???
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger
|
Sendt: 02 August 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Det er en tunet Squeezebox? |
|
|
Yeps! __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger
|
Sendt: 02 August 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
mbull skrev:
Bemærk digitaludgangsstikket, et WBT NextGen, og så er der skiftet kondensatorer rundt omkring og så den helt afgørende mod for at anskaffe den: Bybee purifiers både på den digitale udgang og DC indgangen! Disse er jo ret hypede rundt omkring på nettet, så jeg tænkte at nu skal de prøves.
|
|
|
fedt nok
Tuner de også Touch'en ???
|
|
|
Du kan se modellerne her: http://www.audiocominternational.com/modification.php?osCsid =o42tbf6c2b44je4rl9t1p460t4
Touch'en er ikke på listen, men prøv evt. at spørge dem. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger
Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 02 August 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
En pimpet Duet...... Sådan
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik lige en konvolut mere i dag:
Når nu jeg er i gang med opgradere den digitale fødekæde, blev der også plads til et nyt digitalkabel, et Pure Note Vanguard med foil/film ledere i rent "zero crystal" sølv og passende sølv rca stik
Som det ses af billedet er det ikke en fix emballage pengene bruges på.... __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
Alland Forum Bruger
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
Sendt: 04 August 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
Bemærk digitaludgangsstikket, et WBT NextGen, og så er der skiftet kondensatorer rundt omkring og så den helt afgørende mod for at anskaffe den: Bybee purifiers både på den digitale udgang og DC indgangen! Disse er jo ret hypede rundt omkring på nettet, så jeg tænkte at nu skal de prøves. |
|
|
Det ser da lidt interessant ud Hvilket niveau har du købt?? Er det stage II digital upgraden?? Og har du haft tid til at høre efter forskelle i forhold til den normale receiver?? //Allan
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger
|
Sendt: 04 August 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
mbull skrev:
|
|
|
Det ser da lidt interessant ud Hvilket niveau har du købt?? Er det stage II digital upgraden?? Og har du haft tid til at høre efter forskelle i forhold til den normale receiver??
//Allan
|
|
|
Ja, det er level 2 jeg har købt og så fik samtidig også en ekstra Receiver. Der var 1 måneds leveringstid, så lidt tålmodighed var påkrævet.
Umiddelbart kan jeg konstatere, at stemmer er blevet klarere, mellembassen lidt mere dynamisk, diskanten mindre skarp og så "flyder" musikken bare mere naturligt. Helt klart anbefalelsesværdigt og jeg er da småt begyndt at tænke på Bybees andre steder i anlægget, men de færdige produkter koster desværre en mindre formue.... Men Receiver opgraden er klart pengene værd Og så opgraderer Audiocom også andre versioner og andre DAC'er. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger
|
Sendt: 08 August 2010 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik lige lyttet lidt mere til den opgraderede Receiver og ud over de nævnte forbedringer ovenfor, så er lyden ved meget lavt niveau blevet væsentlig forbedret. Lyden flyder mere naturligt ud af højtalerne, dvs. det opleves som om kunstneren nærmest er i stuen, bare med lavt niveau. Faktisk er det blevet en fornøjelse også at lytte til baggrundsniveau, og det er jo ikke altid man har stuen for sig selv, så det var en stor uforudset gevinst __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
Alland Forum Bruger
|
Sendt: 17 August 2010 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo slet ikke så tosset.. Det er korrekt forstået at til prisen på ca. 2.000,- så får man en færdig opgraderet receiver?! Man skal ikke have en i forvejen, der så skal sendes derover og opgraderes?!
Hvordan er din musik lagret? Beklager hvis det er nævnt tidligere...
//Allan
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger
|
Sendt: 17 August 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
Det lyder jo slet ikke så tosset.. Det er korrekt forstået at til prisen på ca. 2.000,- så får man en færdig opgraderet receiver?! Man skal ikke have en i forvejen, der så skal sendes derover og opgraderes?!
Hvordan er din musik lagret? Beklager hvis det er nævnt tidligere...
//Allan
|
|
|
Hej Allan
Du kan se priserne her: http://www.audiocominternational.com/product_info.php?produc ts_id=179
Der skal tillægges forsendelse og den engelske moms, VAT, så du skal nok regne med 2.500 for level 1 og 3.500 for level 2. Og det er inkl. en Receiver. Der var en måneds leveringstid på min Receiver med level 2.
Jeg overvejede om jeg skulle gå linen helt ud og også få clock upgraden med, men jeg syntes den var lige dyr nok, især set i lyset at man købe sådan her en dims for mindre, der så også kan upsample: http://www.thomann.de/dk/behringer_ultramatch_pro_src_2496.h tm
Til lagring anvender jeg en HP 495 server med Windows Home Server. Jeg bruger Windows Medie Player til ripping i WMA Lossless format. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
Alland Forum Bruger
|
Sendt: 17 August 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå for hel...... Er de priser der findes i bunden her så bare for en opgradering alene?? Jeg er ligeglad med hele Duet'en da jeg finder controlleren kluntet, så skal bare have selve receiveren, hvis det bliver til noget... Tak for hjælpen //Allan
|
Til top |
|
|