Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Valg af højtaler og forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Asbiorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen!
Jeg står og skal til at flytte hjemmefra og har således for første gang mulighed for at kunne høre det musik jeg nu engang
kan li for fuld skrue. Problemet er bare at jeg vil have god lyd og det kan man ikke ligefrem sige der kommer ud af
mit gamle JVC konfirmations anlæg.
Jeg har ikke fået mit værelse endnu, men jeg regner med at det bliver omkring 20 m^2 +/- 5m^2

Et andet problem er at jeg er lidt fattig(studerende), men jeg elsker virkelig musik så jeg er klar på at ofre af opsparingen
på det.
håber jeg kan få noget hæderligt til 6-max 7000 vil også gerne købe brugt.

Men jeg vil da også gerne overveje noget man kan bygge videre på i det lange løb; f.eks. købe en rigtig god forstærker og
bruge et par gamle højtalere frem for middelmådig forstærker og højtalere, der skal kyles ud næste gang man vil investere.
det skal lige nævnes at jeg bare er ude i stereo ikke surround.

min ide var at køre FLAC fra computeren til en DAC osv.. I den anledning har jeg lige et spørgsmål: kan det tænkes at det
lydkort der sidder i min bærbar er rigtig dårligt(det er jeg sikker på at det er) og at man derfor måske kan købe en slags
DAC - Forstærker man tilslutter via usb, som så fungerer som et eksternt lydkort eller er det helt ude i skoven? jeg vil lige
understrege at jeg er meget ny indenfor emnet.

Jeg hører en hel del forskelligt musik, men primært i den hårdere ende af metal, så det er primært det mit anlæg skal
bruges til, altså noget med lidt kraft i, da jeg også godt kan lide at høre det højt.
Men jeg kan også godt lide noget stille og roligt detaljerigt elektronisk, klassisk osv. når man ellers er i humør til det, så
måske er det noget allround halløj jeg leder efter?

Stiller jeg for høje krav til budgettet?

Har kigget lidt på foraet omkring emnet og set at der tit snakkes om en NAD forstærker og evt Dali højtalere? men jeg aner
virkelig ikke hvilke(n)

Hjælp, tips, gode råd osv. vil blive værdsat!

Med venlig hilsen, Asbjørn.
Til top Vis Asbiorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbiorn

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Det kan sagtens lade sig gøre at finde et rigtig fint anlæg til 6000kr, især hvis du tager brugtmarkedet med.

Jeg vil (som så mange gange før) anbefale dig at kigge nærmere på XTZ. De giver langt mere for pengene end fx Dali. Det
samme gælder deres forstærker (kommer nogengange på brugtmarkedet), som har indbygget DAC i høj kvalitet. Mærket, hvad
enten vi snakker forstærker eller højttalere, får rigtig fine anmeldelser med på vejen.

Du kan evt kigge forbi dans tv & hifi-center (danstv.dk) som ligger i kbh et sted og lytte på XTZ - du bliver ikke skuffet :)

God jagt..

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Asbiorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Det lyder da lækkert nok! Det vil jeg da helt sikkert gøre.
Tak for svaret

Har selvfølgelig ikke noget imod at høre meninger fra andre også :)

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give rskriver ret - hvis du vil have nyt i den prisklasse, så er XTZ et oplagt valg. Jeg har selv haft XTZ 89 Front det sidste års tid, og de spiller fremragende til deres nypris på 2700 inkl. fragt fra Sverige. Jeg tror desværre ikke, de har dem hos Dans TV.

Hvis du vil have brugt, er der oceaner af muligheder. Der findes fx masser af brugte NAD forstærkere, som er gode til prisen. Og så kan jeg anbefale de Avance Dana 980 højttalere, som jeg lige har købt selv (som opgradering til XTZ'erne) - men de ligger lige over dit budget, når du også skal have forstærker. Men der er også masser af Dali og B&W derude. Mange anbefaler Dali 18MKII, som koster omkring 1500. Sammen med en kraftig forstærker skulle de spille ret fantastisk.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Asbiorn skrev:
min ide var at køre FLAC fra computeren til en DAC osv.. I den anledning har jeg lige et spørgsmål: kan det tænkes at det
lydkort der sidder i min bærbar er rigtig dårligt(det er jeg sikker på at det er) og at man derfor måske kan købe en slags
DAC - Forstærker man tilslutter via usb, som så fungerer som et eksternt lydkort eller er det helt ude i skoven? jeg vil lige
understrege at jeg er meget ny indenfor emnet.

Det kan bestem lade sig gøre. Det er endda helt almindeligt :)
2 foreslag
Dacmagic - købes i hifiklubben til 2k - brugt lidt under 1500 kr
Fubar II - købes på headaudio.dk 1k - sjældent set brugt, men omkring 500 kr

Jeg har haft begge, og var ikke i stand til at høre forskel på usb indgangene. Fordelen ved dacmagic er at den har flere funktioner, men hvis de ikke skal bruges så vælg en fubar synes jeg.

Ang valg af anlæg, synes jeg at NAD er et godt bud. Jeg ville så nok vælge B&W over dali, men det er i høj grad en smagssag. Har ikke hørt Xtz, men de får meget ros.

Du får bestem meget anlæg for dit budget, så det skal du ikke være bange for. Jeg har anlæg indkøbt for ca. det samme, og jeg har gulvhøjtalere, DAC, CD afspiller, Riaa, Forstærker (sjovt nok) og kabler for en del penge. Højtalerne er nok bare ikke lige nogle der egner sig til dit brug. (System Audio)
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Mange roser også Audiotrak Prodigy Cube DAC'en til ca. 800 kroner: http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigycube/index.html

Og det er helt sikkert et rigtig dårligt lydkort, der sidder i din bærbare
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Asbiorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for hjælpen!
Jeg har set en NAD c352 til 2k i byen 5 år gammel. er det et ok tilbud eller ville i lige vente og se tiden an?
så burde der være 3-4k tilbage til højtalere..

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Husk der også skal være penge til en DAC :) Billigste gode bud jeg er kommet på:
http://www.aage.dk/shop/usb-lydkort/behringer/1.html

2000kr lyder rimeligt for NAD'en.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Asbiorn skrev:
......Stiller jeg for høje krav til budgettet?

Hvis du tør satse på brugt kan du nok finde noget rimeligt

dette sæt er nok desværre solgt

http://www.dba.dk/stereoanlaeg-denon-pma-915r/id-64927707/

Asbiorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Dysterland skrev:

Jeg vil give rskriver ret - hvis du vil have nyt i den prisklasse, så er XTZ et oplagt valg. Jeg har selv haft XTZ 89 Front det
sidste års tid, og de spiller fremragende til deres nypris på 2700 inkl. fragt fra Sverige. Jeg tror desværre ikke, de har dem
hos Dans TV.

Hvis du vil have brugt, er der oceaner af muligheder. Der findes fx masser af brugte NAD forstærkere, som er gode til
prisen. Og så kan jeg anbefale de Avance Dana 980 højttalere, som jeg lige har købt selv (som opgradering til XTZ'erne) -
men de ligger lige over dit budget, når du også skal have forstærker. Men der er også masser af Dali og B&W derude. Mange
anbefaler Dali 18MKII, som koster omkring 1500. Sammen med en kraftig forstærker skulle de spille ret fantastisk.

XTZ er ret tiltrækkende med al den positive omtale. kunne sagtens forestille mig de der 89 som du nævner, men hvordan
kan det være du selv opgraderede? var du ikke heelt tilfreds med dem eller hvordan? Jeg tænker bare at jeg ville få mere
for pengene brugt.. med mindre XTZ er et nyt koncept, der måske ligefrem er, eller næsten er, på højde med brugt
markedet i den prisklasse, for så ville der jo ikke være så meget at rafle om. det er da meget rart at kunne købe noget nyt i
stedet for brugt. men igen jeg tror at hifi generelt holder ret godt, så man ville være ret uheldig hvis det pludselig gik i
stykker right? men det er bare sådan jeg tænker sig endelig til hvis i ved at det er på en anden måde.

Jeg har set en annoce på dba på nogle dana avance alpha 220 tror jeg nok de hed, til 1900 kr som du vist også selv har
kigget på (så din kommentar på en tidligere oprettet annonce på samme)

http://www.dba.dk/avance-alpha-220-superflot/id-66619842/

Og så dem her

http://www.dba.dk/avance-dana-680-kirsebaer/id-66280313/

Så vidt jeg kan forstå er de ikke så følsomme,(88-89 dB) så man skal have en ret kraftig forstærker for at kunne spille højt
med dem ikke? ikke fordi jeg skal spille meget højt, tænker bare lidt, jo højere de er i stand til at spille jo bedre lyder lyden,
når de bare spiller mere normalt højt so to say. men det er måske ikke helt sådan det hænger sammen ;)

Nu vil jeg helst ikke låse mig fast lige præcis i NAD. Jeg nævnte det bare fordi jeg har set mange skrive godt om det her.
Men jeg har slet ingen erfaring med noget som helst :( så jeg må jo ud og prøve at høre mig lidt frem. Det er heller ikke
fordi jeg ikke vil have NAD ;) Jeg har fået en ide af, at forskellige forstærkere giver en forskellig lyd/karakter(ja flot, det
siger lidt sig selv) men så er det hele bare en smagssag eller kan man sige at nogle typer forstærkere er bedre til en ting
end andre, f.eks. er NAD gode all-round?

Hvordan tester i lyden? tager i bare jeres yndlingsmusik på en mp3 og en dac med ud eller hvad? man vil da også få lidt
problemer med at skelne højtaler og forstærker og hvad de gør ved lyden hver i sær, altså når hører på det udstyr sælgeren
har. Man kan selvfølgelig også tage sin egen forstærker med, men sådan en har jeg jo heller ikke.

det er sku noget af en jungle det her HIFI projekt, det tager vist lidt mere end et par dage ved computeren ;)

Peace      

Asbiorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Nissemanden skrev:

Det kan bestem lade sig gøre. Det er endda helt almindeligt :)

2 foreslag

Dacmagic - købes i hifiklubben til 2k - brugt lidt under 1500 kr
Fubar II - købes på headaudio.dk 1k - sjældent set brugt, men omkring 500 kr
Jeg har haft begge, og var ikke i stand til at høre forskel på usb indgangene. Fordelen ved dacmagic er at den har flere
funktioner, men hvis de ikke skal bruges så vælg en fubar synes jeg.

Nu sad jeg lige og læste lidt på specifikationerne på Fubar II og dacmagic.. har det ikke nogen særlig betydning at den ene
sampler i 16 bit og den anden i 24? hvis man ikke kan høre forskel på de to ting har det selvfølgelig ikke. jeg troede bare at
det ville gøre lyden en hel del bedre.. jo bedre opløsning jo mindre og flere? svingninger kommer med i den endelige lyd. ret
mig endelig hvis jeg tager fejl!

Nissemanden skrev:
Ang valg af anlæg, synes jeg at NAD er et godt bud. Jeg ville så nok vælge B&W over dali, men det
er i høj grad en smagssag. Har ikke hørt Xtz, men de får meget ros.

Okay, så jeg burde næsten vælge den NAD der. ok så Dana avance og B&W er bedre end dali...
Men ultimativt kan jeg jo ikke "se" hvordan de lyder ;) så det eneste benarbejde jeg kan gøre inden jeg tager ud og hører på
nogle højtalere, er at forhøre mig lidt herinde og skaffe mig noget viden.

Kender i nogle gode sider på nettet hvor man kan læse, lidt mere samlet end her, om hifi sådan generelt - hvad alle de
forskellige ting betyder og hvilken betydning det har i praksis? Prøvede f.esk. at læse lidt om impedans, men det fik jeg ikke
meget ud af når det var ren teori der stod på wikipedia. ( så slipper i også for at jeg stiller så mange spørgsmål )

Nissemanden skrev:
Du får bestem meget anlæg for dit budget, så det skal du ikke være bange for. Jeg har anlæg
indkøbt for ca. det samme, og jeg har gulvhøjtalere, DAC, CD afspiller, Riaa, Forstærker (sjovt nok) og kabler for en del
penge. Højtalerne er nok bare ikke lige nogle der egner sig til dit brug. (System Audio

Okay det er jeg sku glad for at høre mon ikke jeg kan spare lidt penge på cd afspilleren? jeg kan bedre lide at rippe
mine cd'er og så køre dem fra computeren nemlig. Riaa, er det også essentielt for "et godt anlæg" ?
System audio? hvad står de for?

Asbiorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Husk der også skal være penge til en DAC :) Billigste gode bud jeg er kommet på:

http://www.aage.dk/shop/usb-lydkort/behringer/1.html

2000kr lyder rimeligt for NAD'en.

Ja klart :) regner umiddelbart med 1000 kr.

Tak for linket! ville du sige det er bedre at bruge pengene på en god forstærker/højtaler frem for en god DAC?

Altså så købe den bette der du har foreslået, den er måske fin nok?

angående NAD'en det kan jo være jeg kan prutte en den en lille smule ned. men ja jeg synes da også det virker rimeligt. det
er jo halv pris af hvad den koster fra ny.

Jan_stevns skrev:

Hvis du tør satse på brugt kan du nok finde noget rimeligt

dette sæt er nok desværre solgt

http://www.dba.dk/stereoanlaeg-denon-pma-915r/id-64927707/

Det gør jeg i hvert fald.

okay ser da meget godt ud, i hvert fald meget billigt! spørgsmålet er om det næsten er for billigt eller hvad?

højtalerne der er da vist også meget gode ikke? jeg har lige læst et par reviews om både højtalerne og forstærkeren og det
er umiddelbart meget positivt. men alle skriver i forhold til deres prisklasse. men ja når det er 10 år gammelt har det jo nok
været væsentlig dyrere dengang.

har lige et spørgsmål angående brugte højtalere: syens at kunne huske at have læst noget om at "enhederne"? helst skal
være med gummi membran/kant eller hvad det nu er, og ikke alt muligt andet, for at det kan holde i mange år?!

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Behringeren giver dig et kæmpe løft i forhold til din bærbars lydkort, og jeg tror ikke der er kæmpemeget at hente ved en
dyrere DAC.

Asbiorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Okay cool, så man kan altså ikke nøjes med en DAC? så det er behringer og fubar II?

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Det er behringer eller fubar eller prodigy cube eller en anden DAC + forstærker + højttalere :)

Asbiorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

hehe okay ;) er en lille bitte smule forvirret må jeg nok indrømme. men tror den er der nu..

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2010 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Asbiorn skrev:
Dysterland skrev:

Jeg vil give rskriver ret - hvis du vil have nyt i den prisklasse, så er XTZ et oplagt valg. Jeg har selv haft XTZ 89 Front det
sidste års tid, og de spiller fremragende til deres nypris på 2700 inkl. fragt fra Sverige. Jeg tror desværre ikke, de har dem
hos Dans TV.

Hvis du vil have brugt, er der oceaner af muligheder. Der findes fx masser af brugte NAD forstærkere, som er gode til
prisen. Og så kan jeg anbefale de Avance Dana 980 højttalere, som jeg lige har købt selv (som opgradering til XTZ'erne) -
men de ligger lige over dit budget, når du også skal have forstærker. Men der er også masser af Dali og B&W derude. Mange
anbefaler Dali 18MKII, som koster omkring 1500. Sammen med en kraftig forstærker skulle de spille ret fantastisk.

XTZ er ret tiltrækkende med al den positive omtale. kunne sagtens forestille mig de der 89 som du nævner, men hvordan
kan det være du selv opgraderede? var du ikke heelt tilfreds med dem eller hvordan? Jeg tænker bare at jeg ville få mere
for pengene brugt.. med mindre XTZ er et nyt koncept, der måske ligefrem er, eller næsten er, på højde med brugt
markedet i den prisklasse, for så ville der jo ikke være så meget at rafle om. det er da meget rart at kunne købe noget nyt i
stedet for brugt. men igen jeg tror at hifi generelt holder ret godt, så man ville være ret uheldig hvis det pludselig gik i
stykker right? men det er bare sådan jeg tænker sig endelig til hvis i ved at det er på en anden måde.

Jeg har set en annoce på dba på nogle dana avance alpha 220 tror jeg nok de hed, til 1900 kr som du vist også selv har
kigget på (så din kommentar på en tidligere oprettet annonce på samme)

http://www.dba.dk/avance-alpha-220-superflot/id-66619842/

Og så dem her

http://www.dba.dk/avance-dana-680-kirsebaer/id-66280313/

Så vidt jeg kan forstå er de ikke så følsomme,(88-89 dB) så man skal have en ret kraftig forstærker for at kunne spille højt
med dem ikke? ikke fordi jeg skal spille meget højt, tænker bare lidt, jo højere de er i stand til at spille jo bedre lyder lyden,
når de bare spiller mere normalt højt so to say. men det er måske ikke helt sådan det hænger sammen ;)

Nu vil jeg helst ikke låse mig fast lige præcis i NAD. Jeg nævnte det bare fordi jeg har set mange skrive godt om det her.
Men jeg har slet ingen erfaring med noget som helst :( så jeg må jo ud og prøve at høre mig lidt frem. Det er heller ikke
fordi jeg ikke vil have NAD ;) Jeg har fået en ide af, at forskellige forstærkere giver en forskellig lyd/karakter(ja flot, det
siger lidt sig selv) men så er det hele bare en smagssag eller kan man sige at nogle typer forstærkere er bedre til en ting
end andre, f.eks. er NAD gode all-round?

Hvordan tester i lyden? tager i bare jeres yndlingsmusik på en mp3 og en dac med ud eller hvad? man vil da også få lidt
problemer med at skelne højtaler og forstærker og hvad de gør ved lyden hver i sær, altså når hører på det udstyr sælgeren
har. Man kan selvfølgelig også tage sin egen forstærker med, men sådan en har jeg jo heller ikke.

det er sku noget af en jungle det her HIFI projekt, det tager vist lidt mere end et par dage ved computeren ;)

Peace      

Ja, det er en jungle at finde ud af - men en meget spændende jungle

Jeg opgraderede, fordi jeg havde penge til det, og ville prøve noget nyt. Jeg overvejede at købe den dyrere XTZ 99.36, men ville også lige lytte til noget andet. Og så forelskede jeg mig i de Dana 980, og købte dem for 5000. Og de er da også bedre end mine XTZ 89 - men nogen revolution er de ikke - jeg er stadig imponeret over, hvor meget man får for pengene med XTZ. Og jeg synes faktisk, deres nypriser kan sammenlignes med andres brugtpriser, når det kommer til valuta for pengene. Men Dana'erne er også et godt køb til de 5000.

Det, jeg godt kunne lide ved mine Avance, er deres lidt tilgivende stil. De er ikke super-analytiske, diskanten er lidt tilbagelænet, og man får lyst til at headbange eller vippe med foden til selv lidt dårligere indspilninger. Det er svært at forklare, men fx mine live-inspilninger lyder mere live på de Avance. XTZ er meget ærlige, og de sender det videre, de bliver fodret med. Det vil sige, at gode indspilninger lyder fantastisk, og bånddiskanten er virkelig sprød, og giver masser af detaljer. Men selvfølgelig afslører de så også dårlige indspilninger, sådan er det. XTZ'erne er så også mere følsomme, 90dB, og det betyder, at jeg har haft dem til at spille bragende højt på min gamle 2x40W NAD forstærker. Min nuværende 2x110W Luxman har ingen problemer med mine Avance, men jeg er ikke sikker på, min NAD ville kunne klare dem.

Jeg har ikke hørt Avance Alpha 220 - men jeg har læst positive anmeldelser af dem.

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Når vi snakker brugt, så vil jeg også lige nævne SA1280. Det er en rigtig god højttalere, som der hvis nok gik en del af. Hvilket vel burde give en god brugtpris? 

Vil også mene du skal satse på højttalere og forstærker i første omgang. Nøjes så med en billig afspiller. Evt. DVD så du slår 2 fluer med et smæk. Der er mest at hente i højttalerne, derefter forstærkeren. Så er du godt kørende der. Så kan du senere, når du har sparet noget mere op, købe ny afspiller. Det samme gælder med kabler.

Det er bare min mening.

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hva med en int. PIONEER A-A6-J MKII forstærker

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=156067

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Asbiorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hello fellow audio enthusiasts!

Jeg har en update på mit projekt! efterfølgende (når jeg får mere tid) svarer jeg lige på jeres forslag.

Først og fremmest tak fordi i sidder og læser side op og ned af spørgsmål (eller springer over og giver mig et hurtigt svar
)

Jeg har været nede hos Dan og høre på lidt forskelligt og fået svar på langt de fleste af mine spørgsmål og mere til. Jeg kan
varmt anbefale at tage derned forbi, han er en flink fyr og det er rigtig god service. Men jeg har også været i hifi klubben et
par gange, og for at gøre en meget lang historie kort, er jeg nu endt med at købe denne effektforstærker:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c2 75bee_effektforstaerker_grafit.htm
Som jeg har fået til den formidable pris (fra ny) på 4000 kr

Grunden til at jeg allerede har købt den er at jeg får 1000 kr rabat, fordi kassen har været åbnet (og måske været lånt med
hjem fra hifiklubben) men den sælger han jo til hvem som helst og derfor måtte jeg slå til med det samme. jeg kan dog få
pengene retur ind til på onsdag. så jeg skal ud og hører nogle andre forstærkere i mellem tiden, jeg er dog næsten sikker på
at det er den jeg vælger. Sælgeren påstod at Nad c375 og eller effektforsærkeren c275 var de eneste(bortset fra de større
og dyere) enheder der kunne trække de store b&w højtalere, som har fået fine anmeldelser:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/bw_d m683_hojttaler_sort.htm

dem er jeg dog ikke sikker på at købe endnu, da de er så dyre, men klart det bedste jeg har hørt på til nu. og jeg har
overvejet meget kraftigt og jeg vil gerne give så mange penge når det bliver så fed lyd.

Men hvordan kan en effektforstærker være nok? Jeg ved at jeg giver (midlertidigt) afkald på tilslutningsmuligheder og
justering af volumen og tone på selve enheden. men det smarte er selvfølgelig at den er 4000 kr billigere end forstærkeren
375, hvilket sælgeren har bildt mig ind ellers er helt ens!?! nogen der kan be/afkræfte dette?

Har så tænkt mig at købe en squeezebox(1000 kr) eller sonos,(2600 kr(set billigere)) formegentligt sqeezebox, da jeg ikke
får behov for sonos muligheder. og den koster jo næsten kun en 3. del af sonos passive reciever.

jeg vil så styre hele herligheden via min pc over netværket, og have min musik liggende på en NAS 1tb(som jeg alligevel
skal bruge)

Så nu er mit budget oppe på 15 K (inkl gode ledninger eksl. NAS)

Jeg har kigget lidt på et sæt brugte Dynaudio Audience 42 4 år gamle til 3000. hvilket jo gør det hele en del billigere men om
det kan måle sig med B&W'erne er jo tvivlsomt.

ellers kunne jeg måske købe disse SA1280 som nye eller brugte og stadig holde mig indenfor budgetet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes