Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 05:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: OPDATERET billeder, Maverick D1 og DT880 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Opdateret! Billeder på side 2

Hej alle sammen!
Jeg har lige kastet 1400,- efter denne eftersigende dejlige headamp/dac/pre
http://www.mavaudio.com/store/index.php/
læs lidt om den her: http://www.head-fi.org/forum/thread/446764/maverick-audio-da c-amp

Nu skal jeg så finde mig et par gode hovedtelefoner, jeg har nu et par sennheiser hd 280
(http://www.aage.dk/shop/hovedtelefoner/sennheiser/hd-280-pr o.html), som jeg som udgangspunkt synes lyder ret godt. Jeg får bare lidt ondt
om ørene af at have dem på i længere tid. Og så ville jeg også gerne prøve et par åbne bøffer.

Men nu er mine høretelefonerfaringer ikke så store, så jeg ville høre om i kan anbefale nogen der lever op til følgende:
Jeg ville gerne have nogle der er behagelige at have på i adskillige timer af gangen, de skal kun bruges hjemme. Derudover vil jeg gerne have et
stort lydbillede med god instrumentadskilligelse, og samtidig god stram bass, ikke noget overdrevet.

Af musik jeg lytter til står den på kunstnere som: Bob dylan, leonard cohen, nick cave, tom waits, diana krall, jazz, blues, rock. Lidt af hvert, men
ikke noget heavy eller techno. Men de skal nok også bruges til lidt studio mixning.

Nu har jeg siddet og læst de sidste par nætter og igår nar forelskede jeg mig lidt i beyerdynamict dt-880 2005 udgaven (da pro udgaven skulle
sidde strammere og dermed ikke være ligeså behagelig over længere tid. Nogen der kan overtale mig til pro udgaven? for så kan jeg spare 500,-
). I dag sidder jeg også og læser, og nu er jeg så gået hen og blevet forelsket i AKG 701/02 (andre forskelle end den aftagelige ledning?).
Ud fra hvad jeg kan læse på head-fi så kan headamp jeg linkede til klare begge dele ganske godt.

Nogen der kan give mig noget pointers? Eller er der andre jeg bør overveje?

Jeg havde tænkt mig at tage i Aage i morgen og prøve Beyerne, nogen der ved hvor jeg kan prøve AKGerne? Evt. et sted jeg kan prøve begge?
Jeg bor i københavn.

På forhåbentlig tak for den kommende hjælp :)

Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hmm du har købt forstærkeren først? Jeg vil mene det er vigtigt med synergi med både dt880 og k701, så må du håbe at den forstærker har det

Både k701 og dt880 er super gode, personligt foretrækker jeg dt880 med en god margin da k701 har meget mere "head-room" eller hvad man skal sige det. Dt880 er lidt mere in-your-face så at sige. Lyd mæssigt minder de ellers meget om hinanden.
K701 kunne du førhen prøve hos tapeconnection, men jeg ved ikke om du kan prøve dem andre steder pt. Men der er da et par stykker herinde fra KBH som har k701, dem kan du jo spørge.

Men hvorfor lige de to kandidater, jeg ville også overveje et par gradoer. Men det skal dog siges at jeg længe kun havde dt880 med min Meier forstærker og var meget glad for dem, ja faktisk savner jeg dem lidt engang imellem
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Ja jeg ved godt at det er lidt i omvendt rækkefølge, men jeg faldt for den, og så går det jo gerne såden :)
Jeg har også overvejet grado, men komfort gjorde at jeg valgte dem fra.

Der er ingen grund til det netop skal være dem, jeg synes de bare at de stod lidt ud på nettet sammen med bla. grado. Og så lå de i nogenlunde
samme prisleje. Desuden ville jeg også gerne prøve noget andet end sennheiser. Men jeg ville som sagt prøve at se om jeg kunne finde et sted at
lytte til dem i morgen. Så hvis der var nogen gode råd eller andre muligheder jeg bør overveje inden ville det bare være godt!

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Der er jo nok et stykke tid til et kommende meet, men det er en god mulighed for at undersøge dine muligheder.. Hvis du kan vente.
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Vente...

Uha, det er en af de ting jeg er rigtig dårlige til når der er nyt legetøj indvolveret.
Jeg tager umiddelbart ind til aage og prøver beyer'ne hvis jeg bliver forelsket, så får jeg nok slet ikke hørt AKGerne. Måske er det også lidt
synd...hmm...

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Personligt har jeg ikke problemer med Grado komforten, men både akg og beyer er stadig langt bedre. Jeg vil sige at beyer har en smule bedre komfort en akg, plus at de ikke er så store (lettere at smide i en taske m.m.)
Jeg vil sige hvis du har lyttet til beyer så kan du forestille dig samme lyd bare lidt mere fjern med lidt mere "kunstig" soundstage (stadig god soundstage) også har du akg´erne. Jeg vil tro at til din musik så passer beyer lidt bedre da du ikke skal være for langt væk fra musikken, hvis du lyttede meget til klassisk skulle du måske vælge akg´erne.
Desuden overvej at køb 600ohms byer hvis det er, de skulle være en tand bedre, men hvor meget ved jeg ikke.

kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Det er 250 ohms udgaven jeg har kigget på:
http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt_880_edition_2005.ht m

Den version aage har ser ud til at være pro modellen bare lige 4-500 kr dyere end hos thomann

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Efter komfort er det første du skriver stort lydbillede. Er det prioriteten mener jeg ikke du kan komme udenom K701, det er de rigtig gode til.

Jeg kender ikke din forstærker, så jeg kan ikke sige noget om hvilken der har bedst synergi.

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hov, mine nye høretelefoner skal forresten også bruges til film. Inde på recoredere var der en der skrev at beyer 880 ikke kunne anbefales til film.
Hvad siger jeres erfaringer?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Jeg brugte mine dt880 til lidt af hvert, de er da også gode til film... Men det er klart at et par dt770 vill være bedre da de ikke er helt så afslørende og ikke neutrale i lyden som dt880.

kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Så har jeg været i aage, de havde som frygtet kun 880pro modellen (glemte at se hvor mange ohm den var på), og den sad ret godt og lød også
rigtig godt, men jeg synes den skar lidt i ørene ved de høje toner og så synes jeg den havde problemer med s'er. Men her skal også siges at det
var en hel ny hovedtelefon, lige taget ud af pakken og ud fra hvad jeg kan læse så sker der rigtig meget over de første 100 timer.
Jeg fik derinde anbefalet 990 premium udgaven som er billigere og efter ekspedientens udsagn bedre, det var nu ikke for mig. Jeg synes at
bassen var alt for overskyggende.

Lige nu er jeg tæt på at bestille enten:
Fra beyerdynamic egen side, her kan jeg så vælge at få 600 ohms udgaven og få lavet dem i "egne farver" samt rigtig læder som hovedbånd, det
lyder meget godt! Så tager det nok bare et par uger før jeg får dem.. Så ender de på 360 euro
http://europe.beyerdynamic.com/shop/dt-770-manufaktur.html

Ellers er der gode thormann der har 2005 udgaven til 300 Euro, det er så 250 ohms udgaven.
http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt_880_edition_2005.ht m

Hvad tror i vil lyde bedst sammen med min forstærker, som i øvrigt smider 1000mw ud af hovedtelefon udgangen?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Altså manufactur udgaverne er lidt kræds, og jeg mener ikke at 600ohms udgaven som sådan er sværere at trække, om din forstærker er strømstærk nok ved jeg jo så heller ikke.

Normalt koster dt880 ca 230 euro, 300 euro hos thomann virker som lidt dyrt. 360 euro vil jeg mene stadig er en god pris for dt880 for du for meget for pengene og manufaktur udgaverne er bare ekstra lækre, husk hvertfald at få læderpuderne med de hjælper lidt på bassen og tæmmer diskanten en smule. Mener ikke man kan få læderpuderne på anden måde faktisk, normalt er det kun kunstlæder puder man kan få.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Mener ikke man kan få læderpuderne på anden måde faktisk, normalt er det kun kunstlæder puder man kan få.

Såvidt jeg ved, kan alle deres forskellige pads købes på deres site nu. Så DET burde ikke være problemet.

Herfra vil jeg sige at du bør holde dig fra DT990 hvis du bryder dig om meget bas og er overfølsom overfor til tider skærende diskant.

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Okay kan ikke lige finde dem, men okay, i gamle dage kunne man kun få læder pads via manufaktur udgaverne og hvis man kendte en hos beyer, det var sådan jeg fik fingrende i mine i sin tid

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Det var pokkers.. de har ændret deres site siden sidste uge hvor jeg kiggede på det.. Det er endda væsenteligt mere besværligt at linke til deres site.

Nogle af deres pads kan stadig fåes direkte hos beyer, men listes som pads til deres fly-grej (som skulle være identisk med pads)

http://north-america.beyerdynamic.com/shop/hah/spare-parts/o hrmuschelsatz-9.html

Indenfor EU fra et site der forhandler fly-grej - http://www.pilotshop.nl/contents/en-uk/d142.html

Edit:

Et sted mere, hvor det er en smule billigere (tillæg moms fra pilotshop.nl) Forsendelse aner jeg dog intet om http://www.pooleys.com/prod_detail.cfm?product_id=1888

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

lækkert :)

Må siges at jeg godt stadig kan fristes af sådan et par manufaktur, med netop cognac farvede puder og eller holdt i sort :)

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

CD3000 og K1000 er måske heller ikke ligefrem skønhedsdronninger jo..

Manufaktur er en meget sjov ting, men stadig ender man med at give 100€ mere, for at skidtet har en anden farve  Den mest gyldige grund jeg kan se, er at man kan få de fede pads med fra start og at man kan få 600 ohms udgaverne..

kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Man kan desværre ikke vælge hvilke puder man vil have, kun standard eller sort (har i prøvet headphone customizeren på deres side?)
Men jeg overvejer at få et læder headband i cognac :) sammen med lidt andre farver. 600 ohms udgaven!

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

CD3000 og K1000 er m�ske heller ikke ligefrem sk�nhedsdronninger jo..

K1000 er da flotte, bar eikke på hovedet. Cd3000 er nu pæne synes jeg, bare lidt billigt udført. Men nu har jeg jo også HF-2 og de er flotte, både af og på hovedet

kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Forresten så koster den kun 300 euro hos thomann fordi det er 2005 modellen.
De har også pro modellen til 245 euro: http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt880_pro.htm

Den man køber hos Beyer direkte 'Manufaktor modellen' er også 2005 modellen som vidst også går under navnet premium.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes