Forfatter |
|
olelaursen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Det er første gang jeg benytter mig af jeres viden på HIFI4ALL.
Jeg vil sælge mit stereoanlæg, for at købe noget der fylder mindre. Men da det er et ældre anlæg, har jeg ingen ide om, hvad jeg kan forlange for det. Er der nogen der kan give mig en ca. pris?
1 stk. Beomaster 6000 reciever.
1 stk. Beogram 6002 grammofon med MMC1 pick-up.
2 stk Beovox MS 150.2 højtalere.
Alt står udvendigt som nyt, og jeg er ikke bevidst om fejl og mangler.
Træsort: Mahogni
1 stk. ekstra MMC1 pick-up, der kun har spillet ca. 50 timer.
Håber jeg har stillet spørgsmålet det rigtige sted.
M.v.h.
Ole Laursen
|
Til top |
|
|
olelaursen Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Var det bedre at indrykke mit indlæg i en B&O- gruppe?
M.v.h.
Ole Laursen
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
Sendt: 29 Juni 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ole
Jeg tror, at hvis du sælger den ene MMC1 for sig selv, så kan du få lidt flere penge for det i sidste ende, end hvis du sælger det hele samlet.
Jeg tager priserne udfra, hvad andre har det til salg for!
Så hvis det så hedder:
Beomaster 6000 = Ca. 700 kr., men det er ikke sikkert, at du kan få 700 kr., hvis der ikke er fjernbetjening med.
Beogram 6002 med MMC1 = Kan ikke lige pt. finde nogen til salg, men en MMC 1 er jo en dyr pickup, men det er svært at prisætte. Et gæt ville være ca. 1500 kr.
Beovox MS 150.2 = Jeg går ud fra, at kanterne på basserne ikke er blevet renoveret? Jeg så et sæt Beovox MC 120.2, som er en mindre model end Beovox MS 150.2 gå for ca. 1000 kr. for ikke så lang tid siden, hvilket overrasker mig meget, da MC 120.2 ikke plejer at blive solgt for så meget! Jeg vil sige ca. 1000 kr. for dine MS 150.2
Den samlede pris bliver for anlægget, uden den ekstra MMC1, 3200 kr. Du kan ikke få så mange penge for det samlet, det tror jeg simpelhen ikke på, men jeg tror, at hvis du sælger det hver for sig, så kan du måske godt få de penge for det.
Jeg synes, at du selv skal sætte dig ned og kigge på, hvilke priser du kan finde på internettet ( Bl.a. Dba.dk og Guloggratis.dk )
Men husk endelig, at dette kun er en vejledning! Du må ikke hænge mig op på priserne! De priser jeg har givet dig, er priser, som andre har sat det til salg for, men det er jo ikke ensbetydende med, at der er nogle der vil give prisen for det!
Fortsat god aften! 
Mvh. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
olelaursen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Tak for svar.
Jeg vil nu prøve at undersøge, hvad de enkelte dele står til på nettet.
Hvor er de bedste sites til en salgsannonce?
M.v.h.
Ole Laursen
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ole!
De bedste sider at annoncere på er Dba.dk og Guloggratis.dk
Begge sider er helt gratis at annoncere på!
Mvh. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
olelaursen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juli 2010 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Vil "Køb Salg Bytte" på dette site ikke være en god mulighed?
M.v.h.
Ole Laursen
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 06 Juli 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da en mulighed - men når nok ikke ud til et ligeså stort "publikum" som de 2 du nævnte , men klart nok , jo flere steder, jo bedre chancher
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Loudspeaker.
MMC1 er den pebrede del her så sælg den ekstra særskilt.
Hvis dine Beovox MS var original hvide så havde jeg købt dem.
Hvis Beovox S/MC/MS har rådne enheder og mangler originale stativer så er priser i snit 600 og op pr par. MS150 kan nok ende omkring 1200 eller mere.
Men igen jeg tager heller ikke noget ansvar her. Hold øje med brugt priser på de nævnte steder.
Nogen gange kan specielt ældre B&O fås til meget rimelige priser hvis man lige ser efter på de nævnte steder på en daglig basis.
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
olelaursen skrev:
Hej!
Det er første gang jeg benytter mig af jeres viden på HIFI4ALL.
Jeg vil sælge mit stereoanlæg, for at købe noget der fylder mindre. Men da det er et ældre anlæg, har jeg ingen ide om, hvad jeg kan forlange for det. Er der nogen der kan give mig en ca. pris?
1 stk. Beomaster 6000 reciever.
1 stk. Beogram 6002 grammofon med MMC1 pick-up.
2 stk Beovox MS 150.2 højtalere.
Alt står udvendigt som nyt, og jeg er ikke bevidst om fejl og mangler.
Træsort: Mahogni
1 stk. ekstra MMC1 pick-up, der kun har spillet ca. 50 timer.
Håber jeg har stillet spørgsmålet det rigtige sted.
M.v.h.
Ole Laursen |
|
|
Hej Ole, Sæt hele molevitten på nær den ekstra pickup på Lauritz.com. Der opnår b og o urimeligt høje priser fordi b og o ikke henvender sig til hifi folket, men til familiefolket fra middelklassen(hvis man kan kalde den det). De kigger og køber på Lauritz og kender b og o og synes det er lækker, hvilket det jo også er til dejlig baggrundsmusak er det uovertruffet. mvh. M PS:Prøv at gå ind på lauritz og se hvad de vurderer hifi til og b og o til, det er ikke ligefrem opløftende for lydkvaliteten...
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke vælge et auktionshus, og da slet ikke med et ry som ovennævnte.
Som det tidligere er foreslået: den næsten nye MMC1 skal indbringe mindst 1500kr, og gerne 2000.
Hvis kantophængene på dine 150.2 er intakte, er det interessante højttalere, fordi de netop er bygget til høj ydelse og ikke
baggrundsmusik.
p.s. B&O MMC1 er en fremragende PU. Mon Mercury har hørt den?
|
Til top |
|
|
olelaursen Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg følger stadigvæk indlægget, og er glad for interessen. Når, eller hvis, det bliver solgt, kan det blive nødvendigt med gode råd vedrørende køb af nyt.
Højtalerne er med originale stativer. Jeg kan ikke se, at der er fejl på højtalerenhederne.
M.v.h.
Ole Laursen
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lauritz aktioner?
Det der trækker her er de 2 B&O MMC1 og MS150.2.
MS150.2 kræver dog en god kraftig udgangs effekt og den findes i Beomaster 6000/8000. Desværre så er ganske få mennesker klar over det.
Jeg har genem nogen år set mange Lauritz aktioner og handlet meget lidt men en ting der er ufattelig dårligt og til tider noget misinfomerende er deres beskrivelser+ nogen gange billeder.
De tester aldrig deres elektronik så det er med hvis vovemod at købe B&O da B&O for lov til at spille indtil det begynder at trænge til service. Det tager en 20-25 år og til den tid findes der ikke hjælp hos en B&O forhandler så det ender på Lauritz eller Qxl osv. Nogen gange i genbrugs butikker eller i hvert tænkelige hjørne i et hjem hvor det ikke fylder.
Det B&O bliver simpelt hen mis præsenteret på Lauritz med få bud og de skal have deres procenter.
Nogen år tilbage havde jeg et midt '80r Beosystem 2000 og efter en 3 år solgte jeg det for 2000kr. via dba.dk
Sagen var at jeg holdte det originalt (alle 3 originale enheder + beovox, ingen cd) og det fungerede problemfrit i de 3 år. Jeg kunne stå inde for det og præsenterede det som sådan.
Beomaster 6000 fik top anmeldelser dengang i begyndelsen af '80rne. Slog næsten Beomaster 8000 af pinden! Beovox MS150 fik state of the art så det burde være noget nemmere at sælge.
Så nogen gode billeder er et must. Vis MS150 med og uden covers. Fortæl det gode og dårlige om hver enhed. Beskriv hvad en Beomaster 6000 kan osv.
Det enste der trækker ned er Beogram 6002 grundet den er en billig udgave af 6006/ 8002 med en rem og ikke tacho skive men MMC1 er vældig plus opaf.
Det burde sælges som enkelt vis for en pris på over 3000kr vil afholde en del intereserede men igen haster det med at sælge?
Der er B&O og HIFI men en Beomaster 6000 og Beovox MS150.2 kan sagtens få HIFI nørder til at respektre LYDEN! De fleste af dem har sjælendt hørt den opstilling og så bliver det til en fordom hen af vejen.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har glemt en ting!
Følger der fjernbetjening med til den Beomaster 6000 og er der manualer til noget af det du har?
En 2035 fjernbetjening koster mindst 300kr eller mere i løs stand.
Den var ikke standard til Beomaster 6000 så ikke alle har dem. Det er et plus hvis den er der og virker. Datidens Beolink 1000.
Hvis den ikke er der se under bunden. Der sidder en sort plastic bund der kan trykkes ud. Der skulle gerne være et remote print hvis der var fjernbetjening engang.
|
Til top |
|
|
olelaursen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Der medfølger fjernbetjening.
Højtalerne er med ca. 10 mtr. "Monsterkabel"
M.v.h.
Ole Laursen
|
Til top |
|
|
olelaursen Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Har fundet manualer til pladespilleren "Beogram 6002" og fjernbetjeningen "Beomaster Terminal 2035"
M.v.h.
Ole Laursen
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo godt.
Så er det bare at få lavet nogen annoncer der dur og præsenterer det ordentligt.
Billeder tages bedst:
Beogram 6002: General kosmetisk gerne upclose og helst i brug.
MMC1: Upclose af selve nål og lidt af den hele
Beomaster 6000: General kosmetisk stand geren upclose og helst i brug så alt display ses.
Beovox MS150: Igen den kosmetiske stand og med/uden frontstof! Det er vigigt at der mindst 1 billed uden
Ved beskrivelser:
Beogram 6002: Den ok stand, manual og mmc1. Ingen kosmetisk fejl? Bevis det.
MMC1: Hvis ok beskrives den som toppen af poppen og hvor meget den har været brugt.
Beomaster 6000: En B&Os mest kraftige i udgangs effekt. Tilslut Beogram pladespiller, Beocord pr datalink, Cd afspiller eller Ipod. Den originale fjernbetjening og manual medfølger. Meget pæn kosmetisk stand, ingen ridser eller skrammer. Hvis skrammer benævn dem. Blev kået til at være næsten bedre end Beomaster 8000 lydmæssigt. Volume kontrol er problematisk med alderen så er den ok nævn det.
Beovox MS150. 2: En af de få muligheder for at få 1 sæt originale Beovox MS150.2 med originale stativer der var B&Os tidlige '80 flagskib og blev bedømt som State of the art dengang i Danske anmeldelser. Beskriv stand og om de tapper der holder frontstof er intakte.
Generalt:
Hvis det er fra ikkeryger hjem og om der er foretaget elektronisk service af nogen art er det en ide at nævne det ligeledes.
Et tip som mange på ebay gør er at lave en video og upload til youtube. Lav en præsentation af stand og hvor man ser/hører det dur. Bring link i anoncerne. En mobil eller digital kamera kan sagtens bruges. Maks 3 minutter er rigeligt.
Du har fuld tilladelse til at bruge hvad du kan af hvad jeg har foreslået i denne tråd. Jeg har kopier af de anmeldelser så de er sande nok. Beomaster 6000 er noget undervuderet men er meget behaglig tone mæssigt og kan spille højt. Jeg har selv 2 og dem er jeg vældig glade for.
|
Til top |
|
|
olelaursen Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Tak for gode råd.
Vil dette stereoanlæg ikke være et "samleranlæg" for een, der i forvejen har det nyeste fra B&o ?
I bekræftende fald må dette site være det bedste sted at annoncere. Hvis det ikke sælges her kan det så senere flyttes til andre sites.
Jeg ser gerne at det bliver solgt til een, der værdsætter det som jeg selv har gjort.
M.v.h.
Ole Laursen
PS:Der har aldrig været røget i stuen.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samleranlæg?
Jo det er det også for ejere af ældre B&O mig selv indkludret så ja et forsøg værd. Det kan sagtens præsenteres som sådan. Alt lyder som et velbevaret eksemplar og dem er der ikke mange af.
Jeg ved ikke om KSB annoncer dukker op via google men dba.dk er ganske fin. Desuden er det jo et HIFI forum men det kan ikke skade at forsøge med KSB først.
Ved Dba.dk så hold på prisen ved at skrive fast og ingen bytte. Ellers kan du bruge meget tid på at diskutere frem og tilbage med folk som ikke vil købe når det kommer til stykket.
Guloggratis har jeg aldrig brugt som sælger men selve navnet lyder for meget af billige tilbud med dertil kvalitet i mine ører. Dog fandt jeg min hvide Beomaster 8000 til 450kr og den virker stadig!
|
Til top |
|
|
olelaursen Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har prøvet at undersøge lidt omkring ødelagte kanter på højtalerne.
Der er ikke synlige fejl på disse. Jeg vil nødigt til at trykke fysisk på dem. Alligevel har jeg kontaktet een, som jeg for en del år siden solgte et sæt Bevox 5000 (tilhørende Beolab 5000). Han havde, både på sit arbejde og som privat, repareret højtalere i mange år. Han ville, hvis der ikke var synlige fejl, give kanterne et tyndt lag textillim. Det var hans erfaring, at det gav gode resultater, uden hørbare eller målbare fejl.
Vi diskuterede, om et røgfrit miljø kunne være en medvirkende årsag til, at de øjensynligt er bevaret i rimelig god stand?
M.v.h.
Ole Laursen
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2010 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spørgsmål.
Det eneste jeg kan være enige i er at white edition har en tildens til at blive gul fra røg.
En stor del af Beovox fra '80rne er udsat generalt for rådne enheder og stortset de enste som er lavet af andet matriale er Beovox S45-2.
I teorien kan jeg sagtens se det og det undrer heller ikke hvis det passer. Som forbruger var det at forvente i jagten på hvide S80.2, S120. Mine palisander(?) M150 havde fået skiftet enheder og CX100 fejler intet.
Det eneste der kan pointeres hvis højtaler enhederne stadig er iorden specielt med '80r Beovox er at capistorerne i delefilteret kunne godt ses/måles efter. En af myterne på B&O lyd kommer fra slidte delefiltre som ændrer tonen med tiden.
Hvad det er præcist er der ingen svar på. Det kommer med tiden men man kan være opmærksom på hvad der sker med tiden.
Dog er der ligeledes en teori på at placering specielt i direkte lys fra sol er det afgørende.
Her er der en oversigt over hvad B&O højtalere der er involveret i rådenskab:
http://forum.beoworld.org/forums/p/2154/14994.aspx#14994
|
Til top |
|
|