Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 11:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: lyngdorf dpa1 eller tdai2200rp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lydtryk66
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hej Folks

Jeg går i seriøse overvejelser om, at investere i en dpa1 eller en tdai2200rp. Mit udgangspunkt er, at jeg gerne vil ende op med et 2-2 system med frontidiskanter og hjørnesubs, hvorfor tdai2200 er oplagt. ( har forvejen sdai2175 ) Jeg vil imidlertid også gerne have mulighed for at tilslutte nogle ( 2-3 ) hovedtelefonforstærkere, hvorfor dpa1'eren med sine 4 analog out giver flere muligheder ( her går der dog 2 sæt analog out til forstærkere).  tda12200'eren har kun en analog out som går til extra forstærker men har jo så til gengæld digital forstærkning af fronthøjtalere - måske en fordel???

De har begge digital out, hvilket muliggør tilslutning af extern d/a konverter med mulighed for flere analog out.

Begge muligheder har fordele og ulemper som jeg ser det - så jeg søger lidt "indspark"/perspektiver/erfaringer .

Og hvad pokker gør Head-fi folkene hvor nogle ( har jeg indtryk af ) vælter rundt i head-amps.??

(Jeg går ud fra at splitkabler ikke er en løsning)

mvh gum2

Til top Vis Lydtryk66's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lydtryk66

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Selvom det ikke er helt efter bogen... Så kan man jo godt splitte en linie udgang. Hvis dine forstærkere ikke har ultra lille indgangsimpedans, så sker der ikke noget ved det. Men du vil uungåeligt ændre lidt på frekvens gangen.

Jeg lavede som forsøg en linebuffer, med flere udgange, men alt i alt så gjorde den nok mere skidt end godt. Sammenlignet med et splittet kabel. Det kan godt være den var en fordel rent impedans mæssigt, men farvningen af de ekstra buffer trin er uundgåelig.

(TDA2200 lyder i øvrigt noget bedre end SDAI2175 !)

Jeg skal faktisk ikke kunne sige, om TDA2200 array mode, ændre direkte på digital udgangen, eller om den først filtrere i slave enhedens DSP processor. Hvis det fungere som sidstnævnt, så står du jo med et komplet signal, på udgangen af alle TDA2200 enhederne ? Så kan du jo koble dine forstærkere på både master og slave forstærkeren...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Lydtryk66
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg forstod ikke lige det sidste du skrev - Micma.  

Planen er, at købe en tdai2200 til fronthøjtalere og bruge dens eneste analog ud til min sdai2175, som driver subs. Jeg går så ud fra, at tdai'erens dig. out er et "umodificeret" signal som jeg evt. kunne smide i min stello dac og derfra bruge stello'ens udgange til head-amps. Alle udgange på sdai2175'eren vil vel være "underlagt" min delefrekvens ?? fra tdai'eren og dermed være et "ubrugeligt" signal. ??

Er der noget jeg har misforstået?

mvh gum2

Til top Vis Lydtryk66's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lydtryk66

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

I mit eksempel, antog jeg bare, at du brugte 2stk. TDA2200 ;-)
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004
Sendt: 14 Juli 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jeg mener bestemt, at det digitale output er filtreret på samme måde som det analoge... Tjek evt manualen..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes