Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W vs. Dali...Hvad skal man vælge??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nostradamuz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg står i øjeblikket og overvejer at skifte mine små satellit højtalere ud med nogle ”rigtige” højtalere. Har kigget hos Hi-fi Klubben og mine nuværende favoritter er B&W 300 & 600 serien samt Dali Blue…Mit budget ligger lige nu på ca. 10.000 kr. så derfor bliver jeg nok nødt til at købe i etaper. Hvis I har gode/dårlige oplevelser med disse højtalere eller bedre idéer vil jeg meget gerne høre om dem.

Min musik og filmsmag er meget blandet, men ofte neget med lidt bas.

På forhånd TAK!!!  

Til top Vis Nostradamuz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nostradamuz

Hejsån
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Køb brugt.

Hvis du vil have en ht. på størrelse med de du nævner, så prøv at kigge på dba.dk. Der er bla. dali 850. til 3.300 for et sæt. De er da et godt alternativ til dali´s blå serie.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Det bedste råd du kan få er at: Tag dit yndlings musik i hånden og gå en tur i hifiklubben evt. og lyt dig frem til hvilken lyd der passer dig bedst. Der er ligeså mange foskellige meninger som der er højttalere, så en egntlig facitliste skal du ikke regne med at få. Jeg har selv Dali og er vældig godt tildfreds. Grunden til jeg har valgt dali er at de ikke er så skarpe i diskanten som eks.vis B&W. Men det er der andre der foretrækker. så brug dine egne ører og spørg dig frem i butikken. Der er også andre ting der spiller ind, såsom hvad skal det spille sammen med, hvor stort er dit rum og kabler osv. Men hvis du skal udbygge i etapper, så tag og lyt til bla Dali evidence inden du stirrer dig blind på blue serien.

MVH WRONG

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

men undgå at se på helicon for så er du solgt.. er helt enig med wrong.. undgå blue serien.. happy hunting
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

lol5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har et par DALI 850 til salg på DBA.dk, i mahogni, de står som nye, og jeg må sige mig enig med de andre, den højttaler spiller bare godt. Du er velkommen til at komme forbi og lytte til dem, de kører i øjeblikket sammen med en DENON AVR 3802 receiver. Du kan sende en mail til hh2@vip.cybercity.dk hvis du er intereseret.

Til top Vis lol5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lol5

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Ellers hvsis du bor i nærheden af Hobro, så har jeg et sæt Dali Grand Diva i Mahogny, som jeg er villig til at sælge til 8500kr. De ligger utroligt tæt på Dali Helicon 400 i lyden. Mine Diva'er sælges pga. opgradering til Helicon 800 ;0).

Er Diva ikke noget for dig, så ville jeg tage et kig på Dali Evidence serien eks. 470, det er også en meget velspillende højtaler.

Jeg har selv et sæt Evidence 470 til at stå foruden Diva'en, så der er mulighed for at sammenligne lidt hvis det var..

Mvh.

Per

Helst kontakt via telefon: 60647685

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hvis du gerne vil have noget med lidt bass i, er det nok Dali'erne du skal have fat i, da bass ikke er de mindre dyre B&W's aller stærkeste side.

Har selv B&W604S2, og de spiller sku godt... men bassen er gået lidt tabt synes jeg...

Men ta en lytter ...  det er det bedste råd du kan få!

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Kajkagen skrev:

Hvis du gerne vil have noget med lidt bass i, er det nok Dali'erne du skal have fat i, da bass ikke er de mindre dyre B&W's aller stærkeste side.

Har selv B&W604S2, og de spiller sku godt... men bassen er gået lidt tabt synes jeg...

Men ta en lytter ...  det er det bedste råd du kan få!

B&W'erne skal have en del strøm for at levere varen, men så funker bassen også ganske okay. Mit største klagepunkt er diskantens lidt metalliske klang.

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

mine b&w 604s3 mangler nu heller ikke bas! Prøv med noget andet end en 3802 (har selv haft en)
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har næsten lige købt Dali Suite 2.8 og er ovenud tilfreds  så dem kan jeg varmt anbefale, og dem kan du jo købe til ca 8000kr.

Men som der også bliver sagt, så er det ud og høre dem med det musik du kan lide, og/eller evt. låne dem med hjem. 

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

Jako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
men undgå at se på helicon for så er du solgt.. er helt enig med wrong.. undgå blue serien.. happy hunting

Det er 'desværre' det der er sket for mig... så nu er jeg gået alvorligt igang med at spare! Men det kommer jeg nu heller ikke til at fortryde

Til top Vis Jako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jako

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Jako skrev:

Live21 skrev:

Det er 'desværre' det der er sket for mig... så nu er jeg gået alvorligt igang med at spare! Men det kommer jeg nu heller ikke til at fortryde

Det skal du da ikke være ked af. gør som en rigtig nørd:Du må jo bare sælge alt hvad du ejer, indtil du har råd til at købe dem.

MVH WRONG

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt et par Dali 909 gulvmobber og de spiller også ganske godt. Til trods for jeg kun har en Yamaha ax496 forstærker. Men den er også ok.

Kan varmt anbefale et par Dali 909. Men så skal du også have en del plads. De fylder....

Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear

naim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Nostradamuz skrev:

Hej, jeg står i øjeblikket og overvejer at skifte mine små satellit højtalere ud med nogle ”rigtige” højtalere. Har kigget hos Hi-fi Klubben og mine nuværende favoritter er B&W 300 & 600 serien samt Dali Blue…Mit budget ligger lige nu på ca. 10.000 kr. så derfor bliver jeg nok nødt til at købe i etaper. Hvis I har gode/dårlige oplevelser med disse højtalere eller bedre idéer vil jeg meget gerne høre om dem.

Min musik og filmsmag er meget blandet, men ofte neget med lidt bas.

På forhånd TAK!!!  

Det er da meget let, de højtalere som, når du låner dem med hjem, lyder bedst på dit anlæg. Så let er det

hilsen naim

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes