Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 01:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Forforstærker Bose Quietcomfort 15 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Badeby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har erhvervet mig et par Bose Quietcomfort 15, som jeg primært bruger til min iPod Touch.
Da jeg vil have det optimale ud af lyden, tænkte jeg på, om sådan en fætter her, vil forbedre lyden synderligt?
Link

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Nej.. siden der er aktiv støjdæmpning er der en
forstærker i i forvejen, så det vil næppe gøre
noget som helst..en væsentligt bedre brug af
pengene ville være at købe nogle bedre andre
bøffer evt, eller bare være glad for dem som de
er nu .
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Badeby skrev:
Da jeg vil have det optimale ud af lyden....

Brug dem som de er i meget støjfyldte miljøer med en relativt konstant monotom støj, f.eks. i et fly. Til alt andet brug køb nogle bedre hovedtelefoner i stedet for

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Badeby skrev:
Hejsa,

Jeg har erhvervet mig et par Bose Quietcomfort 15, som jeg primært bruger til min iPod Touch.
Da jeg vil have det optimale ud af lyden, tænkte jeg på, om sådan en fætter her, vil forbedre lyden synderligt?
Link

hvad med bare at prøve det hifiklubben ???

til I andre 2, ved i hvad I snakker om ???
indbygget forstærker ??? hvad menes her ???
og åbenbart generel elendig lydkvalitet ...
der har vi været før nc2000 ...
der er faktisk OK lydkvalitet i disse.. omend du afviser dette
har du fået hørt dem ???
jeg er godt klar over man kan få bedre lyd.. det ikke det ...

Bose'en er rimelig svær at "trække" og i Ipod er der ikke meget "guf"
Har selv disse Bose og bruger en Cowon D2+ med 2x37mW og mener kun Ipod er omkring på det halve
jeg kan spille til et fint niveau men ikke tordnende højt ...
så med Ipod kan det ikke være tilstrækkeligt ..
så ja en forstærker med mere juice vil jeg tro du vil få en lydforbedring
denne skal selvfølgelig være af god kvalitet
kan ikke svare på om den nævnte er god ....

jeg rejser meget og i lufthavnen og specielt i flyet er jeg virkelig glad for disse hovedtelefoner
også når jeg ikke hører musik eller ser film ... de er meget effektive på Noise Cancelling
der er den monotone "larm" hele tiden, når den er væk slapper man mere af
og virker også fortræffeligt på børn ...
har oplevet flere gange børn der skriger de meste af tiden i 4-5 timer ...
hovedtelefonerne tager det værste

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

De ved nu hvad de taler om, de har en indbygget forstærker, og omend jeg ikke har hørt dem, tvivler jeg på at de er særligt gode sammenlignet med andre i samme prisleje
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
De ved nu hvad de taler om, de har en indbygget forstærker, og omend jeg ikke har hørt dem, tvivler jeg på at de er særligt gode sammenlignet med andre i samme prisleje

jeg ved godt de har indbygget forstærker til NoiceCanceling ... men ikke til "driften"

ja de er nok for dyre hvis man kun kigger på lydkvaliteten ...
har givet 300$ for mine med kurs 5,2 omkring 1500dkk

men det er jo ikke det manden spørger om ...
han spørger om han kan opnå en lydforbedring ved en "forstærker" mellem Ipod og hovedtelefoner .......

istedet for at hjælpe manden skal de stakkels BOSE hovedtelefoner sables ned ...
det er jo set før ...

Tag nu lige ud og hør de hovedtelefoner......
og kom med en melding om noget I ved noget om, ikke bare antager ...
hvis I stadig synes de stinker så fint nok
undskyld mig, men er det ikke det eneste vi kan bruge til noget

sagt i bedste mening og ikke negativt.....

har jo oplevet I hovedtelefon-nørder er lidt nærtagende
så for den ..........

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

pointen er jo netop at nok nok ikke vil få nogen lyd forbedring ved at sætte en forstærker foran, fordi A de har en indbygget forstærker, B fordi man for 1000kr kan få flere bøffer der er en del bedre.

Det er jo det der er blevet sagt

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
pointen er jo netop at nok nok ikke vil få nogen lyd forbedring ved at sætte en forstærker foran, fordi A de har en indbygget forstærker, B fordi man for 1000kr kan få flere bøffer der er en del bedre.

Det er jo det der er blevet sagt

A.hvorfor får man ikke en forbedring ???ved du det 100%... det kræver en forklaring

B. det ved du nok mere om end mig .. (måske)

men det er stadig ikke det manden spørger om (jo hvis du har ret i A men det har du ikke)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2010 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jamen signalet der ryger ind i "koppen" går jo igennem dens egen forstærker, så selvom du sender et stærkere signal for du jo ikke bedre lyd. Der er jo ikke 2 x input til den samme driver

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2010 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Jamen signalet der ryger ind i "koppen" går jo igennem dens egen forstærker, så selvom du sender et stærkere signal for du jo ikke bedre lyd. Der er jo ikke 2 x input til den samme driver

det holder ikke

du vil hermed påstå om jeg propper dårlig lyd eller god lyd ind
så kommer der samme lyd ud i "koppen"

du vil påstå at med en svag forstærker eller en stærk forstærker er der ingen forskel

du må forklare det bedre

hvis den har dobbelt svingspole kunne det godt teknisk lade sig gøre

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2010 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Du putter et signal ind i forstærkeren i koppen, derfor vil det nok være minimalt hvad en forstærker inden vil kunne "forbedre", signalet bliver kun dårligere efter hvert led. Så med forstærkningen i kilden er du oppe på tre led, og de Bose går i forvejen for at være ret langt nede på listen af høretelefoner, så for at svare på hans sørgsmål, så nej
Køb et par superlux el.lign og få 10x mere lyd for pengene mindst.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2010 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Du putter et signal ind i forstærkeren i koppen, derfor vil det nok være minimalt hvad en forstærker inden vil kunne "forbedre", signalet bliver kun dårligere efter hvert led. Så med forstærkningen i kilden er du oppe på tre led, og de Bose går i forvejen for at være ret langt nede på listen af høretelefoner, så for at svare på hans sørgsmål, så nej

du har ret i man ikke kan overstige den lydkvalitet den indbyggede elektronik nu engang har ..
men ellers vil lydkvaliteten følge den der nu kommer ind ... ik? 

Bose er ikke et konge mærke .. enig

hvor er denne liste henne

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Lydkvaliteten kan jo kun blive dårligere af en forstærker

Listen findes herinde og på andre forummer i diverse indlæg, så det er bare igang med at læse

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 20 Juni 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Nej jeg har ikke hørt 15 modellen men en af de tidligere modeller som en kollega har og jeg var ikke imponeret generelt men ja (som jeg også skrev) så er de udemærkede i et fly og lignende miljøer dog foretrækker jeg til enhver tid en god iem (selvom aktive støjdæmpning nok vil dæmpe lige præcis flymotor støj bedre).

Men dette er jo ikke relevant når manden nu har købt dem. Jeg har ikke leget med en forstærker med dem og har ingen anelse om hvor vidt det vil kunne forbedre lyden men jeg tvivler.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

techtrino skrev:

du har ret i man ikke kan overstige den lydkvalitet den indbyggede elektronik nu engang har ..

Præcist.. Men en forstærker kan jo ikke forbedre udgangssignalet, men reelt blot forstærke det. Man kan nok få højere lyd, hvis lydniveauet ikke er tilstrækkeligt, men det vil næppe lyde bedre, da det altid i sidste ende vil ryge igennem det sidste led elektronik og forstærkning og modificering af lyden for at udligne for støj udenfra.. De er næppe ligefrem skrækkeligt dårlige eller noget. Som jeg også siger må han enten nyde dem som de er, eller hvis han reelt gerne vil have bedre lyd, smide penge efter et nyt setup.

Han kan jo naturligvis give det et forsøg, men jeg tvivler på at det gavner lyden andet end at kunne give højere lydstyrke..

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
Jakobsen skrev:

techtrino skrev:

Præcist.. Men en forstærker kan jo ikke forbedre udgangssignalet, men reelt blot forstærke det. Man kan nok få højere lyd, hvis lydniveauet ikke er tilstrækkeligt, men det vil næppe lyde bedre, da det altid i sidste ende vil ryge igennem det sidste led elektronik og forstærkning og modificering af lyden for at udligne for støj udenfra.. De er næppe ligefrem skrækkeligt dårlige eller noget. Som jeg også siger må han enten nyde dem som de er, eller hvis han reelt gerne vil have bedre lyd, smide penge efter et nyt setup.

Han kan jo naturligvis give det et forsøg, men jeg tvivler på at det gavner lyden andet end at kunne give højere lydstyrke..

jeg tror ikke på en Ipod er tilstrækkeligt ..
for lidt effekt er ligmed for lidt dynamik og kontrol (og lydstyrke)
det vil også "sløre" detaljer og klarhed

hvis det er tilfældet vil en "effektforstærker" give et bedre resultat

OG de Bose spiller godt ... nok ikke ligefrem high end .. men bare godt...

som det "lyder" på jer 3 for man et indtryk af lyden er så elendig .. det ikke kan betale sig at prøve noget som helst

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

De er jo lavet til at blive trukket fra en b�rbar kilde, s� jeg tror ikke at den er flaskehalsen.

De er sikkert udemærkede, men jeg tror nok vi kan finde noget til ca 150kr der spiller bedre.

Men vi er ret off-topic, vores nye medlem spurte jo bare det kunne betale sig med en forst�rker, hvilken det h�jst sandsynligt ikke kan. Hvis han har 1000kr, burde han bruge dem p� nogen andre h�retelefoner, selvom de quiet comfort sikker er okay til monotom st�j som i et fly el.lign, eller er passiv lydd�mpning i sidste ende det bedste, eks. et par IEMs

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
De er jo lavet til at blive trukket fra en bærbar kilde, så jeg tror ikke at den er flaskehalsen.

De sikkert udemærket, men jeg tror nok vi kan finde noget til ca 150kr der spiller bedre.

Men vi er ret off-topic, vores nye medlem spurte jo bare det kunne betale sig med en forstærker, hvilken det højst sandsynligt ikke kan. Hvis han har 1000kr, burde han bruge dem på nogen andre høretelefoner, selvom de quiet comfort sikker er okay til monotom støj som i et fly el.lign, eller er passiv lyddæmpning i sidste ende det bedste, eks. et par IEMs

De sikkert udemærket, men jeg tror nok vi kan finde noget til ca 150kr der spiller bedre.

du er så skarp ...

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
kolind skrev:
Jakobsen skrev:

techtrino skrev:

som det "lyder" på jer 3 for man et indtryk af lyden er så elendig .. det ikke kan betale sig at prøve noget som helst

Hvad vil du selv anbefale herren så ? At bruge 1000 kr på en marginal forbedring ? Der vil angiveligtvis være en forbedring, men jeg tvivler stærkt på at den vil være bare tæt på pengene værd i sammenligning med at bruge 1000 kr på andre bøffer, hvis man ultimativt blot jagter bedre lydkvalitet og ikke har et problem med at bruge forskellige bøffer til forskellige formål.

Når manden spørger herinde efter folks viden, syntes jeg da at det er på sin plads at komme med det, selvom det åbenbart støder nogle at få at vide at deres grej ikke er så værdsat til hjemmebrug som så meget andet er. De tjener helt klart sit formål bedst til det som de er lavet til; til brug i støjfyldte omgivelser. Teknologien er hamrende smart, men til hjemmebrug er det jo lidt ligemeget med alt det smarte teknologi.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
Jakobsen skrev:
kolind skrev:
Jakobsen skrev:

techtrino skrev:

Hvad vil du selv anbefale herren så ? At bruge 1000 kr på en marginal forbedring ? Der vil angiveligtvis være en forbedring, men jeg tvivler stærkt på at den vil være bare tæt på pengene værd i sammenligning med at bruge 1000 kr på andre bøffer, hvis man ultimativt blot jagter bedre lydkvalitet og ikke har et problem med at bruge forskellige bøffer til forskellige formål.

Når manden spørger herinde efter folks viden, syntes jeg da at det er på sin plads at komme med det, selvom det åbenbart støder nogle at få at vide at deres grej ikke er så værdsat til hjemmebrug som så meget andet er. De tjener helt klart sit formål bedst til det som de er lavet til; til brug i støjfyldte omgivelser. Teknologien er hamrende smart, men til hjemmebrug er det jo lidt ligemeget med alt det smarte teknologi.

he he ... det her ping pong kan vi jo blive ved med i længe .....

jeg kender faktisk lyden på disse Bose ... det gør I ikke ... 
jeg har ikke den store viden på headfi generelt ... 
så det ender vist med 1-1

ha' en god aften

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes