Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hjælp med design, 4 x SPH-165kep (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har fået fingrene i 4stk monacor SPH-165KEP enheder, da jeg selv har "KE" modellen håber jeg på at de lyder ligeså godt! :)

Når men ud fra WinISD har jeg fundet frem til at hvis man putter sådan to i et 39l kabinet og tuner det til ca 40hz skulle man få en meget pæn frekvenskurve i bunden :)

Kabinettet har derfor dimensionerne (ydre): h:122 b:20 d:28,4

Men nu handler det jo ikke alt sammen om det i bunden så jeg skal høre hvordan i ville sætte sådan to bas/mellem tone enheder sammen med en diskant?

Havde tænkt at det skulle være et MTM design, altså en bas øvers, så diskanten og til sidst bas nummer to? (jeg har et sæt DT-101ti diskanter liggende)

Jeg er til tanken om at fære dele i filtret er bedre, så derfor vil jeg til at starte med prøve et meget simpelt filter med kun en spole, en kondensator og så to resistore til at dæmpe diskanten lidt:

En 0.58mH spole før de to basser(parallelkoblet til 4ohm)
En 4.5uF kondensator før diskanten, hvor der også indføres en 2.3ohms modstand i serie og en 19.3ohms modstand parallelt.

Filtret skal selvfølgelig kun være et prøve filter, hvis der er nogle der ude der kender til et bedere og afprøvet delfilter til disse basser må i meget gerne sige til :)

Andre kommentar til designet kan i bare komme med ! :p

Hvis ikke så vil jeg begynde i morgen, og så skal der nok komme billeder op :)

Til top Vis tobiazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobiazz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes