Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Bedste noise cancelling phone (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Når nu DSB har besluttet at genere folk på det groveste med reklamer i togene, så MÅ jeg altså have et par hovedtelefoner, der effektivt kan fjerne udefra kommende støj. Ved godt det er muligt at overdøve den, men så højt spiller jeg ikke!

Har kig på nogle af Sennheisers typer, men ser man på nettet er der underligt nok megen positiv omtale af B**se (som i min verden er absolut crap). Hvad med Sony - kan de lave noget der kan bruges.

Prisen er (næsten) underordnet. De skal dog helst ikke være alt for store og klodsede.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Du skal have noget med passiv støjdæmpning hvis det er tale m.m. du vil lukke ude, her er diverse IEMs det bedste bud, e.g. etymotic er4 som dæmper ca 27db, men hvad du skal vælge afhænger helt af den musik du hører og hvad lyd du kan lide, samt hvad din kilde er
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Troede jeg var den eneste som er træt af DSB og deres evigt snakkende og salgsvognsrosende personale.
Ikke engang i stillekupéen får man fred

Sennheiser´s DJ modeller plejer at have god dæmpning.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 13 Juli 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har allerede et par små Shure in-ear plugs i den bedre klasse (ca. 1.000,- kroner).

Kunne dog godt tænke mig nogle "rigtige" hovedtelefoner som også kunne undertrykke støjen og samtidig give en bedre lyd. Hvad med Sennheiser PXC 350 eller 450?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

De har aktiv støjdæmpning som er okay på eks fly, men de giver ikke ret meget ved tale el.lign

Hvis du skal have nogen lidt større, så kig på senn hd25-II de isolerer ret godt og lyder såmen også okay.

Men hvad lyd vil du have m.m.?

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Jeg har allerede et par små Shure in-ear plugs i den bedre klasse (ca. 1.000,- kroner).

Kunne dog godt tænke mig nogle "rigtige" hovedtelefoner som også kunne undertrykke støjen og samtidig give en bedre
lyd. Hvad med Sennheiser PXC 350 eller 450?

Hvis man bruger PXC350 eller 450 i fly og tog vil man opleve at den monotone støj fjernes så godt og grundigt at man tydeligt
kan høre hvad folk taler om flere sæder fremme i flyet - og så er min oplevelse at det egentligt var bedre da man kun kunne
høre støjen og ikke skal følge med i en ligegyldig samtale.

Jeg vil som Techtrino sige at nogle godt isolerende IEM'er nok er vejen frem til en rolig støjfri transport med audiophil lyd. Når
jeg benytter mine Etymotics i toget isolerer de så godt, at jeg skal slukke helt for musikken og lytte godt efter for at høre hvad
næste station er.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 13 Juli 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

HD25-II bliver for stor. Så kan jeg lige så godt slæbe mine Grado med i toget. Alt for lukkede hovedtelefoner giver mig varme ører og er i længden uudholdelige.

Lyden skal være super silkeblød men ikke for lukket, perfekt men ikke steril, rørende men ikke for fyldig, detaljeret men ikke pågående, rund, varm og gribende så det løber mig ned ad ryggen hvert sekund!

Nej - bare de ikke er agressive og hårde, så er det OK. Hifi har jeg hjemme fra mine højttalere. Jeg lytter mest til voksen pop, jazz og til dels opera/klassisk.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo også overveje de kommende Beyerdynamic T50p.... dem går jeg og venter på i øjeblikket. De skulle svare
fuldstændigt til det du skriver med: "super silkeblød men ikke for lukket, perfekt men ikke steril, rørende men ikke for fyldig,
detaljeret men ikke pågående, rund, varm og gribende
" ...efter hvad jeg har læst.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Gradoer skal du ikke tage med i toget ;) Det er de slet ikke egnede til.

Kig evt på AKG k518 dj, de er mindre, men hd-25 er heller ikke ret store, mindre end gradoer eller hvertfald samme størrelse.

Jeppe Vinding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juli 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

De IEM jeg har prøvet der isolerer bedst er JVC HA-FX34 (marshmallows) men om de lydmæssigt er gode nok ved jeg ikke.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Som nævnt har jeg allerede et par IE fra Shure som faktisk fungerer fint. Men jeg er ikke glad for de propper i ørerne - vil hellere have en der siden uden på.

Har nu surfet lidt rundt og fundet flere anbefalinger af Creative Aurvana X-Fi. De skulle være blandt de bedste Noise Cancelling typer - nogen der har prøvet dem?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Husk at aktiv noise cancelling kun gør stemmer m.m. mere tydelige, aktiv støjdæmpning er super ved lav-frekvent støj som i e.g. et fly, men ikke så meget andet. De Creative har jeg ikke selv hørt, men tror næppe at de slår et par e.g. koss ksc75 til 100kr, generelt har jeg aldrig hørt om et par noise canselling høretelefoner der skulle være særligt gode i SQ delen (faktisk kun hørt at man skal holde sig derfra m.m. de er til at flyve med), omend at sennheiser pxc 450 skulle have sennheiser 555 drivere (knap så godt men bedre end ksc75), ATH ANC7 skulle også være okay, men stadig et par IEMs er langt at foretrække.

Du har et par IEM, men der findes jo mange forskellige og de isolerer alle forskelligt og er forskellige at have i ørerne. Du kunne jo overveje andre tips til dine shure, eller prøve et andet mærke. Du kan også få IEMs med aktiv støjdæmpning, og faktisk også få et add-on modul.

Men du har stadig ikke svaret på hvad din kilde er, om du har forstærker og hvad musik du hører, det gør det jo lidt svært at blive mere konkret

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 16 Juli 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Som n�vnt har jeg allerede et par IE fra Shure som faktisk fungerer fint. Men jeg er ikke glad for de propper i �rerne - vil hellere have en der siden uden p�.

Har nu surfet lidt rundt og fundet flere anbefalinger af Creative Aurvana X-Fi. De skulle v�re blandt de bedste Noise Cancelling typer - nogen der har pr�vet dem?

Har haft de Creative, men min datter satte sig hårdt på dem.... High end var de ikke, men ok.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Lidl har et par NCbøffer til billige penge "silvercrest" til 200 spir kan det ikke gå helt galt

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2010 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Husk at aktiv noise cancelling kun gør stemmer m.m. mere tydelige.

Ahhh den holder altså ikke, prøv lige at køb et par og efterprøv dine teorier, så ville du ikke sige sådan noget sludder, mine PXC250 dæmper også stemmer, husk på at elektroniske signaler bevæger sig med nærmest lysets hastighed og kredsløbet derfor mageligt kan følge med til at reducere stemmer..

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Lidl kostede kun 119.- for et par uger siden, måske gemmer der sig nogen rundt omkring..
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2010 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Den har fået gode ord med på vejen, men skulle have en svaghed i nærheden af mobiltelefoner..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
techtrino skrev:
Husk at aktiv noise cancelling kun g�r stemmer m.m. mere tydelige.

Ahhh den holder alts� ikke, pr�v lige at k�b et par og efterpr�v dine teorier, s� ville du ikke sige s�dan noget sludder, mine PXC250 d�mper ogs� stemmer, husk p� at elektroniske signaler bev�ger sig med n�rmest lysets hastighed og kredsl�bet derfor mageligt kan f�lge med til at reducere stemmer..

Har skam prøvet et par nogen gange, men nej har ikke ejet et par. Det er rigtigt at aktiv støjdæmpning dæmper al støj ved at sende "modstøj", det jeg mente er at det er ikke så effektiv overfor stemmer, hvorfor de står mere frem.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har meget svært ved at høre hvad folk siger med NC på, jeg kan høre dem bedre med ørepropper i..
Men det variere meget hvor godt de dæmper alt efter hvem der snakker..
Så lidt henad vejen vil jeg godt give dig ret, men at de skulle få stemmer til at stå ud er ikke min erfaring..

Måske læser jeg ikke hvad du mener rigtigt, jeg forstår det som om at de ligefrem gør stemmer tydeligere i et støjfyldt miljø ?

Hvad de har svært ved at dæmpe er "rigtig" larm, når vi når op på de 90-100 dB er de ikke ret gode og specielt dybe toner går nemt igennem (feks en stor hammer)..

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Når nu DSB har besluttet at genere folk på det groveste med reklamer i togene, så MÅ jeg altså have et par hovedtelefoner, der effektivt kan fjerne udefra kommende støj. Ved godt det er muligt at overdøve den, men så højt spiller jeg ikke!

Har kig på nogle af Sennheisers typer, men ser man på nettet er der underligt nok megen positiv omtale af B**se (som i min verden er absolut crap). Hvad med Sony - kan de lave noget der kan bruges.

Prisen er (næsten) underordnet. De skal dog helst ikke være alt for store og klodsede.

Hej Jan

har disse Bose (meget hadet af headfi folket uden de faktisk har prøvet dem)
de virker rigtig godt og faktisk OK lydkvalitet ...

jeg bruger dem også når f.eks sidder i lufthavnen og venter ...
de dæmper både snak og opråb i højtaleren ...
man sidder ligesom lidt i sin egen boble føler man faktisk lidt ...
men du vil nok svagt kunne høre disse reklamer der er jo ikke helt tyst

I flyet er de super, utroligt hvor meget støj de tager...
har faktisk sovet med dem på

jeg prøvede Sony's svar på disse inden jeg købte mine Bose .. de er slet ikke ligeså gode

jeg så der var et par på KSB .....

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=161389

jeg ville nu tage at prøve disse Bose og lade dem tale deres egen sag.

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes