| Forfatter |
|
Party Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 13 Juli 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber på lidt hjælp her for jeg er på herrens mark 
Jeg skal have noget lyd til min garage ( 80 kvm ) som skal kunne spille rummet op til diverse fester....det behøver ikke at lyde perfekt, det skal bare kunne spille vanvittig højt med en voldsom bas.
Jeg havde forestillet mig at købe en IPAD når de kommer tilsalg for at mine gæster kan bruge den som jukeboks...i apps store er det muligt downloade jukeboks funktion til IPAD.
Ipaden skal tilsluttes et sæt højttalere og en bas og jeg har været en tur i hifi klubben for at få hjælp.
Jeg blev rådet til at købe et sæt cerwin vega XLS 215 til 4299 kr pr stk.
Sammen med en cerwin vega hfa 18sx strooker til 8995 kr.
Den rare lydmand hjorde mig opmærksom på at jeg skulle have en ordentlig forstærker og anbefalede mig denne model http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 75bee_forstaerker_grafit.htm
til 7995 kr.
Men så snakker vi også 26.000 kr.
Kan det gøres billigere hvis der ikke skal gås så meget på kompromis med kvaliteten af udstyret ?
Jeg er ikke interesseret i at holde fester hvor udstyret står af midt i det hele så det skal være noget der kan holde til lidt tryk.
Er der også nogen der ved om jeg vil få problemer strømmæssigt med dette udstyr ? skal jeg have en special fase hvor kontakterne er tilsluttet eller er det nok med det almindelige strøm der er i væggen ?
|
| Til top |
|
| |
Party Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu drenge, hjælp mig lidt på vej
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 13 Juli 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Njah... Til formålet er NAD forstærkeren sikkert glimrende, og jeg tror ikke du behøver ekstra strømforanstaltninger (lidt afhængigt af hvad strokeren trækker!).
Men, da du alligevel har besluttet dig for at bruge en sub, ville det måske være værd at satse på nogle meget følsomme hovedhøjtalere? Andre end CV, mener jeg, professionelle eller semiprofessionelle højtalere.
Husk at forstærkere der belastes kraftigt kan lide at opholde sig et køligt sted - helst hvor folk IKKE hælder fadøl ned i dem .
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 14 Juli 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Benjamin14 Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Party skrev:
|
Jeg blev rådet til at købe et sæt cerwin vega XLS 215 til 4299 kr pr stk.
Sammen med en cerwin vega hfa 18sx strooker til 8995 kr.
|
|
|
Jeg har selv cerwin vega, jeg synes det er et mega fedt mærke til prisen. Det kan spille mega højt og med meget bas.
Jeg synes at du skulle overveje at købe det sæt, det kan godt spille nogle fester op. 
Køb det brugt så spare du en masse penge..
Mvh. Benjamin 
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 16 Juli 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene, at Henrik_sdk er inde på noget af det rigtige - et sæt PA-højttalere, det er vejen frem til dit projekt. Det er billigt, solidt, og har masser af råstyrke. Og det, er der spares på, er de klassiske hifi-dyder, men det betyder jo heller ikke så meget for dig.
|
| Til top |
|
| |
Benjamin14 Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 16 Juli 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mr. Rock Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 16 Juli 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må kunne gøres lidt billigere. Jeg tror det ville være en ide at gå efter en PA forstærker, hvor du får lidt mere effekt for pengene. Jeg har selv et sæt Crown PT 2.1 som jeg er OK tilfreds med. De er blæserkølede og klarer nok en aften på fuld hammer lidt bedre end den passivt kølede NAD. CV eller noget prof højttaler og en kæmpe sub er sikkert ikke dumt. Mvh. Magnus __________________ Ortofon, CJ Walker og Pretty Maids
|
| Til top |
|
| |
infinity100 Branchemedlem

Expert
Bruger siden: 10 Juni 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 16 Juli 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
´Hvis det er CV højtaler der er tale om der der OVERHOVEDET ikke de nye cv. men tværtimod de gamle man skal have fat i... Alle fra hifi klubben og expert siger også at de gamle er bedre bygget og lyder bedre end de nye..
Mht til sub har jeg en til 7000 kr. som virkelig kan spille og lave en ægte sub lyd. med fed bas..
Du kan kontakte mig hvis du vil købe den. 28 68 04 82 / wondermadsen@hotmail.com
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 18 Juli 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhh, Infinity, sæt ikke dit tlf# og e-mail adresse i et offentligt tilgængeligt forum! Send en PM i stedet... Rent bortset fra at salg er 'verboten' på debatfora .
Jeg er enig med dem hér, der plæderer for PA-udstyr - til formålet er det det bedste, efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 19 Juli 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa nu har jeg os selv cv og enig med benjamin cv er fedt til at spille højt med må lyde vildt til en fest :). nu ved jeg ikke om det gamle cv er
bedrer men cv har ikke ligefrem været kendt for fin lyd på nogen måde mest lydtryk :)
|
| Til top |
|
| |
Party Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med sådan et sæt her...er det noget værd ?
http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=18710
|
| Til top |
|
| |