Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Højtaler/forstærker brændt af? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mrjonas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg har fået er problem, mit anlæg gider lige pludselig ikke spille musik. Hvis jeg sidder en cd på, kommer der kun meget svag lyd ud af den ene højtaler hvis jeg skruer anlægget op på fuld styrke. Den anden højtaler er helt død. Desuden er den lyd der endelig kommer ud meget skrattende.
Hvordan kan jeg tjekke hvad der er problemet? :S

Det er en thule ia100 forstærker, og et par monitor audio gs10 højtaler

Til top Vis Mrjonas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrjonas

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

CD...er det kun CD og kan den spille andet...hvis ikke kan det være du trykket på 'tape monitor'. Jeg ved ikke det findes på den.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Mrjonas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Nej, den kan heller ikke afspille lyd fra ps3, præcis samme problem som ved CD.
Til top Vis Mrjonas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrjonas

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke nogen ørn til det indre i en forstærker, men du kan lave sådan noget standard "husmor-fejlfinding" hvilket går ud på at teste med så simpelt som muligt setup.

En ting du kan checke er om det er en kortslutning i et kabel der trækker forstærkeren i knæ. Start med at hive samtlig kabler af forstærkeren, hele molevitten inkl. strøm. Flyt forstærkeren ned på gulvet og check samtidigt at der ikke er noget der rasler rundt indeni. Træk en forlængerledning fra en anden stikkontakt og sæt strømmen til der.

Tag din cdafspiller ud på gulvet også og sæt den til forstærkeren. Sæt EN højttaler til forstærkeren og lyt om der er liv. Hvis der ikke er liv tager du højttaleren fra igen og sætter den anden højttaler til forstærkeren og lytter om der er liv. Herefter piller du cdspilleren og dens lydkabel fra og sætter din ps3 og ps3'ens lydkabel til for at høre om der er liv.

Fidusen er at du får testet med så få kabler og så simpelt et setup som muligt. Processen med at flytte tingene ud på gulvet gør at du opdager ting som at din undulat har fyldt din forstærker med fjer og din hamster har gnasket et af signalkablerne..

Det er ikke sikkert det gør nogen forskel, men i værste fald har du så spildt 5 minutter og fået gjort rent på din hifihylde..
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes