Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SA 1750 vs. AudioVector Mi3 Super (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

endnu et af disse head-to-head-spørgsmål. Baggrunden er, at jeg skal have et par nye højttalere til stuen (90% surround).

Jeg har for nyligt siden købt et par Audio Vector Mi3 Super der var et par år gamle for 5.500 - og jeg synes de lyder fantastisk på datterens BeoMaster 6000.

Nu er jeg så ude efter dem til stuen, og har lidt kigget på SA 1750. Men i samme alder, ligger brugt-prisen mindst kr. 1000 over hvad jeg fik Audio Vector'ne til - og mit indtryk er, at Mi3 Super er en væsentligt bedre højttaler. ("bedre" i denne forbindelse er, at jeg er ret vild med Mi3'ens bas og diskant - specielt bassen)

Jeg har ikke fået hørt SA 1750'erne endnu - men er det muligt at placere disse to højttalere i forhold til hinanden? Jeg har det svært ved at skulle betale mere for en SA end for AV'erne, fordi jeg allerede har en formodning om at AV'en er en højttaler i en anden klasse.

Er min formodning forkert?

håber nogen har en holdning..

mvh
Lux550 Freak

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

kklausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Ligeheden mellen disse mærker ophøre ved at begge er danske og chefdesigneren hedder Ole.

SA er ikke "dårligere" end AV. De spiller meget forskelligt. AV har et mere tilbage trukket lydbillede mens SA står langt fremme. Det er svært at forklare, men forskellen er stor.

Hvad bass angår, tror jeg at AV vinder, men det afhænger i højgrad af rummet.

Til top Vis kklausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kklausen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes