Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 13:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttaler spørgsmål? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Larsen80
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hej alle brugere min f�tter skal p� efterskole og jeg lovede ham derfor at k�be nogle h�jtalere derfor vil jeg nu sp�rge jer om, om i har nogle erfaringer med dette s�t (Linket under) hvis i ikke har er i alligevel meget velkomne til at give mig et svar.
Det de skal kunne er at spille rimeligt h�jt men bassen er ogs� vigtig.

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computerudstyr /260741/SpeedLink-Gravity-Blaster-21.html

Mvh J�rgen
Til top Vis Larsen80's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen80

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juli 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hej Larsen80

Velkommen til! Hvis man køber et komplet sæt højttalere incl. en "sub-woofer" for 599,- så får man i bedste fald noget der kan lave lidt lyd (larm). Det du har kig på vil jeg beskrive som et sæt PC-højttaler og dem går der 1000 af på dusinet. Disse er sikkert hverken værre eller bedre end så meget andet.

Med andre ord - det er en begyndelse - men LANGT fra hvad de fleste af os her på hifi4all vil betragte som en "rigtig" højttaler. 

Prøve at læse lidt rundt omkring på de andre tråd - så bliver du måske lidt klogere.

Der er mange ting at tage hensyn til - ikke bare selve højttalerne, men hvad de skal spille med, hvor de skal spille, hilken type musik og ikke mindst HVEM der skal bruge dem. LYT til dem og døm selv (kan være lidt svært når man køber på nettet).

Håber ikke jeg har skræmt dig langt væk!

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Sendt: 28 Juli 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hej Jørgen

Typisk vil alle gerne have nogle højtalere, der:

- er billige
- er små
- kan spille højt (specielt bas)
- kan spille 100% rent

Men hver enkel af de 4 ovenstående ting modarbejder de 3 andre... så vi skal kende lidt til de kompromisser I vil indgå først.

Har han forstærker / hvilken?
Hvor meget må de koste / må det være brugt?
Hvor store må de være (computerhøjtalere / forstærker+reolhøjtalere / forstærker gulvhøjtalere)?

Hvis han ingen forstærker har - og det skal koste under 1000 kr og ikke må have en forstærker ved siden af højtalerne, får i desværre nok ikke meget hjælp herfra, så er i advaret

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

Larsen80
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Juli 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er glad for disse svar og som jeg selv plejer at sige "Man får hvad man betaler for" og som i selv skriver så får man ikke meget til så få penge. Jeg har selv nogle venner der roder rigtig meget i biler (med kæmpe anlæg) tænker om man evt kunne købe subwoofer og højttaler også selv koble det sammen? desværre ved jeg ikke om det kan tilsluttes en pc

Ps. i skræmmer mig skam ikke væk ;) der skal mere til
Til top Vis Larsen80's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen80

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Sendt: 28 Juli 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Alt kan lade sig gøre, men den billigste måde til god Hifi er den traditionelle. CarFi er typisk bygget til at spille i små kabiner, så det er ikke optimeret til almindelige rum.

Køb en billig brugt forstærker f.eks. Denon, NAD, Marantz e.lign. og køb et par billige brugte reolhøjtalere (alternativt mindre gulvhøjtalere), så kan i få glimrende Hifi for under 2-3000 kr, der er langt bedre end computerhøjtalere eller bilstereo i samme prisklasse. Nu vil jeg ikke udelukke nogle mærker, men svenske XTZ giver nok mest for pengene i højtalere, herudover er der et stort udbud af Dali og B&W.

Er lydkilden en PC, kan den tilsluttes med et almindeligt minijack -> rca kabel. Skal der kræses lidt så skal den tilsluttes via optisk eller digital spdif udgang - det kræver at både forstærker og pc har disse ind/udgange.

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Juli 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

De her små pc-højtalere med sub spiller til prisen ret
godt. Det skærer ikke i mine ører, og de kan altid bruges til anstændig pc-lyd når han kommer hjem fra efterskole.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juli 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Hej Larsen80Jan

Velkommen til! Hvis man køber et komplet sæt højttalere incl. en "sub-woofer" for 599,- så får man i bedste fald noget der kan lave lidt lyd (larm). Det du har kig på vil jeg beskrive som et sæt PC-højttaler og dem går der 1000 af på dusinet. Disse er sikkert hverken værre eller bedre end så meget andet.

Med andre ord - det er en begyndelse - men LANGT fra hvad de fleste af os her på hifi4all vil betragte som en "rigtig" højttaler. 

Prøve at læse lidt rundt omkring på de andre tråd - så bliver du måske lidt klogere.

Der er mange ting at tage hensyn til - ikke bare selve højttalerne, men hvad de skal spille med, hvor de skal spille, hilken type musik og ikke mindst HVEM der skal bruge dem. LYT til dem og døm selv (kan være lidt svært når man køber på nettet).

Håber ikke jeg har skræmt dig langt væk!

Jan

Du er en meget tålmodig mand

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes