Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 13:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon DVD-2900 vs Pioneer 668 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg går i øjblikket med seriøse planer om at udskifte min gamle Phillips 711 dvd-afspiller med noget bedre. Jeg vil gerne ofre noget mere på en god  afspiller så jeg kan få noget kvalitet. De der papafspillere gider jeg ikke have

Men jeg har for ikek så længe siden "genopdaget" min lyst til at høre god musik efter at jeg er flyttet ind i en større lejlighed med min kæreste. Jeg  gerne vil have en afspiller som er god til normal stereo og samtidig god til surround skal det helst være en multiafspiller. Jeg har fået lyst til at afprøve de formater SACD og DVD-A, formater som jeg ikke har de store erfaringer med. JEg har så været rundt og kigget lidt på hvad der er på markedet. Og jeg har primært fattet interesse for Denon's DVD-2900 og for Pioneer 668. Så jeg vil gerne høre om der er nogen som har erfaringer med disse 2 maskiner, dårlige som gode, evt holdt dem op mod hinanden. Nu er Denon'en 2000kr dyre end den fra pioneer, men jeg vil være meget fristet til at bruge de ektra penge hvis Dvd-2900 er noget bedre i stereodelen, for det er nok der den største forskel på pioneer og denon ligger. For på billede siden så er der ikke mange mærker der kan følhe med pionner efter min mening.

Min setup er en pioneer Vsx-2011 med kimber 4tc, JBL L8000 som front og en TiK Center.

På forhånd tak for jeres indput

D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk selv en Pioneer DV-668 dvd-afspiller sat til min VSX-D2011. Jeg har haft den i en måneds tid nu er rigtig godt tilfreds med den. Både hvad angår lyd- og billedkvalitet opfylder den helt klart mine behov og så passer den jo designmæssigt også perfekt til Pioneer receiveren. Købte den for 6.700 kr. og den har været alle pengene værd

Har ikke lige haft mulighed for at sammenligne den med Denon's 2900.

Pioneer'en jo også en HDMI udgang, som giver et super flot billede på plasma tv'er og projektorer og jeg skal nok snart ha' mig en af delene.

Kan ikke lige huske om Denon'en har DVI udgang!?

Alt i alt kan jeg kun varmt anbefale Pioneer'en

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.

Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2003
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

HDMI udgangen er udmiddelbart også en af grundene til at jeg skulle vælge pioneeren hvis man kun ser på spec's samt  at den er billigere end denon'en. Meen jeg jeg tror ikke at jeg får brug for den mulighed lige med det samme. DVD-2900 har dog  en bedre D/A konverter fra Burr and brown, så jeg er lidt spændt på om det giver en hørbar forskel i stereodelen, for jeg har selvfølgelig tængt mig at "testkøre" begge maskiner inden at jeg køber. Det er jo temmelig mange penge hvis man fortryder sit køb Hvad har du af højtalere

pengene til en projektor er der ikke lige den nærmeste fremtid Det kunne ellers være fedt nok med sådan en. Er lidt misundelig på som har projektor, savler kraftigt hver gang jeg sidder hjemme hos end en som har en projektor

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Denon 2900 og er utrolig glad for den... kanon billede!! Har ikke fået udforsket den så meget endnu... men er meget glad for den! 
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

kreidel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Nå D.B.M. endelig én, der rent faktisk ejer en 668. Kan du ikke fortælle alle os søgende sjæle om den kan afspille DVD+?

Til top Vis kreidel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kreidel

Ancher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop lånt en 668 hjem til test på mit grej, for jeg søger også efter en dvd-afspiller til min plasma og måske også en til cd-afspilning.

Billedmæssigt er 668'eren fantastisk god også uden brug af HDMI.

Stereodelen er nok den største svaghed, hvis jeg skal pege på noget.

Personligt ville jeg nok finde et andet alternativ til stereodelen, men mon ikke den kan opfylde dit behov til en Pioneer VSX-2011 også i stereo.

Denon 2900 virker også ret fed, den har jeg selv kigget på. Billedmæssigt tror jeg dog ikke, at den overgå Pioneer, men i stereo tror jeg, at Denon 299 er vinderen.

Håber du kunne bruge svaret.

Hilsen

Ancher

Til top Vis Ancher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ancher

kreidel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Har du mulighed for at prøve en DVD+R(W) skive i afspilleren?
Til top Vis kreidel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kreidel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes