| Forfatter |
|
Mrjonas Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har lige købt sådan en forstærker og er nu ude efter et par kompakt højtaler til denne. Min pris er maks 6000 for et sæt.
Jeg har kun hørt forstærkeren sammen med et par B&W CM1, som jeg synes lød kanon godt, men ville lige høre om der var andre gode muligheder? :;)
|
| Til top |
|
| |
Mrjonas Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen hjælp? Jeg har kigget de nyeste indlæg igennem, men synes ikke lige jeg kunne lure noget.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulighederne afhænger meget af din smag. Den Denon kan trække de fleste mindre relativt nemtdrevne højttalere.
Det afhænger også meget af hvilket rum anlægget skal spille i: Størrelse. Akustiske forhold. Fx.Hvor dæmpet er rummet. Dit behov for lydtryk. Din pengepung.
Er du ude efter gulv- eller standerhøjttalere? Hvordan skal højttalere placeres?
Så hvis du vil have nogle kvalificerede bud, bør du komme med flere oplysninger.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Mrjonas Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Mulighederne afhænger meget af din smag. Den Denon kan trække de fleste mindre relativt nemtdrevne højttalere.
Det afhænger også meget af hvilket rum anlægget skal spille i: Størrelse. Akustiske forhold. Fx.Hvor dæmpet er rummet. Dit behov for lydtryk. Din pengepung.
Er du ude efter gulv- eller standerhøjttalere? Hvordan skal højttalere placeres?
Så hvis du vil have nogle kvalificerede bud, bør du komme med flere oplysninger.
|
|
|
Beklager.. Værelse er cirka 16 kvadratmeter. Er ikke lige med på begrebet akustiske forhold, men det sådan almindelig indrettet, der ikke gjort noget for at fremme lyden. Jeg kan godt lide den lidt dybe bas jeg synes CM1eren har, men altså højtaleren skal hovedsageligt bruges til musik (Oftest hva der lige er in/elektronisk) og en smule film. Min pengepung siger omkring 6000 for et sæt og min indretning siger det skal være kompakt højtalere :D De bliver placeret på et tv bord. Har nogle SD-fødder (?) som jeg regner med jeg kan sætte dem oven på
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også Denon pma 1500, jeg har Dali Ikon 6, jeg har før haft JBL L - 80t. Dali Ikon er ikke specielt store gulvhøjtalere, der er konevenlige. Du kan snildt få et par der er et par år gamle for dit budget.
Ikon 6 er meget mere analytiske og neutrale i klangen i forhold til JBLerne som nok er bedst til live musik. Jeg har også haft JBL ti 5000 sluttet til og det kan forstærkeren ikke trække med nogen større succes. Så de skal være rimeligt lette at trække. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Mrjonas Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Jeg har også Denon pma 1500, jeg har Dali Ikon 6, jeg har før haft JBL L - 80t. Dali Ikon er ikke specielt store gulvhøjtalere, der er konevenlige. Du kan snildt få et par der er et par år gamle for dit budget.
Ikon 6 er meget mere analytiske og neutrale i klangen i forhold til JBLerne som nok er bedst til live musik. Jeg har også haft JBL ti 5000 sluttet til og det kan forstærkeren ikke trække med nogen større succes. Så de skal være rimeligt lette at trække. |
|
|
Takker for forslaget. Men hvis jeg skal have et par gulvhøjtaler må de ikke fylde mere end 10 cm hver i bredden, og tror ikke man kommer langt der :>
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være kompakt højttalere, så kig da på Dali's Ikon serie af den slags, PMA 1500 og Ikon lyder ihvertfald i mine ører godt sammen, Lector serien er heller ikke dårlig by the way.
Pas i øvrigt på når du kigger på kompakt højttalere, selvom de er små skal flere af dem altså have noget at leve af for at lyde godt.
|
| Til top |
|
| |
Mrjonas Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ilcommamdante skrev:
Hvis det skal være kompakt højttalere, så kig da på Dali's Ikon serie af den slags, PMA 1500 og Ikon lyder ihvertfald i mine ører godt sammen, Lector serien er heller ikke dårlig by the way.
Pas i øvrigt på når du kigger på kompakt højttalere, selvom de er små skal flere af dem altså have noget at leve af for at lyde godt. |
|
|
Tror du den vil kunne trække CM5eren fra B&W?
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 05 August 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
CM5 har en følsomhed på 88 dB og er på det punkt hverken let eller svært at trække. Hvordan impedansen forløber ved jeg ikke...
Men umiddelbart vil jeg mene, at Denon'en sagtens kan trække dem.
(hvis du ikke har set det, er der et sæt på KSB - men går ud fra det er derfor du spørger)
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 05 August 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan klart anbefale dynaudio focus 110. er en af de bedste stander højtalere jeg har hørt til fornuftige priser..  __________________ SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 05 August 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ilcommamdante skrev:
Pas i øvrigt på når du kigger på kompakt højttalere, selvom de er små skal flere af dem altså have noget at leve af for at lyde godt. |
|
|
Sjovt. Jeg synes at netop den kombo er en yderst skinger og lys konstellation. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 05 August 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
Kan klart anbefale dynaudio focus 110. er en af de bedste stander højtalere jeg har hørt til fornuftige priser.. |
|
|
Og den vil have noget at leve af. Jeg er ikke helt sikker på at Denon'en er strømstærk nok til de fætre, men det er da et forsøg værd. Det er i hvert fald en lækker højttaler. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
preben1234 skrev:
Kan klart anbefale dynaudio focus 110. er en af de bedste stander højtalere jeg har hørt til fornuftige priser.. |
|
|
Og den vil have noget at leve af. Jeg er ikke helt sikker på at Denon'en er strømstærk nok til de fætre, men det er da et forsøg værd. Det er i hvert fald en lækker højttaler.
|
|
|
Ja de kræver en del, men har selv haft den kombo engang og var godt tilfreds. __________________ SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Ilcommamdante skrev:
|
Pas i øvrigt på når du kigger på kompakt højttalere, selvom de er små skal flere af dem altså have noget at leve af for at lyde godt.
|
|
|
Sjovt. Jeg synes at netop den kombo er en yderst skinger og lys konstellation.
|
|
|
Ja umiddelbart lyder det ikke som noget man kan sidde og lytte i timevis til. alt for skinger sammensætning. __________________ SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
|
| Til top |
|
| |
-EA- Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 05 August 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et sæt Dali Piano. De spiller lækkert og er meget smalle.
Jeg har haft stor glæde af mine  __________________ Det kan altid blive lidt bedre
|
| Til top |
|
| |