Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Klipsch X10i - bedste sub 2K kr in ear ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dr.ralph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 August 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hey,

jeg leder efter de bedste in ear hørebøffer til min Iphone 4/Nokia E72 mobiltlf.

Jeg hører Mp3 filer i 256 kbs kvalitet og lytter mest til Soul, R&B, HIPHOP, funk, jazz og ELEKTRO musik. Jeg er til bas, men ikke overdimensioneret bas.

Jeg søger efter nogle meget lette in ears, da jeg ofte oplever alle de in ears jeg har haft falder ud af øret og sidder ad H til.

Men har læst 20 anmeldelser af Klipsch X10i - og alle er positive. De vinder over Shures topmodel og har indbygget mikrofon til samtale og en lille dims til volumen kontrol og let betjening.

Har nogle herinde haft fornøjelsen af at eje disse Klipsch X10i og kan I så komme med en kort kommentar om dem

Jeg har set dem hos komplett.dk til 1.799 kr

På forhånd tak.

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 09 August 2010 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

Phonak PFE kunne nu også være en mulighed. Vi er nogle stykker der har dem herinde. Prøv evt. at søge lidt efter dem.
De er lette efter min mening og er ikke til at rokke ud når de først sidder hvor de skal.

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

dr.ralph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 05:56 | IP-adresse registreret  

Saijajin skrev:

Phonak PFE kunne nu også være en mulighed. Vi er nogle stykker der har dem herinde. Prøv evt. at søge
lidt efter dem.De er lette efter min mening og er ikke til at rokke ud når de først sidder hvor de skal.

Oki, tror du de kan hamle op med X10i'erne ?

Er også meget til de ultra lette X10i, da jeg har problemer med at få de normale in ear str. til at sidde i øret.

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 06:33 | IP-adresse registreret  

dr.ralph skrev:
Saijajin skrev:

Phonak PFE kunne nu også være en mulighed. Vi er nogle stykker der har dem herinde. Prøv evt. at søge
lidt efter dem.De er lette efter min mening og er ikke til at rokke ud når de først sidder hvor de skal.

Oki, tror du de kan hamle op med X10i'erne ?

Er også meget til de ultra lette X10i, da jeg har problemer med at få de normale in ear str. til at sidde i øret.

Phonak PFE sparker nok mere detaljeret lyd ud end dem der, men Klipsch in-ears har jeg nu aldrig prøvet selv vil jeg lige minde om.

Hvis dine ører er meget små, så er begge i hvert fald rigtige gode bud i den sammenhæng vil jeg mene. PFE findes også med mikrofon.

dr.ralph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Saijajin skrev:
dr.ralph skrev:
Saijajin skrev:

Phonak PFE kunne nu også være en mulighed. Vi er nogle stykker der har dem herinde. Prøv evt. at søge lidt efter
dem.De er lette efter min mening og er ikke til at rokke ud når de først sidder hvor de skal. smileys/smiley2.gif">

Oki, tror du de kan hamle op med X10i'erne ? Er også meget til de ultra lette X10i,
da jeg har problemer med at få de normale in ear str. til at sidde i øret.

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" =Msonormal><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-
SIZE: 8.5pt; mso-ansi-: DA">Phonak PFE sparker nok mere detaljeret lyd ud end dem der, men Klipsch in-ears har jeg nu
aldrig prøvet selv vil jeg lige minde om.<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office"
/><o:p></o:p></SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" =Msonormal><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-
SIZE: 8.5pt; mso-ansi-: DA">Hvis dine ører er meget små, så er begge i hvert fald rigtige gode bud i den sammenhæng vil
jeg mene. PFE findes også med mikrofon.</SPAN>

Ser lige, at der til disse Phonak medfølger en silicone ring, som nærmest får dem ligne rigtige over øret "in ears" hørebøffer,
og det kan jeh lide

Men har søgt på Kelkoo og hifipriser og kan ikke finde en DK forhandler af Phonak PFE 122, hvor har I købt Jeres og hvad
gav I for dem ?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 August 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Du kan købe dem hos Phonak, de har et par butikker i DK ellers er der ebay.de og andre tyske sider, men prøv at søg herinde
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

hifiheadphones.co.uk kan også anbefales. De har dertil også de nyeste Perfect Bass modeller for lidt mere punch i bassen. Priserne for Phonak modellerne starter fra omkring 800 kr.

dr.ralph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Saijajin skrev:

hifiheadphones.co.uk kan også anbefales. De har dertil også de nyeste Perfect Bass modeller for
lidt mere punch i bassen
. Priserne for Phonak modellerne starter fra omkring 800 kr.

Hey - tak for tip

Du nævner HiFiHeadphones.co.uk har de nye Phonak modeller med Perfect Bass - hvad hedder den model med Perfect Bass

Kan kun se der PFE 121 (hvis model med mike) og PFE 122 (sort model med mike) - ellers er der så de 2 modeller uden
mike, men ellers magen til 121 og 122. De hedder så hhv. PFE 111 og PFe 112.

Så er der selvfølgelig de lavere modeller, men jeg er kun interesseret i top modellen fra dem, da den ikke overskrider mit
budget

Så vil MEGA meget gerne høre, hvilke modeller fra Phona, som har den Perfect Bass, du taler om !

Har nemlig talt med Phonal på Nitivej på frederiksberg i går, og de opgav først en pris på 1.265 incl. moms for PFE 122, men
opgav så senere en pris på 1.400 incl. moms, men valgte at lad mig få den til de 1.265 ,-
Men hvis HifiHeadphones.co.uk har en nyere model med Perfect Bass, så køber jeg hellere der.
Phonak på nitivej på frederiksberg var utroligt venlige & hjælpsomme og ringede hurtigt tilbage med information, men de
vidste helt ærligt meget lidt om deres egne In-Ears modeller......

Har behov for hurtigt svar, da jeg lovede at vende tilbage til Phonak på Nitivej på Frederiksberg i dag for at bekræfte om
jeg køber dem hos dem....

På forhånd tak for hjælpen

dr.ralph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Saijajin skrev:

hifiheadphones.co.uk kan også anbefales. De har dertil også de nyeste Perfect Bass modeller for lidt
mere punch i bassen. Priserne for Phonak modellerne starter fra omkring 800 kr.

Har nu søgt lidt på Phonaks in ear website, audeoworld.com , og fundet forklaringen på Perfect Bass.

Det er blot nogle ekstra filtre i grøn, man selv kan tilkøbe til PFE 122, mens de af en eller anden grund følger med til den
billigere og dårligere model PFE 012

Der følger så kun filtre i sort og hvid med til PFE 122....... må lige teste om det er værd at tilkøbe de grønne filtre for mere
bass   

Men nu har jeg bestilt Phonak PFE 122 til 1.265,- hos Phonak på nitivej på Frederiksberg.
Takket være ekspert hjælpen herinde, så tak til alle Jer for hjælpen.

Klipsch X10i, mit oprindelige valg, havde nu langt fra været et dårligt køb - tror faktisk de midst er lige så gode, hvis ikke
bedre, men faldt sku' for det 'over øret' montering, som jeg så langt foretrækker, men Klipsch X10i er bare så pokkers lille,
at man ikke føler man har dem i øret.....

Måske jeg senere, når jeg får lidt penge til overs på kontoen køber et sæt Klipsch x10i også for at se, hvad jeg
foretrækker....om ikke andet, så er det altid fedt med 2 sæt in ears at skifte lidt imellem......

Men PFE 122 i sort/sælv ser sku' rimelig sprød ud

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes