Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Gammel Pioneer eller ny Pana? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 August 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer at købe nyt TV, det skal være Plasma og 42" tror jeg. Billedkvalitet er det viktigste, wifi og HDD optagelse er ikke så interessant.
Hva tror i er det beste valget:

Et brugt Pionees PDP-428XD - 8. gen Pioneer plasma, pris ca. 5K
eller
nytt Panasonic TX-P42G20E pris ca.6200,-

Det skal bruges med Yousee Kabel og Bluray/DVD

Puma

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 August 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Ville personligt til enhver tid tage Panasonic´en. Jeg er ufattelig glad for min egen, syntes den er super bygget op med gode
menu´er og remote. Og så fejler billedekvaliteten bestemt heller ikke noget, er super rar og detaljeret.

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Sendt: 09 August 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv 508 fra pio's 8gen som jeg ikke har fortrudt et sekund at have købt, men tror dog stadig jeg ville snuppe den nye panasonic, men ville dog købe et 50" hvis jeg var dig.

Det eneste jeg har fortrudt omkring mit er at jeg ikke købte et 60" til mine 3,5 meter side afstand, på trods af at jeg gik fra 32" billedrør.

vh. ln

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Neon^ skrev:
Ville personligt til enhver tid tage Panasonic´en. Jeg er ufattelig glad for min egen, syntes den er super bygget op med gode
menu´er og remote. Og så fejler billedekvaliteten bestemt heller ikke noget, er super rar og detaljeret.

Tak for svar neon. Har du erfaring med pioneer osse?

Puma
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

LilleNørd skrev:

Jeg har selv 508 fra pio's 8gen som jeg ikke har fortrudt et sekund at have købt, men tror dog stadig jeg ville snuppe den nye panasonic, men ville dog købe et 50" hvis jeg var dig.

Det eneste jeg har fortrudt omkring mit er at jeg ikke købte et 60" til mine 3,5 meter side afstand, på trods af at jeg gik fra 32" billedrør.

vh. ln

Tak for inspil lillenørd Kan jeg tolke det slik at hvis man legger f.eks 10K på bordet, får man bedre bilde med et nytt pana end et pio 8gen? Det vil vel i så fald sige en g20.
Jeg vil overveje en 50" som du sier. Det er det at jeg kommer fra en CRT 28", så 42" høres stort ud, men jeg kan godt se at man hurtig venner sig til det.

Puma

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 August 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Du vænner dig til det store billede på et øjeblik, så køb da endelig en 50"med det samme, den mindre skærm vil bare give dig lyst til en større - når vi ligger i denne Pana/Pio-kvalitetsklasse. Men din antenneforbindelse og elendigt komprimerede(billige)film, bliver selvfølgelig afsløret nådesløst.

Mvh. Jens/Modifix , den lykkelige ejer af et 50" Pio og havde pladsen været til det så..

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 August 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Vil godt melde mig i koret af folk som siger at du skal sørge for at købe en stor nok skærm. Vil dog ikke udtale mig om hvorvidt du skal vælge Panasonic eller Pioneer. Har selv en 50" Pana V10 og sidder nok 3,5-4 meter fra skærmen og i de første par uger sad jeg bare og sagde til mig selv "wow den en stor", men nu sidder jeg faktisk og synes den er lidt lille

Fra dag 1 har jeg kørt digitalt signal fra Yousee hvilket selv tæt på ser udmærket ud på de fleste kanaler, til gengæld er analog godtnok ikke helt så kønt.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 August 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Skal størrelsen være 42" er svaret helt sikkert Pioneer. Det er uden tvivl det bedste tv af de to, på alle punkter.

Men først bør du beslutte dig for om det skal være 42 eller 50". Skal det være 50" kommer du selvfølgelig ikke så langt med et 42" Pioneer. Jeg mener også at man bør købe så stort som muligt; det med at være bange for de store størrelser er noget pjat.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 10 August 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Jeg havde valgt G20E.

Jeg har et Pioneer PDP-436XDE i stuen, som dog også er en del ældre end et 428XD, så sammenligningen er nok ikke helt retfærdig, men jeg prøver alligevel. I soveværelset har jeg et Panasonic G10E (forgængeren til G20) - og det vinder på billedkvalitet. Begge TV er dog rigtig gode, så i sidste ende handler det vel om smag og behag. Designet og "feel" er væsentligt bedre på Pioneer - det er ret tydeligt at det i sin tid var et væsentligt dyrere TV.

Mit G10E er hurtigere til at skifte kanaler, navigere rundt i menuerne og sådan. Og så har det alle de nødvendige tunere, så jeg slipper for at bruge en ekstern boks, hvilket jeg er nødt til på mit Pioneer. Desuden synes jeg også, at G10E håndterer retention bedre - hvis det endeligt forekommer, så forsvinder det hurtigere igen.

Hvis du er meget sart mht. blæserstøj, så tror jeg at 428XD er at foretrække. Blæserne i mit G10E støjer i hvert fald en del, men det kan selvfølgelig være det er blevet bedre på G20. Jeg sidder dog også relativt tæt på mit TV - og det befinder sig som sagt i mit lille soveværelse, så måske det ikke er så udpræget når man har det hængende i et større rum.

Anywho - hvad enten du vælger Panasonic eller Pioneer, så er jeg helt sikker på, at du bliver glad for det.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 August 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Jeg havde valgt G20E.

Det er en temmelig stor fejl at vælge Panasonic på baggrund af erfaringer med et Pioneer 436. Fra den model til 428'eren, to generationer senere, skete der STORE ting med billedkvaliteten, ikke mindst hvad angår kontrasten.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 10 August 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
wildstyle skrev:
Jeg havde valgt G20E.

Det er en temmelig stor fejl at vælge Panasonic på baggrund af erfaringer med et Pioneer 436. Fra den model til 428'eren, to generationer senere, skete der STORE ting med billedkvaliteten, ikke mindst hvad angår kontrasten.

Ja, det tænkte jeg godt.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 August 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Hej

Jeg overvejer at købe nyt TV, det skal være Plasma og 42" tror jeg. Billedkvalitet er det viktigste, wifi og HDD optagelse er ikke så interessant.
Hva tror i er det beste valget:

Et brugt Pionees PDP-428XD - 8. gen Pioneer plasma, pris ca. 5K
eller
nytt Panasonic TX-P42G20E pris ca.6200,-

Det skal bruges med Yousee Kabel og Bluray/DVD

Puma

Hej Puma

jeg har Pana V10 50" jeg sidder 2,5 m væk og den er ikke for stor.
og jeg er meget tilfreds med billedet..
42" er med den billedkvalitet efter min mening alt for lille idag

konen var godt nok noget fornærmet da vi gik fra 28" til 50" og hun havde sagt max 42"
idag kan hun godt se jeg havde ret.....

det er nemmere at blive tilgivet, end at få lov

hvis jeg skulle købe nyt tv idag blev det 65" ... panasonic igen

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 10 August 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Husk ogsaa at du sandsynligvis kun faar garanti/reklamationsret, hvis du koeber nyt (afhaengig af hvornaar Pioneer skaermen er koebt).
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Plasma TV mister typisk lidt kvalitet over tid pga den måde de er bygget på, så hvis Pioneeret har stået tændt rigtig længe ville jeg hælde til et nyt. Derudover skal pioneeret kalibreres hvis det skal have samme billedkvalitet som Panasonicen i THX mode hvilket er en extra udgift medmindre den forrige ejer har det kalibreret.

Og så vil jeg også anbefale 50" som de andre, det ER bare federe når det er stort.

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for rigitg mange nyttige inspil. Jeg forstår at det skal være en 50" Når det gælder om det skal være pana eller pio kan jeg se at meningene er delte...selvsagt. Konsensus på forum er vel ikke det mest vanlige

Når jeg opsummrer pros and cons, så tror jeg nok at jeg ville blevet fornøyd med begge løsninger. Men, her som andre steder handler det om mest bang for the buck...så jeg har tenkt om det skulde være et pent brugt pio 42"  (428) fordi jeg er så glad for feelingen med god kvalitet OG en projektor til film.

Puma

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

Plasma TV mister typisk lidt kvalitet over tid pga den måde de er bygget på, så hvis Pioneeret har stået tændt rigtig længe ville jeg hælde til et nyt. Derudover skal pioneeret kalibreres hvis det skal have samme billedkvalitet som Panasonicen i THX mode hvilket er en extra udgift medmindre den forrige ejer har det kalibreret.

Og så vil jeg også anbefale 50" som de andre, det ER bare federe når det er stort.

Kalibrere? det må du gerne uddybe. Jeg er nybegynder med fladskærm.

Puma

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

For at få det mest korrekte billede skal tv kalibreres. Du kan læse om forkert vs korrekt her http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1225350000
De nyeste panasonic (V10 G20 og V20) er prekalibreret efter en THX standard og der kan kun tweakes lidt, Pioneersne kræver typisk noget prof kalibreringsudstyr for at de yder deres bedste.

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2010 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Hej ney

Dte var meget nyttig info, tak for det

Puma

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Sendt: 11 August 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Altså hvis du kigger i området af 10.000 ville jeg måske også kigge efter et pioneer 5090 syntes personligt stadig deres tv holder, måske du kan finde et der er kalibreret. Jeg fik selv mit kalibreret for et års tid siden af av precision og der er stor forskel på før og efter.

Hvis jeg personligt skulle købe tv i dag ville jeg kigge markedet efter et pioneer krp-600M en monitor med pioneers pure billed indstilling, både pga det er af de sidste pioneer men samtidig også fordi det er uden tunere som jeg ikke bruger aligevel da jeg har hdd selector fra yousee og selvfølgelig derfor ikke bruger tunere.

krp modellerne er ret dyre og fåes i krp M og krp A modeller i 50 og 60".M er  er monitor  A er med seperart boks med div tunere osv.
Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Tak for nyttig info lillenørd

Puma

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes