Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox radiokanaler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 August 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

hej,
har en squeezebox classic.

Min musik ligger på en Qnap server og der er installeret squuezebox server software på den.

Min musik samling kan jeg hente ganske problemfrit og ligeledes afspille;-)

Mine internetradiostationer derimod kan jeg ikke få adgang til.

Når man logger ind i squeezebox server softwaren står der at afspilleren "stuen" kaldet, er fundet, men ikke tilsluttet.
But why?

Vi har prøvet at slette afspiller derinde og tilføje den igen, uden at det ændrede noget.

Vi har factory resat classicen op til mange gange, uden at det har ændret noget???

Vi har ændret DNA i serveren, vi har genstartet serveren, hvor squeezebox softwaren ligger, uden at det har ændret noget.

Det skal siges at jeg for en måneds tid siden fik ny internetudbyder og før det virkede det hele som det skulle.

Men opsummerende, min musik afspilles fuldstændig som den skal, men radio jeg tidligere yndede at lytte til kan jeg ikke få lov at lytte til???

Er der nogen af jer der kender problemet og måske ligefrem en løsning?

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 11 August 2010 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Hej
jeg kører med SB Duet og en qnap server (219p)
jeg har haft det samme problem, hvilket er specielt irriterende da jeg også gerne vil lytte til podcasts.

Det fungere gerne som det skasl lige efter jeg har installeret squeezecenter eller hvis jeg resetter til fabriksinstillinger og
sætter det hele op fra bunden, men det går hurtugt i udu igen.
Jeg kan heller ikke få adgang til "mine programmer og jeg har også problemet med af "stuen" ikke er tilsluttet.

Jeg må erkende at jeg har opgivet at få det til at virker for lang tid siden. jeg har adskilllige gange været i telefonisk kontakt
med logitechs kundeserveíce, som ikke har kunnet hjælpe.
Hvis man skriver til kundesupport får man gerne besked på at opdatere squeezeserver, hvorefter der går ca en uge hvor
man så modtager en automatisk mail hvor de skriver at de regner med at problemet er løst. øv

Jeg mener at jeg for noget tid siden læste noget om at det er en fejl der opstår på grund af qnap, men jeg kan ikke finde
tilbage til hvor jeg læste det. Det var på et forum og det skal man jo altid tage med et gran salt.

Jeg håber ligesom dig at der er nogen der har en permanent løsning på det her irriterende problem.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Jeg var med i fejlsøgningen, og det der ved googling der gik specifikt på Qnap var at DNSerne skulle indtastes manuelt. Dette er også forsøgt uden held!

Det er mig en gåde hvorfor squeezecentret ikke vil acceptere email/pass der er testet adskillige gange .

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 11 August 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

is de qnap problem, så er de håb forude. deres kundesupport er ret god..
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes